جاباما
۶۹۲۷۷۵
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

صادقی: پیام رسان داخلی حس امنیت نمی دهد

محمود صادقی، نماینده تهران می‌گوید اگر بخواهیم در مقابل چالش‌های پیش‌روی فضای مجازی با برنامه ظاهر شویم باید به ایجاد زیرساخت‌های امن ملی روی آوریم.

رویداد ۲۴: محمود صادقی، نماینده تهران می‌گوید اگر بخواهیم در مقابل چالش‌های پیش‌روی فضای مجازی با برنامه ظاهر شویم باید به ایجاد زیرساخت‌های امن ملی روی آوریم.

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره آخرین وضعیت تلگرام و اینکه شایعاتی در جامعه مطرح است که این شبکه اجتماعی به زودی فیلتر خواهد شد، گفت: هنوز موضوع خاص و جدی راجع به فیلترینگ تلگرام نشنیدم. روز گذشته هم مجلس جلسه غیرعلنی داشت و آقای فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی به توضیحاتی درباره وضعیت فضای مجازی در کشور پرداخت.

وی افزود: پیامی که ما از این جلسه و توضیحات گرفتیم این بود که فیلترینگ جواب نمی‌دهد. حتی آقای لاریجانی، رییس مجلس هم از قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفتند وقتی تلگرام در ماه‌های گذشته و به مدت چند روز فیلتر شد حدود ۳۰ میلیون نفر از مردم بر روی گوشی‌های همراه خود نرم افزارهای فیلترشکن را نصب کردند. بنابراین اگر کمی در موضوع دقیق شویم می‌فهمیم که راه حل مقابله با چالش‌های فضای مجازی فیلترینگ نیست.

وی در ادامه افزود: روند نصب گسترده فیلترشکن بر روی گوشی‌های همراه یک هرج و مرجی را ایجاد و به نوعی موضوع را مدیریت ناپذیرتر می‌کند. اگر بخواهیم در مقابل چالش‌های پیش‌روی فضای مجازی با برنامه ظاهر شویم باید به ایجاد زیرساخت‌های امن ملی روی آوریم. اگر مثلاً پیام‌رسان سروش بخواهد با پیام‌رسان تلگرام مقابله کند باید برای خودش جاذبه ایجاد کند و این کار بصورت دستوری شدنی نیست و مهمترین عامل برای ایجاد این جاذبه، امنیت‌سازی است. کاربر زمانی که وراد یک شبکه مجازی می‌شود باید احساس کند که اطلاعات خصوصی‌اش مورد تعرض قرار نمی‌گیرد.

صادقی در خصوص اینکه آیا در پیام‌رسان های داخلی این امنیت وجود ندارد، گفت: حداقل چیزی که می‌شود گفت این است که این امنیت احساس نمی‌شود. شما در زمانی که می‌خواهید در این پیام‌رسان ها ثبت نام کنید کلی از شما اطلاعات گرفته می‌شود و اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی‌تان را می‌گیرد و از این‌رو وقتی فرد می‌خواهد وارد این فضا شود احساس ناامنی می‌کند.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: من فکر می‌کنم برای مواجهه با فضای مجازی نیاز به درک درستی از آن است. یکی از پیام‌های مهم آقای فیروزآبادی در صحن مجلس این بود که باید این فضا را درک کنیم البته درک این فضا تا حدی مشکل است مخصوصاً برای نسلی که دچار عقب‌افتادگی از تحولات شتابان فناوری شده و این یک مشکل بزرگ برای ما است.

صادقی در پایان درباره اینکه آیا از صحبت‌ها و جلسات شورای عالی فضای مجازی این احساس را داشتید که در آینده تلگرام فیلتر خواهد شد یا خیر، گفت: من از فحوای صحبت‌ها و جلسات چنین حسی درباره فیلترینگ تلگرام نکردم و سیگنال منفی در این رابطه به من منتقل نشد. در جلسه روز گذشته مجلس هم آقای لاریجانی صریحاً تاکید کردند راه حل مقابله با فضای مجازی فیلتر آن نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه چی را فیلتر کنید ولی مثل آدم رفتار کنید و مملکت را از ورطه نجات دهید. اگر این کار توانستید کنید که ملت حرفی ندارند والا بهتره ساعت.... را جلو نکشید

    • بدون نام

      دقیقا

    • بدون نام

      مگه میخوای خیانت کنی که احساس امنیت نمیکنی؟؟

    • بدون نام

      این صادقی هم نخود هر آشی هست

    • کاوشگر فضایی

      اونی که حس امنیت نداره حرفهای شما و سایر رفقاتونه ...

    • صدف

      شما از سایت و ایمیل و پیام رسانهای خارجی هم استفاده کنی اگر کاری علیه امنیت ملی یا دزدی یا ترویج مواد مخدر انجام بدی مسئولان امنیتی کامل متوجه میشن.
      و اگر هم اهل دزدی تو فضای مجازی و این کارا نباشی کسی کاری به کارت نداره تو فضای مجازی.
      پس پیام رسان داخلی و خارجی تو این زمینه فرق نداره.
      ولی اگر پیام رسان خارجی استفاده کنی تو سفر خارجی یا موارد دیگه خیلی راحت داعش و غیره تمام آمارت رو دارن و میتونن بهت آسیب بزنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج