۶۹۲۹۴۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کوالکام رئیس سابق خود را اخراج کرد

در حالی که کوالکام همواره از سازندگانی بوده که خبرهای زیادی در مورد آن در دنیای فناوری پخش میشود، این شرکت به واسطه‌ی مسئله‌ی یکپارچه شدن با رقیب بزرگتر خود یعنی برادکام در این اواخر در سر تیتر اخبار تکنولوژی بوده است. معامله‌ای بزرگ که نتیجه ای را فعلا در بر نداشته و نمیتوان در مورد آن پیش بینی خاصی داشت. حالا این قرارداد نافرجام اولین قربانی خودش را گرفته است.

وبسایت سخت افزار: در حالی که کوالکام همواره از سازندگانی بوده که خبرهای زیادی در مورد آن در دنیای فناوری پخش میشود، این شرکت به واسطه‌ی مسئله‌ی یکپارچه شدن با رقیب بزرگتر خود یعنی برادکام در این اواخر در سر تیتر اخبار تکنولوژی بوده است. معامله‌ای بزرگ که نتیجه ای را فعلا در بر نداشته و نمیتوان در مورد آن پیش بینی خاصی داشت. حالا این قرارداد نافرجام اولین قربانی خودش را گرفته است. پاول جیکوبز که فرزند اروین جیکوبز یکی از بنیانگذاران شرکت کوالکام است و تا هفته‌ی پیش به عنوان رئیس کوالکام شناخته میشد، حالا دیگر هیچ سمتی دیگر در این شرکت ندارد. هفته‌ی گذشته جفری هندرسون جایگزین پاول شد تا به عنوان رئیس جدید شرکت کوالکام فعالیت کند.

کوالکام رئیس سابق خود را اخراج کرد

تصمیم برای برکناری پاول جیکوبز از ریاست پس از جلسه‌های متعددی که توسط سرمایه گذاران و سهامداران کوالکام برگزار شد به علت داشتن دو جایگاه مختلف اتخاذ شده است. پاول جیکوبز هم به عنوان رئیس و هم به عنوان مدیر اجرایی در کوالکام مشغول کار بود و همین باعث سردرگمی مدیران و کارمندان شده بود. پس از این اتفاق جیکوبز به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره کوالکام در این شرکت ماند تا وقتی که مشخص شد وی به دنبال ارائه‌ی پیشنهاد برای تصاحب کوالکام است. اینجا بود که جیکوبز جایگاه خود را از دست داد و پس برگزاری جلسه‌ای توسط اعضای هیئت مدیره، وی به طور کامل از کار برکنار شد.

این طور که به نظر میرسد سه شنبه ی گذشته جیکوبز نامه‌ای را با محتوای پیشنهاد برای خرید کوالکام تقدیم هیئت مدیره میکند و پیش از این نیز صحبت‌هایی را در مورد پیشنهاد خود انجام داده بوده و در حالی که برخی از مدیران شرکت سعی میکنند صحبت‌هایی را برای انصراف از این کار با او انجام میدهند، او به خواسته‌ی خود اصرار میورزد و معتقد بوده که فرصت‌هایی جدی وجود دارند که نوآوری‌ها در کوالکام پیشرفت کنند و به موفقیت برسند و در نهایت جایگاه کوالکام در بازار بهبود پیدا کند. قبل از اینکه تصمیم رادیکالی برای اخراج جیکوبز گرفته شود، هیئت مدیره از وی درخواست عقب نشینی میکند چرا که او نمیتوانسته وظایف خود را به عنوان یک مدیر همزمان با کار کردن بر روی پیشنهاد خود برای خرید کمپانی انجام دهد. با این حال باز هم با مخالفت جیکوبز و اصرار بر اینکه توانایی انجام هر دو کار را دارد روبرو میشوند. که در نهایت باعث میشود هئیت مدیره به برکناری وی رای دهند.

کوالکام در بیانیه‌ی خود اعلام کرده که پاول جیکوبز در نشست هفته‌ای هئیت مدیره شرکت نیز تجدید نظر نخواهد شد. جیکوبز صاحب 0.13 درصد از شرکت کوالکام است که ارزشی معادل 90 میلیارد دلار دارد. بنابراین برای خرید کوالکام باید دارایی خود را بسیار بیشتر کند تا شاید بتواند به رقم مورد نظر این شرکت که برادکام نیز هنوز نتوانسته با آن کنار بیآید، برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج