جاباما
۶۹۲۴۳۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

ترامپ با برکناری تیلرسون خروج از برجام را کلید زد

روزنامه صهیونیستی &#۰۳۹;جروزالم پست&#۰۳۹; نوشت: برکناری &#۰۳۹;رکس تیلرسون&#۰۳۹; از ریاست وزارت خارجه آمریکا منادی خروج نهایی &#۰۳۹;دونالد ترامپ&#۰۳۹;، رئیس جمهوری آمریکا، از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه صهیونیستی 'جروزالم پست' نوشت: برکناری 'رکس تیلرسون' از ریاست وزارت خارجه آمریکا منادی خروج نهایی 'دونالد ترامپ'، رئیس جمهوری آمریکا، از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

این روزنامه در شماره روز یکشنبه نوشت، انگلیس، فرانسه و آلمان در تب و تاب تلاش ها برای حفظ توافقنامه هسته ای ایران، شاهد بی تابی ترامپ برای خروج از برجام هستند و تردید آنها در زمینه جدی بودن ترامپ برای اصلاح این توافقنامه از طریق دیپلماسی روز به روز بیشتر می شود.

این روزنامه با اشاره به سخنان ژانویه ترامپ و ضرب الاجل او برای اصلاح توافقنامه هسته ای ایران از سوی انگلیس، فرانسه و آلمان، افزود، تیلرسون که وزیر خارجه ترامپ بود، پس از سخنان تهدیدآمیز رئیس جمهوری آمریکا، برای یافتن راهی که ضمن فراهم کردن امکان پایبندی آمریکا به تعهدات به عهده گرفته در چارچوب این توافقنامه، موجب تقویت مفاد اصلی آن شود، بی درنگ مذاکره با این سه کشور اروپایی را شروع کرد.

با این حال، ترامپ هفته پیش تیلرسون را - تا حدی به خاطر دیدگاه هایش درباره برجام و مدیریت او در مذاکرات- برکنار کرد. با برکناری تیلرسون، این سه کشور اروپایی و ایران به این فکر می کنند که آیا امیدی به ادامه مذاکرات هست؟

متحدان کاخ سفید تحریم های اخیر پیشنهادی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان را کمتر از مطالبات واشنگتن می دانند. دولت ترامپ در ژانویه نه تنها خواستار اعمال تحریم های جدید علیه ایران به خاطر رفتار شریرانه این کشور در منطقه و برنامه موشکی اش بلکه خواستار مذاکره دوباره و حذف بند انقضاء محدودیت های منظور شده در توافقنامه هسته ای برای فعالیت های هسته ای ایران شد.

اروپا با مذاکره مجدد درباره برجام و یا منظور کردن جایگزین هایی برای آن مخالف است و تهران از این اقدامات به عنوان موارد نقض توافقنامه هسته ای یاد خواهد کرد.

اروپا بر این باور است که ترامپ برای موفقیت، دو راه، نقض یکجانبه توافقنامه هسته ای یا واداشتن اروپا به همراهی کردن او، ترسیم کرده است. باید توجه داشت که اگر ترامپ باعث شکست توافقنامه هسته ای ایران شود، آنها(اروپا) دیگر بخشی از آن نخواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      به گفته ی فرمایش حضرت امام امریکاهیچ غلطی نمیتواندبکند
      الان ازبرجام خارج بشه که فردا دیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعله،
        ما هم راحت میشیم،خسته شدیم برجام،برجام

    • بدون نام

      به نظر من این برجام که آقایان میگویند هیچ ارزشی برای مردم ایران نداشته نه کشوری درایران سرمایه گذاری کرده نه مشاغل ایجاد شده نه هیچ بانک خارجی با ایران همکاری میکنه خلاصه چند سالی همه مردم سر کار بودند اگر غنی سازی را ادامه میدادیم الان یک جزیره ای مثل بحرین که نمیشه اسمش را گذاشت کشور برای ایران با اون همه تاریخ وگذشته شاخ و شونه نمیکشید اگر کمی فکر بکنید برجام غیر از بدبختی هیچ چیز دیگری برای مردم ایران نداشته

    • اکرم

      شاید خدا خواست کار یکسره بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج