جاباما
۶۹۲۶۱۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

مبارزه باید به سمت قاچاق کلان برود

معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تا سال ۱۳۹۲ بیش از ۹۰ درصد کشفیات به پرونده‌های زیر ۱۰ میلیون تومان مربوط می‌شد اما خواست مسئولان این بوده که از مبارزه با قاچاق خرد به سمت مبارزه با قاچاق کلان برویم.

خبرگزاری ایسنا: معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تا سال ۱۳۹۲ بیش از ۹۰ درصد کشفیات به پرونده‌های زیر ۱۰ میلیون تومان مربوط می‌شد اما خواست مسئولان این بوده که از مبارزه با قاچاق خرد به سمت مبارزه با قاچاق کلان برویم.

علیرضا گلستانی‌زاده در مراسم تودیع و معارفه رئوسای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، الگوهای رفتاری و مصرفی مردم را در پدیده قاچاق موثر دانسته و اظهار کرد: بحث ممانعت از بازگشت کالای قاچاق به سطح عرضه نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. خوشبختانه از سال ۱۳۹۳ به بعد بازگشت کالای قاچاق به بازار عرضه را نداشته‌ایم و بعد از تدوین برنامه پنج ساله قرار بر آن است که دستگاه‌ها و استان‌ها متناسب با وظایف خود، طبق برنامه‌ها در راستای تحقق اهداف گام بردارند.

گلستانی‌زاده همچنین اظهار کرد: بالا رفتن حجم کشفیات، افزایش درآمدهای دولت و وصول درآمد از پرونده‌ها، کاهش قاچاق و افزایش امحای کالای کشف شده از جمله دستاوردهای ستاد در سال‌های گذشته است که در نهایت منجر به کاهش ۵۰ درصد حجم قاچاق در سال گذشته شده است.

وی ادامه داد: البته طبق برنامه‌های مصوب قرار بر آن بود که طی ۵ سال به این رقم برسیم اما ۵۰ درصد کاهش پیش‌بینی شده حتی پیش از زمان مقرر عملیاتی شد.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق با بیان اینکه مجلس این ستاد را مکلف به کاهش ۱۰ درصدی قاچاق در هر سال کرده، توضیح داد: با اجرای رجیستری تلفن همراه و تکمیل آن در سال ۹۷، ساماندهی معابر کوله‌بری و ملوانی و مناطق آزاد، امیدواریم که در سال ۹۷ گام‌های بلندتری در این زمینه برداشته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید به سپاه واگدار شود تا ریشه قاچاق در سایه قانون خشکانده شود

    • بدون نام

      مد یران نادان= کشور ویران

    • بدون نام

      مدیران نادان= مردم در فشار / مدیران دانا= مردم در رفاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج