۶۹۲۶۹۲
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

ابتکار: در سال ٩٧ مردم به طور قطع انتظاراتی دارند

معصومه ابتكار در روزنامه ابتکار نوشت: برگ‌هاي سبز بيد، عطر نرگس، رقص باد، نغمه شوق پرستوهاي شاد... نرم نرمك مي‌رسد اينك بهار سال ٩٦ با همه شادي‌ها و غم‌ها و فرازها و نشيب‌ها به پايان رسيد.

معصومه ابتكار در روزنامه ابتکار نوشت: برگ‌هاي سبز بيد، عطر نرگس، رقص باد، نغمه شوق پرستوهاي شاد... نرم نرمك مي‌رسد اينك بهار سال ٩٦ با همه شادي‌ها و غم‌ها و فرازها و نشيب‌ها به پايان رسيد.

اينك طليعه بهار و آغاز سال ٩٧ يك بار ديگر پيام نو شدن تحول شگفت بهاري را به گوش جان‌ها مي‌رساند با هزاران اميد و هزاران آرزو. سال جاري كه آخرين روزهاي آن را مي‌گذرانيم، با همه مشكلاتي كه مخالفين جريان اعتدال و اصلاح در عرصه‌هاي اقتصادي و سياسي و داخلي و بين‌المللي به وجود آوردند، روندها به حكم ناظران داخلي و بين‌المللي داراي رو به پيشرفت و برآيند مثبت بوده است.

شاخص‌هاي رشد اقتصادي از پيش‌بيني‌هاي اوليه فراتر رفت و دستاورهاي بين‌المللي مهمي مانند شكست داعش در سطح منطقه و پابرجايي برجام با وجود تهديدات روزافزون ممكن شد. از سويي تلاش مجدانه براي كاهش تنش‌ها و افزايش همكاري‌هاي منطقه‌اي به خصوص با همسايگان از ويژگي‌هاي مناسبات سال ٩٦ بود و از سوي ديگر انتخابات رياست‌جمهوري در ارديبهشت ماه و استقرار دولت دوازدهم با وجود افزايش هجمه‌ها عليه دولت يازدهم از جهات مختلف اميد بخش شد. در حوزه زنان نيز آمار اشتغال بانوان و دختران فزوني يافت و حضور درخشان آنان درعرصه‌هاي علمي، ورزشي و هنري بارها تكرار شد.

البته كشور و دولت ناكامي‌هايي هم در اين سال داشته‌اند كه بخشي در روندهاي اقتصادي و بخشي در تنش‌هاي اجتماعي و سياسي به ويژه در ماه‌هاي اخير بود. اما موضع دولت دوازدهم چنانچه رييس‌جمهور روحاني بارها و نيز درآخرين جلسه هيات دولت سال ٩٦ اشاره كرد، همه بايد در مقابل مطالبات و انتقادات گوش شنوايي داشته باشيم. در مجلس شوراي اسلامي نيز جريان اعتدال و اصلاحات ضمن حفظ همگرايي و تلاش براي تحقق اهداف اجتماعي و ...

سياسي مورد نظر در مسائلي مانند استيضاح به خوبي عمل كرد. در سال ٩٧ مردم بطور قطع انتظارات و مطالبات فراواني از جريان اصلاحات و اعتدال خواهند داشت كه اين رويكرد از سويي يك خوبي و حسن به حساب مي‌آيد؛ چون داشتن انتظار يعني مورد اعتماد و رجوع بودن مردم. از طرف ديگر اما مي‌تواند براي اين جريان تهديد به حساب آيد؛ چون اگر مطالبات و انتظارات پاسخ داده نشود، ضعف مديريت و عدم كارآيي مطرح مي‌شود. در اين حال، همگرايي بين جريانات خواهان امنيت و آرامش و فضاي اخلاقي در كشور براي مقابله با افراط‌گري و تلاش‌هايي كه به منظور محدود‌سازي فضاي اجتماعي و رسانه‌اي صورت مي‌گيرد، بسيار لازم است. متاسفانه تلاش‌هاي عامدانه يا ناآگاهانه براي تضعيف اين همبستگي وجود دارد.

بنابراين انسجام بيشتر بين نيروهاي علاقه‌مند به پيشرفت و همكاري ميان آنان در دولت، مجلس و ساير قوا بسيار كليدي و ضروري به حساب مي‌آيد. سال ٩٧ فرصتي خواهد بود براي تحقق بسياري از برنامه‌هاي رييس‌جمهور و تحقق وعده‌ها. البته تهديدات و موانع زيادي فراروي دولت است، مانند تهديد عليه برجام، قطعنامه‌هاي جديد و فشار منطقه‌اي از يك طرف و هجمه‌هاي پي در پي مخالفين دولت از سوي ديگر. تلخ‌تر از همه اينكه اخبار دروغ و تهمت‌ها براي نااميد كردن مردم به كار گرفته مي‌شود و تلاش مي‌كنند در گوش مردم بخوانند كه اصلاحات ناكارآمد، اعتدال بي‌اعتنا و دولت و مجلس و ساير قوا از حل معضلات كشور ناتوان هستند. اما بهار به ما ياد مي‌دهد كه زمستان مي‌رود و شكفتن جوانه‌هاي حيات و اميد حتمي است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      چه عجب از خواب بیدار شدی فهمیدی مردم هم وجود دارند اما شاید خیلی دیر فهمیده باشی ...

    • بدون نام

      به نظر من ایشان اینقدر زرنگند باید جای استیون هاوکینگ را بگیرند.
      مردم انتظاراتی دارند؟
      از پسرت چه خبر؟

    • بدون نام

      مطمئن باش خانم ابتکار،
      حل معضلات مردم کار این جماعت و آن جماعت نیست
      عمق مشکلات فراتر از اینهاست ،سال ۹۷ هم مثل ۹۶ برای مردم سخت خواهد گذشت
      البته برای شما و از ما بهتران نه!!

    • رضا

      خانم ابتکار مردم خیلی وقت است دیگر از شماها هیچ انتظار و خواسته ایی ندارند!!!
      دیگر بس است!
      کمی هم باید ما مردم روی پای خودمان بایستیم
      تاکی شماها قبول زحمت بکنید
      و یک به یک مشکلات و گرفتاری مان را رفع و رجوع کنید!!؟
      شما مسئولین درسال جدید دربست دراختیار خودتان باشید،و کمی به خودتان برسید
      به خدا همه هم و غم تان شدیم ما مردم
      کمی به پسر آمریکایت برس،اون هم مادر میخواد خانم ابتکار!!!!!
      ما مردم هم خدایی داریم،نگرانمان نباشید
      روزگار غریبیست
      هیچ چیز سرجایش نیست!!!!

    • بدون نام

      عجب کشفی

    • ع

      خانم ابتکارشماوبزرگان خیلی هم خوا بتشریفدارین من وامثالمن حرفهارانوشتیم ولی دیگه باید انتظارات اقتصادی برطرف بشه باید درخواب دید شمارفتین قیمتهارابدونرضایت مازاد کردین ترددی نکنید که خیلی حالماخرابه وبرسرمااینبلا اومده ومن گله دارم میرمبه خدامیگم

    • بدون نام

      خانم ابتکار نگران جایتان نباشین جای شما همیشه ور دل ملت است پس کمتر نظریه نچسب صادر کنین لطفا

    • بدون نام

      چه عجب تا زه فهمیدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج