۶۹۳۱۳۰
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

وزارت خارجه: ادعای «محمد بن سلمان» دروغ است

سخنگوی وزارت خارجه ادعای بن سلمان درباره حضور رهبران القاعده در ایران را دروغی بزرگ خواند و گفت: ولیعهد سعودی نمی تواند با این دروغ پراکنیهای ناشیانه نقش دولتش را در ایجاد خطرناکترین گروه های تروریستی و حوادث ١١ سپتامبر کتمان کند.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعای بن سلمان ولیعهد عربستان درباره حضور رهبران القاعده در ایران را دروغی بزرگ خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات ناشیانه و متوهمانه محمد بن سلمان در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: ادعای بن سلمان درباره حضور رهبران القاعده در ایران دروغی بزرگ است. او نمی تواند با این دروغ پراکنیهای ناشیانه نقش دولت و حاکمان عربستان را در ایجاد خطرناکترین گروههای تروریستی تاریخ معاصر و حوادث تروریستی مهمی همچون ١١ سپتامبر را کتمان کند.

قاسمی افزود: در سالهای اول حمله ایالات متحده آمریکا به افغانستان و متواری شدن نیروهای القاعده و حضور برخی از آنان در منطقه و کشور عربستان، تعدادی از آنها به صورت خود خواسته و غیرقانونی از طریق برخی مرزهای زمینی طولانی ایران با کشور افغانستان وارد ایران شدند که دستگیر و متناسب با نوع مدارک و تابعیت شان تحویل دولتهای خود آنها شدند که از آن جمله تعدادی از خانواده بن لادن بود که بدلیل دارا بودن مدارک و تابعیت کشور عربستانی سعودی، موضوع به اطلاع دولت عربستان رسید که با هماهنگی آنها دختر بن لادن تحویل سفارت عربستان در تهران شد و نظر مقامات سعودی این بود که سایر اعضای خانواده بن لادن از همان مرزی که از آن بصورت غیر قانونی وارد ایران شده بودند، اخراج شوند ک طبق خواسته آنان به همین شکل عمل شد.

قاسمی اظهار داشت: بن سلمان در سفر به آمریکا بطرز وقیحانه ای تلاش می کند از هر وسیله ای برای هموار کردن مسیر رسیدن به تاج و تخت استفاده کند و ظاهرا سرازیر کردن صدها میلیارد دلار ثروت مردم عربستان به جیب صنایع تسلیحاتی آمریکا کافی نبوده و باید فکری هم برای پاک کردن سوابق اثبات شده حمایت حاکمان کنونی سعودی از تروریسم و افراط گرایی بکند، اما او در مصاحبه اخیر نشان داد دروغ گویی ناشی و کج فهم است که حتی به درستی تاریخ و فرهنگ کشورش را نیز نمی شناسد.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس سازمان تروریستی القاعده توسط نهادهای اطلاعاتی عربستان و ارتباط سیستماتیک با آنان بر کسی پوشیده نیست؛ بخش منتشر شده گزارش طبقه بندی آمریکایی ها در مورد حادثه ١١ سپتامبر بیانگر بخشی از این حقایق غیر قابل تغییر است که نشان می دهد بسیاری از مقامات و افرادی که هم أکنون در عربستان در مسندهای گوناگون به حکمرانی مشغولند، در این حادثه نقشی آشکار و عیان داشته اند.

به گزارش فارس، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در مصاحبه با «سی‌بی‌اس» مدعی شد که "بسیاری از عوامل القاعده در ایران نگهداشته شده‌اند و ایران از تحویل آنها به قانون و استرداد آنها به ایالات متحده امتناع می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امریکا بن سلمان شیرش میکنه تا این بار ازطریق عربستان جنگی دیگر علیه ایران راه بندازه و تسلیحات خودشو بفروشه امیدوارم این اتفاق نیافته
      ای کاش مسولین بگونه ای رفتار میکردن تا هر کس و ناکسی نتونه ایران و تهدید بکنه

    • بدون نام

      این جوان احمق و متوهم و جنایتکار از ابتدای انتصابش با راه اندازی جنگ یمن خون صدها هزار انسان بی گناه را فدای امیال شیطانی خودش کرده و ظاهرا برای به آتش کشیدن منطقه با همراهی اربابانش نقشه های زیادی کشیده ولی احمق کثیف وهابی نمیفهمه که گنده تر از اون مثل صدام جنایتکار هم قبلا با دستور اربابان غربی اش این راهها رو که ضربه زدن به ایران بود را رفتند و با فضاحت عقب نشستند , بن سلمان هیچی نیست مگر یک جوان خام و احمق که بازیچه دست صحیونیستها یانکی هاست

    • فرناز

      فقط شما راست می گید تمام دنیا دروغ میگن

      پاسخ ها

      • کریمی

        فقط به وزن فروش اینجوری پیام میده

    • بدون نام

      لطف کنید حتما حتمآ حتما حتما بروید اون نامرد بی وجدانی گه جنس خراب وت.هم اور به این عربها ميفروشه را پيدا ودرجا اعدامش کنيد تا بقيه مواد فروش ها ياد بگيرن جنس نامرغوب دست بچه مردم ندن تا چرتوپرت بکه همه چيز را خراب کنه

    • بدون نام

      گفتی صدها میلیارد دلار پول مردم عربستان!!یاد صدها میلیارد دلار پول مردم ایران به ذهنم خطور کرد!!!!!!!!!

    • جمشید

      شما سیاستمدارا همتون دروغگویید.خودتون رو بهتر از اون ندونید.سیاست انسان ها را کثیف و دروغگو میکند

    • بدون نام

      برای فردی که نظر داده که همه دروغ میگویند و شما راست میگوئید واقعا متاسفم که مسئله به این روشنی که از بدیهیات است وهمه حتی آمریکا میداند که بوجود آورنده القاعده عربستان هست با اینگونه اعلام نظر مسیولان کشور خودمان را به دروغگوئی متهم و از فرد پست و جنایتکاری چون بن سلمان در اصل حمایت و حرف او را تائید میکند .

      پاسخ ها

      • جمشید

        کی از طالبان حمایت مالی میکرد تا در افغانستان و پاکستان ایجاد نا امنی کنند.برادر من نمیشه همه چیز رو گفت.اینجا هم جاش نیس

    • بدون نام

      كشور برنده كشوريست كه مردمش در رفاه بيشتر باشن و دنيا محتاج پولشون باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج