۶۹۲۸۳۰
۲۹ نظر
۵۰۰۷
۲۹ نظر
۵۰۰۷
پ

علی رغم توصیه‌ها، مدارس تعطیل شد!

در اسفند ماه و همزمان با نزدیک شدن به آخر سال ۹۶، مسئولان آموزش و پرورش به دفعات اعلام کردند که مدارس کشور باید تا پایان ساعت آموزشی روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه دایر باشند.

خبرگزاری فارس: به رغم اصرار مسئولان آموزش و پرورش برای دایر بودن مدارس تا ۲۸ اسفند ماه، تعداد زیادی از مدارس کشور چند روزی است که تعطیل شده است و امروز نیز مدارس کشور تعطیل است.

در اسفند ماه و همزمان با نزدیک شدن به آخر سال ۹۶، مسئولان آموزش و پرورش به دفعات اعلام کردند که مدارس کشور باید تا پایان ساعت آموزشی روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه دایر باشند.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار فارس گفت: «مدارس کشور باید تا روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه دایر باشند».

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز نیمه اسفند ماه امسال گفت: «تأکید مؤکد، مؤکد و مؤکد به همکارانم در مدارس دارم که امسال به هیچ عنوان حتی یک روز زودتر از ایام تعطیلات، نباید مدارس تعطیل شود و بچه‌ها تحصیل را ادامه دهند».

به نظر می‌آید که این توصیه وزیر آموزش و پرورش آویزه گوش تعدادی از مدارس نبوده است و مدارس نه تنها یک روز زودتر بلکه چند روز زودتر از ۲۸ اسفند ماه تعطیل شدند.

مادر یک دانش‌آموز کلاس اولی در منطقه ۱۰ تهران گفت: فرزندم از روز شنبه تعطیل است و بنده با توجه به اینکه شاغل هستم، او را به مهدکودک سپردم.

وی ادامه داد: مگر مسئولان آموزش و پرورش اعلام نکردند که مدارس تعطیل نیست پس چرا مدارس را تعطیل کردند؟ چرا کسی به حرف مسئولان آموزش و پرورش گوش نمی‌دهد؟

این مادر تصریح کرد: بنده مجبور شدم، برای این چند روز مبلغی به مهدکودک برای نگهداری فرزندم پرداخت کنم که واقعا در آستانه نوروز، این کار درست نبود.

پدر ۲ دانش‌آموز در منطقه ۹ تهران نیز گفت: مدارس فرزندانم روز چهارشنبه هفته پیش اعلام کردند که اگر کسی از روز شنبه نیاید، غیبت نمی‌زنیم.

وی افزود: وقتی مدرسه چنین چیزی را به دانش‌آموزان می‌گوید معلوم است که آنها ترجیج می‌دهند که مدرسه نروند.

به گزارش فارس، ماجرای اعلام دایر بودن مدارس تا آخرین روز آموزشی سال و تعطیل شدن آنها اتفاقی است که نشان می‌دهد تنها مصاحبه مسئولان آموزش و پرورش برای عملی شدن برخی دستورات، کافی نیست.

البته مسئولان آموزش و پرورش اعلام می‌کنند که با تخلفات برخورد می‌شود؛ محمد صیدلو رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص «نحوه برخورد با مدیران متخلفی که مدارس را زودتر از ۲۸ اسفند ماه تعطیل کنند»، اظهار داشت: «مدیران مدارس قطعاً مدارس را زودتر از موعد مقرر تعطیل نمی‌کنند اما از طرف دیگر اتفاقی که می‌افتد، این است که دانش‌آموزان به مدرسه مراجعه نمی‌کنند».

وی ادامه داد: «به مدیران مدارس اعلام کرده‌ایم عدم حضور دانش‌آموزان را به عنوان غیبت غیر موجه تلقی کنند».

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: یکی از راه‌های اطلاع ما از تعطیلی زود هنگام مدارس، گزارش‌های مردمی است».

صیدلو عنوان کرد: «از ۳ هزار مدرسه در شهرستان‌های استان تهران اگر برای نمونه ۱۰ مدرسه نیز تعطیل کنند ما نمی‌توانیم مطلع شویم و امید ما این است که مردم در این خصوص اطلاع دهند».

وی بیان داشت: «مدیر مدرسه نماینده تام‌الاختیار اداره آموزش و پرورش است؛ وقتی مدیر مدرسه چنین تخلفی انجام دهد و ناهماهنگ عمل کند، قاعدتاً باید با مدیر برخورد شود».

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پاسخ به این پرسش که «با مدیران متخلف چه برخوردی می‌شود؟»، تأکید کرد: «مدیر متخلف به هیأت تخلفات معرفی می‌شود؛ چرا که قرار نیست مدیر مدرسه که نماینده آموزش و پرورش است، سیاست آموزش و پرورش را به سلیقه خودش اعمال کند».

صیدلو خاطرنشان کرد: «مردم می‌توانند در صورت مشاهده تعطیل شدن زود هنگام مدارس استان تهران، با شماره تلفن ۵۵۰۵۸۰۸۸ اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اطلاع دهند».

در هر صورت باید ماجرای «تعطیلی مدارس و عدم حضور دانش‌آموزان در مدرسه» آسیب‌شناسی شود تا مشخص شود چرا دانش‌آموزان نرفتن به مدرسه را ترجیح می‌دهند و چرا در زمانی که دانش‌آموزان به دلیل تعطیلات آلودگی هوا و بارش برف در طول سال روزهای متعددی را تعطیل بودند و اکنون باید عقب‌افتادگی درس جبران شود، باز هم مدارس زودتر از موعد مقرر تعطیل می‌شود و این تعطیلی چه زیانی بر نظام آموزشی خواهد داشت؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرهنگی

      ما هم تاکید موکد موکد موکد موکد موکد داریم مطالبات فرهنگیان را به موقع پرداخت کنید.
      مدازس الان ۱۰ روزه تعطیله.یه جوری میگن انگار که نمیدونن.
      حالا مثلا مدارس دایر باشه با این مدیریت حضرتعالی فکر میکنی فایده ای هم داره؟ نه والا فایده ای که نداره ضرر هم داره.

    • بدون نام

      بگزارید بچه ها ارامش داشته باشند / پروفسورهای آینده

    • بدون نام

      آموزش پرورش وقانون توایران یعنی جمله معروف علی پروین درمورده مدیرفنی(کشک)اینهمه جوان تحصیل کرده بیکار ماتودوران تحصل بین بچه ها قرارمیزاشتین یک هفته به عیدهیشکی نره مدرسه ونمیرفتیم

    • بدون نام

      همه ی مدارس تا چهارشنبه دایر بودن درستشم همینه

    • بدون نام

      معلمها تا اخر ساعت کاری دوشنبه در مدرسه بودن ولی دانش اموزان از چهارشنبه نیامدند اولیا زود تعطیل میکنن که برن مسافرت

    • بدون نام

      عجب توصیه ی دلسوزانه ای؟؟من رفیقم فرهنگی هستش باور کنید به زور قطط وان و کرایه خونه رو میده.میگه ۹ ماهه اضافه کار مارو ندادن.

    • بدون نام

      ول كنيد بابا
      زوركي ميخوان نگه دارن
      با بچه ها مثل زندانيا برخورد نكنيد
      اين كارا فقط باعث ميشه بيشتر از مدرسه فراري بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این چه حرفیه؟
        هیچ جای دنیا مدرسه رفتن بچه ها اختیاری و دلبخواهی نیست.بچه ها باید احترام به قانون و مسئولیت پذیری رو یاد بگیرن؛ با اون روشی که شما میفرمایید فقط بی مسئولیتی رو یاد میگیرن

    • احمد

      اهای پدرمادری که عرضه نداری یه روزبچه تونگهداری کنی چرابچه دارشدی معلم تاکی بایدبرای توکلفتی کنه شماها میرین سرکارحقوقهای آنچنانی میگیریداونوقت دیوارکوتاهتر ازمعلم بیچاره گیرنیاوردیدشماها بچه رابرای درس یادگیری به مدرسه نمیفرستیدبلکه مخواین دوروبرتان نباشندکه به یللی تللی خودتون برسید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        عزیز جان مگه اون زمانی که معلم ها بر خلاف سایر شاغلین سه ماه تابستون رو تعطیلن و ۱۳ روز عید رو هم تعطیلن کامل کسی میگه چرا معلمها تعطیلیشون از بقیه کارمندا بیشتره ولی حقوق ۳ماه بیکاریشون رو هم میگیرن؟!

        معلم وظیفه داره هر روز بره مدرسه؛ برای همین مورد هم حقوق میگیره؛منتی هم بر سر کسی نداره

    • علی

      مدارس همیشه تعطیلن این چند روزم روش......اب قطع میشه تعطیلن برق قطع میشه تعطیلن گردوخاک میاد تعطیلن.......

    • بدون نام

      برخی از مسئولین فقط بلدند پز مسئول بودنشونو بدن ولی باید بدونند که البته می دونند برخی از دانش آموزان که تعدادشان هم کم نیست برای تامین مخارج زندگیشان 10 روزه کنار خیابونا بسات کردند این درده نه تعطیلی مدرسه حالا چند روزهم مدارس دایر بود مثلا چه اتفاق خاصی می افتاد اونایی که خبر دارند و توسیستم هستند بهتر میدانند که آموزش خیلی وقته فنای بی لیاقتی و بی مدیریتی مسئولین شده

    • pepero

      اون مادر که وقت نداره بچشو میزاره مهد اصلا چرا بچه میسازی که الان وقتشو نداری اگه به اونه عید هم برن مدرسه که وقت واس بچش نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفتون خیلی بی منطقه. یعنی پدر و مادر اگه بچه دار شدن وظیفه دارن همه اهداف و تلاشهای خودشونو بذارن کنار و فقط بشینن تو خونه از بچه مواظبت کنن؟یعنی واقعا ارزش زندگی و فکر یه انسان فقط به اندازه پرستاری از یه بچست؟!!!

    • بدون نام

      چرا وزیر بی لیاقت تاکید مؤکد نمی کنه مطالبات فرهنگیان دو سال پیش پرداخت بشه همکاران به زور شیفت دادند ولی دوسال گذشت خبری از پول نیست...

    • بدون نام

      حالا بذار نسل ما لیسانس های بیکار تا آخر روز 28 میرفتیم بیخودی سر کلاس کار پیدا کنیم بعد اینا برن

    • بدون نام

      اتفاق باید تعطیل باشند زیرا کیفیت یادگیری بچه ها با افزایش تعطیلات افزایش خواهد یافت و این موضوع اثبات شده است
      به نظر من باید تعداد روزهای مدارس کاهش یابند

    • اریا

      کاری که از وزیر نمیاد مگه حاضر وِغایبی از معلمان
      راستی اقای بطحایی یادت رفته وزیری ؟ وعده هات کجا رفت بمیرم برا وزیران

    • بهروز

      وزیر بی کفایت ما یادش رفته معلمارفتن دنبال کرایه کشی چیزی برا اسفند خجالت نشن پیش خانوادشون ...

    • بدون نام

      سلام ببخشید شما به دنبال کیفی کردن آموزش وپرورش با ارتقاء سطح معیشت ومنزلت ومحتوای آموزشی باشید آخه معلمی که فروردین 96-97 رفته تا حال پولشو نگرفته کی میخواهد پاسخگوی حق الناس این فرد وخانواده اش باشه برف میآید تعطیل آلودگی میشه تعطیل انتخابات تعطیل بی تدبیری سایر دستگاهها را باید تاوانش را آموزش وپرورش بده حالا چسبیده آید به این دو روز پایانی سال گویا بطلانی 30 سال بوده آخر سال را در مدارس ندیده وتعجب بود اینگونه اظهار نظر

    • بدون نام

      مجبور شده برای نگهداری بچه اش پول بده به مهد کودک، بنازم فهم و شعور رو، فقط یه جا برای نگهداری بچه اش می خواد

    • بدون نام

      خیلی جالبه
      یه مربی پیش دبستانی می گفت:
      یکی از مادرها روز چهارشنبه که متوجه شد مدرسه برای تعطیلات عید محل اسکانه و وسایل کلاس رو باید جمع کنیم گفته که وا حالا من چی کار کنم شنبه میخوام برم بازار پس کی بچه منو نگهداره؟

    • بدون نام

      اولا وقتی ۷۰درصد والدین بچه ها رو میبرن مسافرت بعدش خیلی از بچه ها میرن سر کار .در ضمن اون کسی که میگه معلمها باید تا ۲۸ برن مدرسه گه میخورن چرا مطالبات ما بیچاره ها رو سه ساله نمیدن.اضافه کارها رو نمیدن یکساله مطالبات حق التدریسها رو نمیدن .نمیربم مدرسه .من تازه بعد از عید هم برم مدرسه به قرآن تدریس نمیکنم تا مطالباتم رو ندن .اتفاقا رشته من ریاضی هستش مصب بچه ها رو در میارم تدریس نمیکنم تا همه شون نهایی بیافتن به درک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تجربه میگه تا وقتی که اخلاقیات و انسانیتتون انقدر ضعیفه همیشه خدا هم هشتتون گرو نهتون خواهد بود و زندگیتون پر مشکل.
        البته انشالا اینطور نباشه؛انشالا دلتون بزرگ باشه و زندگیتون زیبا

    • بدون نام

      بچه ها دیگه فهمیدن چه درس بخوانند وچه نخوانند آقای وزیر با انواع بخشنامه همه رو قبول می کنه . واقعیت اینکه تو مملکت ما درس رسما تعطیل شده. خیلی از دانش اموز ها تو خیابون بساط کردن تا...

    • بدون نام

      آخر سال که میشه و دانش آموزان امتحانات را میدن چنان تنفری از کتاب و مدرسه دارن که یا کتاب ها را به منزل نمی برن یا چنان پاره پوره شان می کنن و با لگد می زنن زیر کتاب ها که بره تو هوا .... اون بالا بالاها !!! و عقده دلشان خالی کنن

    • بدون نام

      بیلیاقت ترین و بی کفایت ترین وزیر این وزیر فعلی آموزش و پرورش است که امسال خون به دل معلمان کرد اما باید بداند بعد از عید هم ما معلمان سر کلاس های شیفت دوم نخواهیم رفت.

    • مصطفی

      دمتون گرم که این نوستالژی و سنت دیرینه رو زنده نگه داشتین....ولی بعدش با قدرت تر شروع کنین...خیلی از پزشکا و مهندسا و دانشمندا هم این سنت رو حفظ میکردن ولی در ادامه بهتر میشدن....اعتماد به نفس میگیرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج