۶۹۲۵۹۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رکوردهایی که مسیِ مصر شکسته یا خواهد شکست

 محمد صلاح چهار تا از پنج گل لیورپول را در بازی مقابل واتفورد به ثمر رساند و در حال حاضر آقای گل لیگ برتر انگلیس و صدر نشین جدول کفش طلا به عنوان بهترین گلزن فصل فوتبال اروپاست.

وبسایت نود: محمد صلاح چهار تا از پنج گل لیورپول را در بازی مقابل واتفورد به ثمر رساند و در حال حاضر آقای گل لیگ برتر انگلیس و صدر نشین جدول کفش طلا به عنوان بهترین گلزن فصل فوتبال اروپاست.

روند درخشان صلاح باعث شده تا این مهاجم مصری رکوردهایی را بشکند و در آستانه شکستن رکوردهایی دیگر باشد:

رکوردهایی که توسط صلاح شکسته شده است:

بهترین بازیکن تاریخ لیورپول در اولین فصلش: لیورپول در این فصل در ۴۰ بازی برای لیورپول ۳۶ گل زده است (۲۸ تا در لیگ، یکی در جام حذفی و هفت تا در لیگ قهرمانان). چهار گل او مقابل واتفورد باعث شده است که رکورد فرناندو تورس را به عنوان بهترین شروع تاریخ یک بازیکن در لیورپول ازآن خود کند. رکورد قبلی متعلق به تورس با ۳۳ گل در فصل ۰۸-۲۰۰۷ بود.

بهترین گلزن لیورپول در دوران "لیگ برتر" : از سال ۱۹۹۲ که لیگ انگلیس با شکل فعلی و تحت عنوان "لیگ برتر" برگزار می شود فقط یک بازیکن دیگر در لیورپول در یک فصل ۳۶ گل زده بود : رابی فاولر در فصل ۹۶-۱۹۹۵ که در ۵۳ بازی ۳۶ گل به ثمر رسانده بود.

بیشترین گل با پای چپ: ستاره مصری لیورپول در این فصل ۲۳ گل در لیگ برتر زده که از این حیث رکورد تاریخ را از ان خود کرده است. رکورد قبلی متعلق به فاولر بود که در فصل ۹۵-۱۹۹۴ توانسته بود ۱۹ گل با پای چپ در لیگ برتر بزند.

آقای گل لیگ های بزرگ: در حال حاضر در میان پنج لیگ بزرگ فوتبال اروپا، صلاح با ۲۸ گل زده بهترین آمار را دارد و بخت اصلی بردن کفش طلاست. ایموبیله، کاوانی، مسی و کین با ۲۴ گل پشت سر او هستند.

فرصت طلبی بی نظیر مقابل واتفورد: مهاجم سابق رم در مقابل واتفورد با چهار شوت به دروازه چهار گل زد. آخرین باری که در لیگ برتر یک بازیکن با چهار شوت چهار گل زده بود، آرشاوین بود که در سال ۲۰۰۹ مقابل لیورپول بنیتز چنین کاری کرده بود.

رکورد گلزنی در یک بازی برای لیورپول: از زمانی که لیگ انگلیس به نام "لیگ برتر" نغییر کرده است هیچ بازیکنی از لیورپول نتوانسته در یک بازی بیش از چهاز گل بزند. فاولر در سالهای ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ ، اوون در سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۳ و سوارز در سال ۲۰۱۳ به رکورد چهار گل در یک بازی رسیده بودند.

رکوردهایی که توسط صلاح شکسته خواهد شد:

آقای گل تاریخی لیگ انگلیس: فقط چهار بازیکن در تاریخ لیگ برتر انگلیس در یک فصل بیش از ۳۰ گل در لیگ زده اند. صلاح میتواند این رکورد را بشکند. رکورد در اختیار شیرر و اندی کول در فصل های ۹۵-۱۹۹۴ و ۹۴-۱۹۹۳ با ۳۴ گل است. صلاح اگر در هفت بازی آینده بتواند بیش از شش گل به ثمر برساند می تواند بهترین رکورد گلزنی در یک فصل لیگ برتر را از آن خود کند.

بهترین گلزن آفریقایی در یک فصل: رکورد در اختیار دیدیه دروگبا در فصل ۱۰-۲۰۰۹ با ۲۹ گل برای چلسی است. صلاح فقط یک گل تا شکستن رکورد مهاجم ساحل عاجی فاصله دارد و احتمالا به رکورد وی می رسد.

آقای گل لیورپول در همه تورنمنت ها : بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر در یک فصل، یان راش بود که در فصل ۸۴-۱۹۸۳ توانست در ۶۵ بازی ۴۷ گل به ثمر برساند. صلاح در حال حاضر ۳۶ گل زده که هانت (۴۲ گل در فصل ۶۲-۱۹۶۱ و ۳۷ گل در فصل ۶۵-۱۹۶۴) و دوباره راش (۴۰ گل در فصل ۸۷-۱۹۸۶) را از این حیث بالاتر از خود می بیند.

بهترین میانگین گلزنی تاریخ لیورپول: صلاح در ۴۱ بازی ۳۶ گل به ثمر رسانده و میانگین ۰،۸۸ گل زده در هر بازی را دارد. در تاریخ باشگاه لیورپول فقط سه بازیکن میانگینی بهتراز او را داشته اند (در میان بازیکنانی که حداقل ۱۰ بازی در یک فصل داشته اند).به طور مثال سم رایبولد در فصل ۰۳-۱۹۰۲ در ۳۴ بازی ۳۲ گل زد و میانگین ۰،۹۴ گل زده در هر بازی را داشت. جک پارکینسون در فصل ۱۰-۱۹۰۹ با ۳۲ گل در ۳۰ بازی به رکورد۰،۹۴ گل در هر بازی رسید و راجر هانت نیز در فصل ۶۲-۱۹۶۱ در ۴۶ بازی ۴۲ گل زد و میانگین ۰،۹۱ گل در هر بازی را داشت.

بیشترین گل یک لیورپولی در تاریخ لیگ برتر : صلاح ۲۸ گل زده است و سوارز که در حال حاضر در بارسلونا توپ می زند در فصل ۱۴-۲۰۱۳ توانست ۳۱ گل بزند. صلاح هفت بازی فرصت دارد تا به رکورد مهاجم اروگوئه ای برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج