۶۹۲۷۶۹
۲ نظر
۵۱۶۶
۲ نظر
۵۱۶۶
پ

جاهای دیدنی مالزی

مالزی یک کشور چند قومی در جنوب شرق آسیا است. با وجود مردم چین، هند، تایلند و مالایی در این کشور، مذهب های مختلفی مانند اسلام، بودائیسم و هندوئیسم دیده می شود که در این میان اسلام به عنوان دین رسمی معرفی شده است.

برترین ها: در قاره آسیا کشورهای بسیار زیبایی وجود دارند که هر یک سعی می کنند با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم، گردشگران بیشتری را به سمت خود بکشانند. از جمله بهترین کشورها در این زمینه، می توان به چین و ژاپن اشاره نمود. یکی دیگر از کشورهایی که توانسته جایگاه خود را بیابد، مالزی است.

زیباترین مساجد و معابد مالزی

مالزی یک کشور چند قومی در جنوب شرق آسیا است. با وجود مردم چین، هند، تایلند و مالایی در این کشور، مذهب های مختلفی مانند اسلام، بودائیسم و هندوئیسم دیده می شود که در این میان اسلام به عنوان دین رسمی معرفی شده است. شما می توانید بازتاب این جامعه چند دینی را در مساجد و معابد زیبای آن ببینید که ما در اینجا تعدادی از این مکان های زیبا را برایتان آورده ایم.

مسجد مالاکا در جزیره مالاکا

جاهای دیدنی مالزی

این مسجد در سال ۲۰۰۶ روی جزیره ای دست ساز نزدیک شهر مالایا، در جنوب کوآلالامپور ساخته شده است. هنگام بالا آمدن آب دریا، گویی معبد روی آب شناور است. هزینه ساخت این بنا ۱۰ میلیون رینگیت، یا حدود ۳۱۶۵۰۰۰ دلار تخمین زده شد.

معبد باتوکیو، کوالالامپور

جاهای دیدنی مالزی

باتو کیو نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است. این معبد به دلیل نزدیکی به تپه‌ها و مجموعه غارهای اطرافش (متعلق به 400 میلیون سال قبل) و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده‌است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد و یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان است. این مکان توریست های بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند. برای این که به 3 غار اصلی برسید باید از 272 پله بالا روید.

مسجد شناور در کوالا ترانگانو

جاهای دیدنی مالزی

مسجد شناور یا «Tengku Tengah Zaharah» روی دریاچه ای نزدیک کوالا ترانگانو در شمال شرق مالزی قرار دارد. این ساختمان سفید رنگ در سال ۱۹۹۳ ساخته و در سال ۱۹۹۵ افتتاح شده است. بازدید از معماری این بنا که تلفیقی از معماری مالایایی و معماری مدرن است، برای همه جذابیت دارد.

مسجد آهنی پوتراجایا

جاهای دیدنی مالزی

مسجد آهنی که به «انکو میزان زین العابدین» نیز شهرت دارد در پوتراجایا، جنوب کوالالامپور وجود دارد. ساخت این بنا 5 سال به طول انجامید. از سال 2004 شروع و بعد از نوسازی و ساخت بناهای جانبی در سال 2009 بطور کامل به بهره برداری رسید و سرانجام در 11 ژوئن 2010 بطور رسمی افتتاح شد. این مسجد به دلیل استفاده 70% از فولاد به این نام شهرت یافت.

مسجد کریستال در کوالا ترانگانو

جاهای دیدنی مالزی

نام گذاری این مسجد به دلیل استفاده زیاد فولاد و شیشه در ساخت آن بوده است. در این مسجد با طراحی مدرن، شما می توانید از امکانات آی تی و اینترنت بی سیم بهره ببرید.

معبد کک لوک سی در پنانگ

جاهای دیدنی مالزی

معبد کک لوک سی در جنوب جورج‌تاون، واقع در پنانگ، قرار دارد. این معبد تاریخی بودایی در اواخر دهه 1800 و از تلفیق معماری های چین، تایلند و برمهای ساخته شده است. گفته می شود که معبد کک لوک بزرگ ترین معبد بودایی در جنوب آسیا است که توریست های زیادی را از نقاط مختلف کشور به خود جذب می کند.

مسجد پوترا در پوتراجایا

جاهای دیدنی مالزی

مسجد پوترا با گنبد صورتی رنگ اش، در مرکز پوتراجایا واقع شده است. این مسجد می تواند ۱۵۰۰۰ نمازگزار را به صورت یک جا در خود جای دهد. مناره این مسجد با ارتفاع ۱۱۶ متر، یکی از بلندترین مناره های این منطقه به شمار می رود که پنج ردیف دارد که نماینده پنج رکن اصلی اسلام هستند.

سری ماهاماریامان، کوالالامپور

جاهای دیدنی مالزی

این معبد یکی از قدیمی ترین معابد هندو در مالزی است که ارتفاع دروازه آن 22 متر بوده و ایوان های آن با تصاویر حکاکی شده از خدایان هندو، تزیین شده است. این مسجد در سال 1873 ساخته، سپس برج رنگی آن در سال 1968 به آن اضافه شد که بازتاب سبک سنتی جنوب هند است.

مسجد جامع جامک در کوالالامپور

جاهای دیدنی مالزی

این مسجد که در تقاطع دو رودخانه « Kelang» و « Gombak» واقع شده، در سال ۱۹۰۹ افتتاح و جزو یکی از قدیمی تریم مساجد کوالالامپور است. بومی های این منطقه نام این مسجد را «مسجد جمعه» گذاشتند زیرا در روزهای جمعه زائران زیادی از تمام شهر برای عبادت به این مکان می آیند، طوری که جمعیت به علت کمبود جا به ناچار در خیابان های اطراف می ایستند.

معبد تین هو در کوالالامپور

جاهای دیدنی مالزی

این معبد برای بزرگداشت الهه چینی ها در مالزی، بین سالهای 1981 و 1987 ساخته و در سال 1989 افتتاح شده است. در نمازخانه این معبد، مجسمه 4 الهه رو به روی در ورودی قرار دارد که اولی خدای ثروت دومی خدای قدرت و سومی خدای سلامت است.

مکان های تفریحی

ملاقات با کوسه ها

جاهای دیدنی مالزی

یکی از جذابترین اماکن گردشگری پارک زیر آب KLCC است. این آکواریوم پیشرفته بیش از پنج هزار نوع مختلف از موجودات آبی و زمینی را در خود جای داده است. این پارک زیر آبی شما را از آبهای گرمسیری آسیا تا جنگل‌های آمازون با خود همراه می‌کند تا با دنیای عجیب و غریب جانداران دریایی آشنا شوید. اینجا از تماشای کوسه‌های سند تایگر، پوماهی‌ها، لاک پشت‌های آبی و سایر موجودات دریایی که بدون پنهان شدن در اطراف این آکواریم وسیع شنا می‌کنند، شگفت زده می‌شوید.

به کوالالامپور محدود نشوید

جاهای دیدنی مالزی

در سفر به مالزی سعی کنید محدود به کوالالامپور نباشید، مالزی ایالت‌های بسیار جذابی دارد که میتوانید در هرکدام از آنها تجربایت متفاوتی را خلق کنید. اهل کوه نوردی باشید اگر پیشنهاد می‌کنیم سعود به کوه کینَبالو را جزء یکی از برنامه‌های خود داشته باشید. این کوه در ایالت صباح قرار دارد. برای طبیعت گردان لازم به یادآوری است که صعود به این کوه حداقل دو روز طول می‌کشد که قبل از هرگونه اقدام نیز باید در سایت رسمی آن ثبت نام و مجوز صعود را اخذ کنند.

تماشای هیجان بیس جامپینگ

جاهای دیدنی مالزی

بدون شک یکی از هیجان انگیز‌ترین رویدادهای دنیا، پرش بدون طناب از ارتفاع است. «بیس جامپینگ» در مالزی یک رویداد بین‌المللی است که طی چهار روز با حضور صدنفر از کشورهای مختلف دنیا هر سال در ماه‌های سپتامبر و اکتبر برگزار می‌شود.

فستیوال بادبادک‌ها را از دست ندهید

جاهای دیدنی مالزی

فستیوال بین‌المللی ٥ روزه کلانتان هر ساله در تومپات مالزی برگزار می‌شود. این فستیوال در اواخر ماه مه یا ژوئن برگزار می‌شود و شما می‌توانید سفر خود را در این ماه‌ها انجام دهید تا شاهد هزاران هزار بادبادک رنگی در آسمان باشید؛ فستیوالی که در هیچ کجای دنیا بدیل آن را نخواهید یافت.

در این فصل اگر سفر کردید قدم زدن در طولانی‌ترین پل معلق دنیا را از دست ندهید؛ پلی که ۵۳۰ متر طول و ۴۰ متر ارتفاع دارد که برای افراد ماجراجو فرصت تجربه هیجان مضاعف با قدم زدن در شب و مشاهده حیوانات شب‌زنده‌دار را فراهم کرده است. یکی دیگر از تفریحات بی‌نظیر در سفر به مالزی، چتربازی است. در طول این ماجراجویی دیدنی از شما فیلم‌برداری می‌شود و حالات چهره‌تان ثبت می‌شود و شما بعدا می‌توانید آن را تماشا کنید. این تمام ماجرا نیست و شما اگر در ماه مارس عازم مالزی شده باشید موفق به حضور در فستیوال بین‌المللی بالن‌سواری پوتراجایا خواهید شد. در این رویداد سه روزه بالن‌ها دو بار در روز در ساعات ۷ صبح و ۶ بعد‌ازظهر به پرواز درمی‌آیند.

پنانگ، بهترین مقصد گردشگری غذایی دنیا

جاهای دیدنی مالزی

گردشگری غذایی یکی از جذابیت‌های کشورهای صاحب سبک است. امروز شاخه جدیدی از گردشگری به نام گردشگری غذا طرف داران زیادی پیدا کرده است. کشورهای توریستی در رقابت شدید برای جذب گردشگران به واسطه ارائه غذاهای خاص دارند. در مالزی نیز پنانگ به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری غذایی مهم در دنیا شناخته می‌شود بطوریکه چند سال پیش پنانگ به‌عنوان مقصد گردشگری غذایی شماره یک دنیا معرفی شد. پس برای لذت بردن از غذاهای مختلف هم که شده سری به این شهر بزنید و بعد از صرف غذا با اجاره دوچرخه و گشت زنی در شهر یک روز بیادماندنی را برای خود بسازید.

پارک آبی سان‌وِی

جاهای دیدنی مالزی

سان‌وِی، پارک آبی دوست داشتنی شهر کوالالامپور است. این پارک به دلیل محیط بسیار سرسبز و طبیعت زیبای و ساحل‌های شنی، هرساله گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. مرکز خرید به سبک معماری مصری، زمین پاتیناژ، موج سواری روی آب، ترن هوایی‌های هیجان انگیز، پل معلق با ۴۲۸ متر ارتفاع، باغ وحش، استخرهای بازی و شنای کودکان و بزرگسالان، استخر موج، رودخانه خروشان و سرسره‌های بزرگ و متنوع آبی، دو برج قلعه مانند در دو سوی پارک، تونلها و آبشار‌های مصنوعی و شهر بازی با بازیهای بزرگ و هیجان انگیز از جمله امکانات این پارک است که میتواند هر گردشگری را برای یکبار رفتن ترغیب کند.

غار میمونها

جاهای دیدنی مالزی

غارمیمونها یکی از اماکن مقدس هندو هاستو این غار پله‌های بسیارزیادی داشته و یک مجسمه بزرگ از الهه‌ای هندو و چند معبد کوچک در دل آن جای دارد که محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع هندوها است. برای بازدید از این غار باید از ٢٧٢ پله بالا رفته تا به غارهای باتو برسید. به محض ورود به غار، میمون‌ها از شما استقبال می‌کنند.

اواخر ژانویه یا اوایل فوریه اگر در مالزی بودید در روز تایپوسام می‌توانید به این غار بروید و شاهد مراسم ویژه ی جشن هندی‌ها باشید. این جشن در واقع جشن سالروز تولد پسر شیوا است. مسیر پیاده روی و جذابیت‌های فراوان این غار ارزش یکبار دیدن را دارد.

مراکز خرید مالزی

مرکز خرید تایمز اسکوئر

جاهای دیدنی مالزی

Times Square Shopping Mall این مرکز خرید بسیار بزرگ با بیش از 1000 مغازه و 65 رستوران بدون شک چیزی بیشتر از یک پاساژ ساده است. شما می توانید یکی از مجهزترین شهر بازی های سر پوشیده مالزی و قطار تفریحی بسیار وحشتناک آن را در طبقه ی 5 تا 8 اینجا ببینید (Cosmo's World). از طبقه ی سوم این مجموعه به بعد، مغازه های پوشاک و کیف و کفشی که می بینید، اجناس با قیمت بسیار مناسب و ارزان می فروشند.

شما می توانید پوشاک دم دستی و راحت خود را از مغازه های این طبقات که اکثرا خیلی شلوغ و پر سر و صدا هستند خریداری کنید. اینجا برای خرید سوغاتی های ارزان قیمت بهترین مکان است! این مرکز خرید، بسیار به خیابان پودو (Jalan Pudu) نزدیک است و همچنین به ایستگاه Bukit Bintang منوریل.این مرکز خرید در زمینی به مساحت بیش از 2 میلیون متر مربع در جنوب شرق آسیا واقع شده است و یکی از بزرگترین مراکز خرید مالزی است. فاصله این مجتمع تجاری از برج های دوقلو مالزی با تاکسی کمتر از 15 دقیقه و پیاده در حدود سی دقیقه می باشد.

ساختمان این مجتمع تجاری یکی از برج های معروف و با طراحی بسیار زیبا درکوالالامپور بوده که شامل هتل برجایا تایمز اسکور- شهربازی داخل مجتمع - سینما و چندین طبقه پارکینگ و فروشگاههای بسیار زیاد و رستورانهای متنوع در طبقات مختلف می باشد.فروشگاهها و برندهای معروف در مجتمع تایمز اسکور تعداد معدودی برند معروف پوشاک و محصولات آرایشی و بهداشتی در این مرکز تجاری عرضه می شوند و به نسبت سایر مراکز خرید مالزی ,مرکزی برای ارائه برندهای معتبر نمی باشد.

به جرات می توان گفت این فروشگاه طیف وسیع و متنوعی از محصولات را به خریداران خود عرضه می کند.چند طبقه از این مجتمع اخیرا به فروشگاههای عرضه محصولات الکترونیکی مانند تلفن همراه - نوت بوک - کامپیوتر و دوربین اختصاص یافته است.امکانات عمومی مجتمع تجاری تایمز اسکور سالن های غذاخوری محلی -مک دونالد - شهربازی - سالن های آرایش و ماساژ - سالن سینما -پارکینگ می باشد.امکانات بانکی مجتمع تجاری تایمز اسکور در مجتمع تایمز اسکور دستگاههای خودپرداز "می بانک مالزی" و "سی آی ام بی" وهمچنین صرافی وجود دارد


مرکز خرید سوریا (Suria KLCC)

جاهای دیدنی مالزی

مرکز تجاری Suria KLCC در دومین برج بلند دنیا یعنی در برجهای دوقلو پتروناس واقع شده است.در این مرکز تجاری تنها شعبه از شرکتهای مطرح و معتبر دنیا را می بینید که اجناس ارائه شده برای همه افراد جذابیت دارد. در هرشش طبقه این بازار تنها از شرکتهای معتبری مانند Marks & Spencer، Tiffany & Co، DKNY،Calvin Klein و Polo و برخی از شرکتهای معتبر ژاپنی با نام تجاریKinokuniya در این مرکز یافت می شوند.ارکستر سمفونی مالزی نیز در این مرکز است . در این مرک تجاری شما می توانید محل های مناسبی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه و یا یک شام خوشمزه پیدا کنید و در ضمن بازدید کنندگان علاوه بر خرید می توانند از منظره زیبای پارک ، فواره ها و استخر کوچک آن لذت ببرند. این بازار از طریق یک تونل به اکواریوم KLCC و ایستگاه LRTمتصل می شود.

مرکز خرید Pavilion

جاهای دیدنی مالزی

این مرکز خرید نیز یکی دیگر از مراکز خرید بسیار شیک و مدرن کوآلالامپور می باشد که در منطقه Bukit قرار دارد. در اینجا نیز مانند سوریا KLCC بسیاری از برندها و مارکهای معروف دنیا را مشاهده خواهید نمود. پاویلیون با هزینه ساختی حدود یک میلیارد دلار آمریکا یکی از مدرنترین و بزرگترین مراکز خرید شهر کوالالامپور محسوب می شود . این مرکز بیش از ۴۵۰ فروشگاه دارد و اکثر آنها دارای مساحت های زیاد و دکورهای مجلل و پرهزینه است . در اینجا مجموعه ای از معروفترین و گرانترین مارک ها و علامت های تجاری صاحب نام جهان گرد هم آمده است که این باعث شده هر روزه جمعیت زیادی اعم از بازدید کننده ، خریدار و گردشگر از آن دیدن کنند .

در طبقه های مختلف این مرکز و در قسمت هایی که مشرف به خیابان های اطراف است رستوران ها و کا فه های متعدد با صورت غذاها و نوشیدنی های جالب و متنوع سعی میکنند بازدید کنندگان را به غذا خوری های خود جلب کنند . تعداد زیادی از این رستوران ها و کافی شاپ ها که جزو لوکس ترین و معروف ترین های دنیا هستند برای اولین بار در مالزی و به صورت انحصاری در پاولیون شعبه دایر کرده اند .این مورد شامل طراح های صاحب نام و معروف مد جهان نیز شده است و آنها نیز نخستین گالری های خود را در آسیای جنوب شرقی در این مجتمع خرید برپا کرده اند .

مرکز خرید بزرگ میدولی (Mid Valley Megamall)

جاهای دیدنی مالزی

مگامال میدولی با قرار گرفتن در کنار بزرگراه فدرال ، بین کوالالامپور و پتالینگ جایا ، یکی از بزرگترین مراکز خرید آسیا می باشد.این مرکز خرید به وسعت 1،7 میلیون فوت مربع و در پنج طبقه ساخته شده است.مهمترین فروشگاهها در این مرکز خرید عبارتند از فروشگاههای زنجیره ای" مترو جایا"، فروشگاه زنجیره ای جاسکو و کارفور.این مرکز مستاجران دیگری نیز دارد:شرکتهای تجاری متوسط و کوچک ، فروشگاههای تخصصی لباس ، مد ، وسایل الکتریکی ، مجصولات کامپیوتری و... کتاب فروشی ، مرکز بدنسازی ، سالن بولینگ ، سینما و نیز مجموعه بزرگی از رستورانهای مختلف نیز در مجموعه میدولی وجود دارد.

در این مجتمع تجار دو سالن غذاخوری بزرگ وجود دارد که در منوی آن انواع غذاهای بین المللی یافت می شود. برخی از بزرگترین طراح دنیا مانند طراحان جواهر و ساعت در این مجتمع نیز یک شعبه دارند. این مرکز تجاری شرایط خرید خاطره انگیزی را برای هم بازدیدکنندگان محلی و هم بین المللی فراهم می کند. این مجتمع تجاری بسیار بزرگ و معروف در خارج از شهر کوالالامپور و درحاشیه اتوبان سید پوترا قرار دارد. برای رسیدن به این مجتمع می توان از تاکسی و قطار شهری کی تی ام درایستگاه میدولی استفاده کرد.

امکانات عمومی مجتمع تجاری میدولی مگامال سالن های غذاخوری مالایی-مک دونالد - کی اف سی- کینگ برگر- استارباکس - سینما سه بعدی - سالن بدن سازی جکی جان- مرکز بازی - مرکز نمایشگاههای میدولی - هتل - هتل آپارتمان - پارکینگ می باشد.امکانات بانکی مجتمع تجاری میدولی مگامال در داخل مجتمع میدولی شعبه و همچنین دستگاههای خودپرداز "می بانک مالزی" و "سی آی ام بی" وجود دارد. همچنین صرافی واواسان که یکی از بزرگترین صرافی های مالزی است وبهترین نرخ تبدیل ارز را در مالزی ارائه می کند در طبقه زیرهمکف این مجتمع قرار دارد.امکانات وِیژه اطفال و شیرخواران در مجتمع تجاری میدولی در فروشگاههای مترو جایا و جاسکو این امکانات برای شیرخواران به بهترین شکل ممکن وجود دارد.

آلاماندا-پوتراچایا (Alamanda-Putrajaya)

جاهای دیدنی مالزی

مرکز خرید بزرگی در شهر پوتراجایا است که شامل رستوران ها و قهوه سراها و فروشگاه هایی از جمله کتاب فروشی ، شعبه ای از فروشگاه های زنجیره ای کافور ، کلید سازی ، عکاسی ، آرایشگاه ، فروشگاه های متنوع لباس ، لوازم الکترونیکی و رستوران های متنوع و غذاخوری های خوب میباشد.ازجمله کالاهایی که در این مرکز می توانید تهیه کنید می توان به کتاب، دوربین های دیجیتالی، اجناس مد روز(لباس، کیف، کفش، زیورآلات) لوازم منزل و اسباب بازی اشاره کرد. این مرکز دارای سینمایی پیشرفته و مدرن می باشد که می تواند یکی از گزینه های تفریحی برای بازدیدکنندگان از این مرکز باشد.

بازار خرید IKEA

جاهای دیدنی مالزی

بازار و مرکز خرید آیکیا یکی از بازارهای بزرگ در منطقه دامنسراست که به ارائه انواع لوازم خانگی و اداری می پردازد. در واقع مبلمان و سرویس خواب و لوازم خانگی وحتی اتومبیل بسیاری از مالزیایی ها از این بازار تامین می شود. قیمت ها عالی است و کیفیت هم به بهترین شکل در اختیار خریداران قرار دارد.

محصولات آیکیا یک برند بسیار جذاب با طرح و رنگ مختلف هستند که می توانند هر سلیقه ای را تحت پوشش قرار دهند. یکی از برجستگی های این بازار این است که امکان عبور و مرور و حمل و نقل وسایل بسیار راحت است. شما می توانید در روز های غیر تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در این مرکز حضور یابید و از محصولات دیدن و خرید کنید. در روزهای تعطیل و جمعه هم می توانید از ساعت ده صبح تا ۱۱ شب از آنجا دیدن کنید.

برج و مرکز خرید وِلد

جاهای دیدنی مالزی

این بازار بزرگ در راستای خیابان راجا چولان قرار دارد و نزدیکی به برج مخابراتی کوالالامپور تردد در آن زیاد است. هرچند تعداد فروشگاه های این مرکز ۳۵ تاست اما رستوران هایی دارد که می توانید حسابی در آن ها خاطرات خوب جمع کنید. غذاهای بین المللی و خوش طعم این مرکز بسیار تعریف کردنی است. در واحد های فروش این مرکز می توانید انواع پوشاک و لوازم تزیینی و لوکس را مشاهده کنید. اگر از اتومبیل کرایه ای استفاده می کنید نگران پارکینگ هم نباشید چرا که ظرفیت پارکینگ این مرکز خرید همیشه برای شما جا خواهد داشت. این بازارهم همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب پذیرای شماست.

مجتمع Bukit Bintang و Sungai Wang

جاهای دیدنی مالزی

این دو مرکز خرید که در خیابان Bukit Bintang واقع شده اند قدمتی طولانی در مالزی دارند.این دو مرکز خرید به یکدیگر متصل بوده و تشابه زیادی بین آنها است اما نوع مدیریت آنها متفاوت است. این مراکز تجاری محل مناسبی برای خرید کالاهای نفیس را برای شما فراهم می کند در ضمن اینکه شما به راحتی می توانید در این مراکز بر سر قیمت چانه هم بزنید.

این مراکز محلی مناسب برای مدلهای لباس نامتعارف است که در بین چینی ها طرفداران زیادی دارد. در این مراکز شما می توانید تجهیزات الکترونیکی ، موبایل و ... را بیابید.

بعلاوه، در این مراکز تجاری می توانید رستوران های چینی با غذاهای خوشمزه ، شعبه ای از McDonald و Kentucky Fried Chicken را نیز ببینید. در روزهای تعطیل برخی از فروشندگان محلی نیز برای ارائه کالاهای خود به این منطقه می آیند.

مجتمع های خرید Lot ۱۰ و Starhill

جاهای دیدنی مالزی

این دو مجتمع خرید در خیابان Bukit Bintang واقع شده است. مرکز خرید Lot ۱۰ محلی مناسب برای فروش کالاهای میانه است برای مثال بهترین آنها Isetan یک کمپانی ژاپنی است اکثر کالاهای ارائه شده در این فروشگاه تجهیزات الکترونیکی و لباس از شعب ژاپنی است اما برخی از کالاهای دیگر شامل هدایا و ... نیز در آن یافت می شود.

مراکز خرید مالزی

فروشگاه کناری Starhill که فروشگاهی با اجناس از بهترین و معتبرترین شرکت های بین المللی است که همانند فروشگاه Lot ۱۰ مدیریت می شود . این فروشگاه اجناس مجلل را با تزئیناتی خاص ارائه می دهد در این فروشگاه می توانید بهترین مارک های ساعت، جواهر، لباس و کالاهای چرمی را پیدا کنید. چلچراغ های بزرگی که از سقف آویزان شده و چشم اندازی که از مغازه ها بالاتر در طبقه پایین می بینید باعث جذب بیشتر شما می شود.

مجتمع تجاری One Utama

جاهای دیدنی مالزی

این فروشگاه یکی از بزرگترین و معرفترین مراکز خرید بندر Utama است که از دو بخش متصل به هم ساخته شده است و هر کدام در یک خیابان اصلی قرار دارد . این مجتمع رویهم رفته 5 میلیوم متر مربع وسعت دارد و در هر کدام 600مغازه وجود دارد که در آن لباس های مد روز ، تجهیزات الکترونیکی ، حیوانات خانگی ، knick-knacks و دیگر کالاها یافت می شود. این بازار از چندین بخش عمده تشکیل شده است و در بخشی از رستوران و کافه تریا قرار گرفته است و در بخش دیگر سینما ، سالن بولینگ ، سالن آواز، صخره نوردی در سالن قرار دارد. به علت اینکه این بازار خیلی بزرگ است شما خود را برای پیاده روی آماده کنید البته سراسر این بازار مغازه هایی دیدنی است که شما هرگز از پیاده روی خسته نمی شوید.

مجتمع تجاری Sunway Pyramid

جاهای دیدنی مالزی

مرکز تجاری Sunway Pyramid‌ در منطقه Petaling Jaya واقع شده است در زمانی که این بنا ساخته شد یکی از بزرگترینم مراکز تجاری زمان خود محسوب می شد و بیش از ۵/۲ میلیون متر مربع وسعت دارد که بیش از ۳۵۰ مغازه در آن قرار دارد که کالاهایی مانند لباس های مد روز، کفش، جواهر ، ساعت ، ابزار آلات موسیقی و تصویری ، کادویی، کتاب و تجهیزات الکترونیکی را می توان در آن پیدا کرد.

از نظر امکانات سرگرم کننده Sunway Pyramid یکی از بهترین بازار های کوالالامپور است و در آن می توان زمین اسکی روی یخ اشاره کرد که هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد. علاوه بر آن این مرکز خرید به ۴۸ مسیر بولینگ ، کافه تریا، بار ، سالن سینما و ... مجهز است.در طول شب بسیاری از جوانان در این مرکز جمع شده و از سرگرمی های آن لذت می برند.

مرکز تجاری Koto Raya

جاهای دیدنی مالزی

یک مرکز خرید قدیمی است که چندین دهه پیش یکی از بهترین نقاط خرید کوالالامپور به شما می آمد. اما امروزه این عنوان تنها به مراکز خرید بسیار بزرگی اطلاق می شود که در گوشه و کنار شهر بسیار زیاد است. هرچند هنوز هم برخی از مردم محلی از گشتن در این بازار قدیمی لذت می برند. این مرکز تجاری در نزدیکی جاده Tun Tan Cheng Lock و درست در مقابل خیابان Petaling واقع شده است.

یک مکان کوچک برای خرید هر چیزی که شما بخواهید مانند: تجهیزات موبال، تلفن همراه ، لباسهای عجیب،کفش و چیزهای ویژه ای که در این مکان یافت می شود. طبقه فوقانی بیشتر برای سرگرمی هایی مانند سالن های سرپوشیده بازی و مخصوص قمار است .مغازه های ان مرکز تجاری بیشتر برای فروش قطعات DVD و VCD معروف شده اند به ویژه کالاهایی که از کره و ژاپن وارد می شود. هرچند شما از اینجا می توانید مواد اولیه کالاها و محصولات IT‌را تهیه کنید.

مرکز تجاری National Craft Complex

جاهای دیدنی مالزی

این مرکز تجاری در خیابان Conlay واقع شده است که مرکز فروش صنایع دستی از گوشه و کنار و کنار مالزی است. از دورترین نقطه در شرق مالزی Sabah کالاهای چوبی ، لباسهای مالایی، مجسمه هایی سفالگری در این مرکز تجاری به فروش می رسد. این مرکز تجاری همچنین به بازدیدکنندگان ان فرصت را میدهد تا خود بتوانند یک از صنایع دستی ممالایی را درست کنند مثلاً بر روی سرامیک ها نقاشی بکشند. بازدیدکنندگان در اینجا یک موزه از هنر های دستی مالایی ها را می توانند ببینند که میراث فرهنگی مالزی بشمار می رود. همچنین در اینجا در مجتمع هنرمندان در گالری به نمایش گذاشته شده است.

بازار خوراکی Chow Kit

جاهای دیدنی مالزی

این بازار در اصل یک خیابان در مرکز شهر است که تاریخچه ای متنوع و طولانی دارد. این بازار هر روز در طول روز فعالیت دارد و از طریق منوریل به راحتی قابل دسترس است. بازدیدکنندگان در این بازار می توانند مواد اولیه انواع غذاهای محلی را تهیه کدره و میوه ، سبزیجات، tofu (نوعی خوراکی مالایی که با سویا طبخ می شود) ، انواع ادویه، گوشت و ماهی تهیه کنند. در قسمتی از این بازار لباس، ابریشم، تجهیزات الکترونیک و دیگر کالاها هم یافت می شود. این بازار بسیار شلوغ است و بسیاری از مالایی های محل که در اطراف زندی می کنند از این بازار دیدنکرده و خرید می کنند.

بازار Malam

جاهای دیدنی مالزی

این بازار یکی از بازارهای شب مالزی است. که به Pasar Malam شهرت دارد . این بازار در هر ایالت از مالزی وجود دارد و بخاطر همین از محبوبیت بالایی برخوردار است. به طور کلی شب بازار به بازاری اطلاق می شود که یکی روز در هفته در یک منطقه مسکونی ایجاد می شود . در کوالالامپور، شما می توانید شب بازار های زیادی را پیدا کنید که هر روز در مکانهای مختلف شهر ایجاد می شوند. در این بازار ها شما می توانید انواع اسباب منزل، تجهیزات صوتی و تصویری ، باطری و جواهرات بدلی و .. را پیدا کنید. شما در این بازار ها می توانید میوه، گوشت و انواع مختلف کیک و غذا را تهیه کنید. بسیاری از مالایی ها معمولاً بعد از صرف شام به این شب بازار ها می آیند . از بودن در آن لذت می برند.

CENTRAL MARKET

جاهای دیدنی مالزی

موقعیت سنترال مارکت یک مجتمع تجاری کوچک و قدیمی است که تاریخ آن به سال 1888 میلادی بر می گردد و در مرکز شهر کوالالامپور و در خیابان بسیار قدیمی هانگ کاستوری در نزدیکی بازار معروف چایناتاون مالزی قرار دارد. فاصله این مجتمع تجاری از برج های دوقلو مالزی با تاکسی کمتر از 10 دقیقه قرار دارد و برای رسیدن به این بازار می توان از قطار شهری در ایستگاه کوالالامپور - ترن هوایی پوترا در ایستگاه پاسار سنی - ترن هوایی استار ال آر تی در ایستگاه مسجد جامع استفاده کرد. البته اتوبوس های معروف گردشگری هاپ آن هاپ آف در این مرکز خرید نیز توقف می کنند.

در مجتمع سنترال مارکت برند جهانی و خاصی وجود ندارد و کلیه فروشگاهها در این مرکز سوغاتی و صنایع دستی مالزی را به فروش می رسانند معروفیت اصلی این فروشگاه به فروش اجناس خاصی می باشد که در هیچ یک از دیگر فروشگاههای مالزی ارائه نمی شود البته در بسیاری از مواقع قیمت و کیفیت اجناس این مرکز بالاست. به جرات می توان گفت این فروشگاه طیف وسیع و متنوعی از صنایع دستی و کالاهای قدیمی مالایی - چینی - هندی و ... را به خریداران خود عرضه می کند . امکانات عمومی مجتمع تجاری سنترال مارکت سالن های غذاخوری - پارکینگ روبازانواع صرافی و خدمات بانکی است که با قیمتهای مناسب ارز شما را تبدیل می کنند.

China Town

جاهای دیدنی مالزی

محله چینی ها یکی از مراکز خرید بسیار معروف است که در خیابان Petaling واقع شده است.اما علاوه بر محله چینی ها که در این خیابان قرارگرفته است و محل خرید سنتی و قدیمی با انواع و اقسام اجناس متفاوت است.فروشگاههای زنجیره ای و مجموعه ای مختلفی در کنار این خیابان قرار گرفته است که بعضی از آنها عبارتند از: Central Market) Pesar Seni) در فاصله بسیار نزدیک از خیابان Petaling قرار گرفته است.این مجموعه امروزه به یکی از جذابیتهای گردشگری و یکی از شاخصه های معتبر این ناحیه تبدیل گردیده است.در این مجموعه می توانید طیف گسترده ای از انواع تولیدات,صنایع دستی,اجناس لوکس و قدیمی و سوغاتی را تهیه نمائید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه کسی که میره مالزی خدایش میره مسجد ببینه واقعا نمیدونم مردم رو چی فرض کردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی دیدن این مسجد خالی از لطف نیست. کلا سبک لباس پوشیدن و مسجد رفتنشون با ما فرق داره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج