۶۹۲۸۶۳
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

تریاک و گل صدرنشین مصرف مواد مخدر در ایران

رئیس سازمان بهزیستی گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود، تریاک با ۵۳ درصد مصرف، صدرنشین مصرف مواد مخدر در کشور قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان بهزیستی گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود، تریاک با ۵۳ درصد مصرف، صدرنشین مصرف مواد مخدر در کشور قرار دارد.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف مواد مخدر گل افزود: مواد مخدر گل با ۱۲ درصد، شیشه هشت درصد و هروئین هفت درصد در ردیف های بعدی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه طی چند سال اخیر میانگین سن مصرف مواد مخدر در کشور پایین آمده است، تصریح کرد: براساس آمار موجود، در این سال ها شیوع مصرف مواد مخدر به افراد ۱۹ تا ۲۵ ساله هم رسیده است.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی از جمله پدیده هایی است که امروزه با آن مواجه هستیم، افزود: آسیب های اجتماعی ماهیت پیچیده ای دارند و شرایطی را در جامعه ایجاد می کنند که باعث کاهش نشاط و شادی در بین مردم جامعه به خصوص نسل جوان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی است، خاطر نشان کرد: اعتیاد پدیده ای مخرب است که ساختار و مسئولیت پذیری فرد را به شدت مورد تاثیر قرار می دهد که اگر بخواهیم در این زمینه یک مبارزه همه جانبه داشته باشیم باید به سمت رویکردهای تلفیقی حرکت کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه گفت: بر همین اساس باید اقدامات خودمان را بر مبنای اقدامات پیشگیرانه متمرکز و نهادینه کنیم.

وی افزود: در این ارتباط مهمترین جایگاه و ارگانی که می تواند در این زمینه یاری رسان و مددکار دستگاههای دولتی باشند، رسانه ها هستند.

محسنی بندپی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه ها در خصوص جدی نگرفتن پدیده اعتیاد و نپرداختن به مسایل و موضوعات آن، گفت: البته رویکرد دولت تدبیر و امید طی چند سال گذشته تاکنون خوب و یک رویکرد علمی و تخصصی بوده است.

وی همچنین با قدردانی از دیگر رسانه هایی که پای کار آمده و فعالیت بیشتری را در خصوص پیشگیری اعتیاد در جامعه از خود نشان داده اند، تصریح کرد: البته با توجه به مسایل و مشکلات موجود، رسانه ها تا رسیدن به وضعیت مطلوب در خصوص پیشگیری اعتیاد فاصله زیادی دارند.

رئییس سازمان بهزیستی تاکید کرد: اعتیاد در جامعه موضوعی جدی است که تمامی دست اندرکاران برای پیشگیری و برخورد با این پدیده شوم نباید ازهیچ کوششی دریغ کنند.

کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف مواد مخدر گل از امروز (دوشنبه ۲۸ اسفند) افتتاح و تمامی دست اندرکاران آن با هدف آگاهی بخشی در جامعه در ایستگاههای عمومی در ایام نوروز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همت کنید شیشه و کک هم مقام بیاره
      معتادها با شمام شما میتوانید

    • بدون نام

      ساخت برادران افغانه

    • بدون نام

      چرا مواد فروشی و جوان سوزی آزاده

    • یک معتاد پر افتخار تریاکی

      دشته تموم کشایی که تریاک می شاژن میدن به ما درد نکنه

    • بدون نام

      شما یک سری به دکترهای ترک اعتیاد بزنید با خوددکتر که دیگه طبابت را کنار گذاشته وفقط پول میشماره بزنید یک معتاد از استیصال وبد بختی روبه این جاها میبره ودر نهایت میبینه اگر همان تریاک را مصرف کنه خیلی به نفعشه شربت اپیوم که روی ان نوشته قیمت۲۷تومان را باید از دکتر جان بخره ۷۰تومان با نرخ دولتی و حدود نود تومان با نرخ ازاد یک معتاد معمولی تریاک باید در ماه حداقل ۴شیشه مصرف کنه که با ویزیت ورفت وامد باید ۴۰۰تا ۵۰۰ومان خرج کنه از طرفی ماده موثر ان را از یک سال پیش تا کنون ده درصد کم کرده اند .که خود به خود مصرف را میبره بالا .که اگر بخواهد از پارک محله نریاک واقعی را میشه ارزان تر وراحت تر بخره .ای ملت شما قضاوت کنید که چرا مصرف مواد بالا است .حالا اگر کسی بخواهد ترک کند ویک قرص متادون با قیمت دولتی چهار صد تومانه وازاد هزار تومان یک معتاد باید در طول یک سال حدودا هزاز تا هزار پانصد قرص پنج میل بخره .کسی که نداره چکار کنه از طرفی هم اسیر بیماری اعتیاده .

    • بدون نام

      اگراعدام قاچاقچی وضع
      رو بهتر نمی کردلااقل آزادانه باصدهاکیلومواددرهمه جای کشور به آسانی جولان نمیدادن

    • هادی

      فاصله تصمیم خرید تا مصرف 15 دقیقه
      شیر و میوه و لبنیات رو نمیشه با این سرعت تهیه کرد
      جوان های خوب و طلای ما رو خراب کردند
      برین بگردین کیه باعث و بانیش اصلا معلوم نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج