۶۹۲۶۸۶
۲۱ نظر
۵۰۴۱
۲۱ نظر
۵۰۴۱
پ

بی اخلاقی در ماجرای همسر دکتر فاطمی و مشایی

سفیر ایران در لندن با اشاره به دستگیری اسفندیار رحیم‌مشایی و همزمان انتشار خبری از سوی یکی از خبرگزاری‌ها درباره وجود رابطه میان همسر وزیر خارجه دولت مصدق با رییس دفتر رییس دولت دهم نوشت: به حسب وظیفه و جهت روشنگری برای افکار عمومی مطالبی را به اطلاع می‌رسانم.

روزنامه آفتاب یزد نوشت: علاقه به انتشار عکس‌های خصوصی افراد مختلف از سوی اصولگرایان کماکان ادامه دارد. تصاویر مشایی و همسر دکتر فاطمی واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

در چند ماه اخیر با حرکت جریان احمدی نژاد به‌سمت رادیکالیزم تلاش‌ها برای جدا کردن او از خودشان (اصولگرایان) بیشتر شد. در این میان تاکید بر روی رحیم مشایی و پررنگ کردن او به شکلی که خود احمدی نژاد به حاشیه برود یکی از ترفندهایی بود که استفاده شد. وقتی چند روز پیش اسفندیار رحیم مشایی برای اعتراض به حکم حمید بقایی معرکه خیابانی گرفت جریان‌های رسانه ای محافظه کار طبیعی بود که تلاش کنند تخریب او را با موج جدیدی آغاز کنند. اما معلوم نیست چرا اصولگرایان وقتی قرار است از خود دفاع کنند به سراغ عکس‌های شخصی و خصوصی افراد می‌روند! و در این میان صداو سیما بازوی اصلی است. عادت کردیم هر اتفاقی که می‌افتد چند تصویر خصوصی از افراد را در صفحه تلویزیون ببینیم و یا یکی از زیر مجموعه هایش ببینیم.

برخی رسانه ها با تیتر «ارتباط نزدیک اسفندیار رحیم مشایی با پریوش سطوتی + تصاویر» بزعم خودش افشاگری کرده است. دیگر سایت‌های محافظه‌کار نیز با ذوق زدگی خاصی این عکس‌ها را تکرار کردند. البته معلوم نیست سخن از «ارتباط نزدیک» میان مشایی با پریوش سطوتی که بیش از ۸۰ سال سن دارد و منتشر کردن آن نوع خاص از عکس‌ها با چه نیتی از سوی محافظه کاران انجام شده است اما باید گفت تلاش برای تخریب، این بار پای همسر ۸۶ ساله دکتر حسین فاطمی وزیر خارجه دولت مصدق را که بعد از کودتای ۲۸ مرداد اعدام شده بود به ماجرا باز کرده است. پریوش سطوتی در سال ۱۳۸۸ به دعوت اسفندیار رحیم مشایی به ایران آمد. خانم سطوتی در اوایل مهرماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی با ارسال نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد از تلاش‌های «حق‌طلبانه و شجاعانه» رئیس دولت دهم در سفرش به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل تجلیل کرده بود. او همچنین در دیداری با رئیس جمهور سابق دفترچه یادداشت‌های دکتر فاطمی را به احمدی نژاد تقدیم کرده بود.

اما این نوع خبرسازی با واکنش سفیر ایران در لندن رو به‌رو شد. حمید بعیدی نژاد در کانال تلگرامی خود نوشته است: «این‌جانب مایلم از این فرصت استفاده نموده و با شناخت مختصری که از خانم سطوتی همسر مرحوم دکتر فاطمی پیدا کرده‌ام، آزردگی خاطر خود را نسبت به خبر منتشرشده اعلام نمایم. ایشان به اعتبار درگذشت نابهنگام فرزند خود و تنها بازمانده مرحوم دکتر فاطمی، در خلوت خود زندگی زاهدانه‌ای داشته و هنوز با حقوق کارمندی دکتر فاطمی زندگی می‌کند و دست نیاز به‌سوی هیچ‌کس هم دراز نکرده است. استدعا دارم به احترام ایشان و به احترام مرحوم دکتر فاطمی این خبر حذف شود.»

دکتر فاطمی وزیرخارجه همان دولتی است که مقامات کشورمان هربار که در مجامع جهانی می‌خواهند دخالت‌های ایالات متحده در ایران را گوشزد کنند و از آمریکا به دلیل سیاست‌های ضد ایرانی گلایه کنند روایت کودتا علیه دولت مصدق در صف اول قرار می‌گیرد. چه بهتر که همان طور که حمید بعیدی نژاد گفته، حرمت او نگه داشته می‌شد. البته فارغ از جایگاه دکتر فاطمی، تلاش برای تخریب افراد با استفاده از عکس‌های خصوصی ایشان بدون تردید خارج از مرزهای اخلاق است. البته در این زمینه محافظه‌کاران به رغم ادعای اخلاق مداری، ید طولایی دارند.

بعد از انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۴ وقتی مینو خالقی منتخب مردم اصفهان می‌خواست به مجلس راه یابد انتشار عکس‌های خصوصی وی موجب شد تا شورای نگهبان او را از خانه ملت به خانه خودش بفرستد. فردی که این عکس‌ها را منتشر کرده بود چندی بعد نوشت: «علنی ترین حق الناس بر گردن من، ظلمی بوده که در حق خانم مینو خالقی (کاندیدای منتخب اصفهان در انتخابات مجلس) روا داشتم که از همین جا از ایشان حلالیت می‌طلبم و امیدوارم که حلالم کنند.» اما این مشی چه فایده دارد که با آبروی افراد بازی شود برای مقاصد سیاسی! اصولا چنین رویه ای تا کجا باید ادامه پیدا کند؟ این‌ها سوالاتی است که اصولگرایان باید پاسخگو باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقایون اصولگرا نه برای جان انسانها ! نه برای آبروی آنها ! رزش قائل هستند و با سیاست هدف وسیله را توجیه می کند پیش می روند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شرمشان باد که این آقایان ادعای اخلاق مداریشان گوش فلک را کر میکند اما با هر وسیله ای میخوان خودشونو به ملت تحمیل کنن البته صدا وسیما گوی سبقت را در این کارهای شرم آور از دیگر دوستان اصولگرایش ربوده تازه ادعای رغبت ۸۵ درصدی مردم را هم داره .دروغ شانتاژ....جزو لاینفک اصول رسانه ای آقایون اصولگراست.

      • بدون نام

        شما اصلاح طلبان چه کارمهمی کرده ایدبجزبه حاشیه بردن جامعه ها !!!!!

      • بدون نام

        عامل اصلی فراری شدن جوانان از دین همین ریاکاریها بود

      • بدون نام

        هیچکدوشون ( اصلاح طلب و اصولگرا ) به درد مردم نمی خورند.

    • بدون نام

      چون نه علم دارند و نه اعتبار و نه محبوبیت....منفورن منفور

    • بدون نام

      چون خیلی کوچیک بودنه لی متاسفانه به این جایگاه رسیدنه

    • ایرانی اصل

      بگم بگم احمدی نژاد يه ديگه اين دقيقا همان کاری هست که احمدی نژاد شروع کرد اصولگرا ها فقط بگم بگم را یاد گرفته اند

    • ناشناس

      دروغ می گید . چی شده می خواید احمدی نژاد رو خراب کنید ماه پشت ابر نمی موند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدی نژاد خراب هست همه میدونن چه سابقه ای داره

      • ایرانی اصل

        احمدی نژاد از اولش خراب بوده

    • بدون نام

      اصولگرا جز منفعت خود به هیچ چیز دیگر اهمیت نمی دهد و جایش باشد به همدیگر هم ترحم نمی کنند و انها هم قرابنی می کنند مانن موضوع احمدی نژاد که مدتی پدیده قرن بود الان شده منفور

    • بدون نام

      روزنامه آفتاب یزد:غلط میکنید ما ی اصولگرا با آبروی کسی بازی نمی کنیم.طرفای ما که دارن ضعیفا رو میکشن

    • علیرضا

      در محضر مردم این گروه جایگاهی ندارند،بی اخلاقی ، دخالت در تمام امور مردم چه امور خصوصی چه اجتماعی ،سد کردن رفاه و آزادی مردم ،جلوگیری از شادی مردم حتی آب بازی در پارک ها رو حنجار شکنی دانسته و ...... کاری با مردم کرده که خشونت کور و خشم و سر خوردگی را در جامعه گسترش داده اند .حیف و صد حیف که جامعه ایرانی با آنهمه فرهنگ و تمدن بزرگ و پیشینه قابل مباهات به چنین روزی نشسته.متاسفم

    • بدون نام

      همه سیاستمدارها بی آبرو هستند پول حرام عاقبتش همینه

    • بدون نام

      گناه پیرزنی ناتوان بگردنتان اینهاهردوجناح سیاستمدارنیستن وسیاست زده نان به نرخ روزخورهستند

    • ابراهیم ۱۱

      اصولگرایانی انقلابی تر از امام خمینی(ره)که چندین برابر ابو موسی اشعری عابد بودن .
      و از آستین شان هزار شیطان خارج شد .
      عمروعاص ها پروریدن.
      همونهایی که اصلاح طلبی زاییدن ..
      هردو فرزند و پدرن .کاری نکنید به بدترین درد گرفتار شوین.
      و دشمن نفوذ کند.

    • بدون نام

      واقعا شرمتان باد شما مسلمان و شیعه در حکومت اسلامی مسئولیت و زندگی میکنید

    • بدون نام

      چرا رفتارهای یک عده کم عقل را به اصولگرایان منتسب می کنید خوب است رفتارهای وطن فروشانه چند جاسوس را هم به اصلاح طلبان منسوب کرد؟

    • امیر خان

      احمدی نژاد یک آدم خیلی مخلص و پاک هست نباید بی جهت به ایشان تهمت زده شود متاسفانه هر کسی بدون آگاهی حرفهای بی اساس و مسخره میزند. ..امیدوارم خداوند متعال به جناب آقای محمود احمدی نژاد اجر دنیوی و اخروی عنایت بفرمایند. .

    • بدون نام

      شرمتان باد شما مسلمانید این پیرزن مادرتان حساب میشود همش افترا تهمت دروغ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج