جاباما
۶۹۳۴۱۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

معرفی خودرو‌های احتمالی بازار ایران در سال ۹۷

همیشه پیش بینی خودروهای آینده بازار جذاب است. این که بدانیم در آینده چه خودروهای جدیدی به بازار عرضه می شوند، فقط می تواند روی نظر خریداران تاثیر داشته باشد و شاید بعضی ها با دیدن گزینه شان در میان خودروهای احتمالی فعلا دست از خرید بکشند و منتظر خودرو مورد نظر شوند. در این مطلب تصمیم گرفتیم تا خودروهای احتمالی بازار ایران در سال ۹۷ را معرفی کنیم.

مجله گزارش بازار: همیشه پیش بینی خودروهای آینده بازار جذاب است. این که بدانیم در آینده چه خودروهای جدیدی به بازار عرضه می شوند، فقط می تواند روی نظر خریداران تاثیر داشته باشد و شاید بعضی ها با دیدن گزینه شان در میان خودروهای احتمالی فعلا دست از خرید بکشند و منتظر خودرو مورد نظر شوند. در این مطلب تصمیم گرفتیم تا خودروهای احتمالی بازار ایران در سال ۹۷ را معرفی کنیم.

معرفی خودرو‌های احتمالی بازار ایران در سال ۹۷

مرسدس بنز GLA

بیشتر این خودروها با توجه به صحبت های مسئولان شرکت های عرضه کننده شان در این لیست قرار گرفته اند و اکثر گزینه های بسیار یحتملی هستند. می بینیم که چهره بازار هم در حال عوض شدن است. سال 96 سال روی دور افتادن خودروهای پریمیوم در بازار ایران بود. سال 97 اما با تغییر چوب خط های قوانین واردات خودرو و اضافه شدن محدودیت هایی مثل ممنوعیت واردات خودروهای گران تر از 40 هزار دلار، باعث شده تا بسیاری از شرکت ها به دنبال جایگزینی برای مدل های حذف شده در سبد محصولات خود باشند.

مرسدس بنز GLA

سرزمین عجایب

در گذشته با توجه به قانون ممنوعیت واردات خودروهای با پیشرانه بالای 2.5 لیتر، نسخه های پایه مرسدس GLA با کد 180 و 250، شرایط لازم برای ورود قانونی به کشور را یافتند. هر چند تعدادی AMG GLA45 نیز به ایران وارد شد اما این بار با توجه به قانون جدید واردات بحث ما در خصوص مدل های 180 و 250 است که احتمال عرضه آنها توسط شرکت ستاره ایران نماینده رسمی مرسدس بنز در کشور برای سال 1397 وجود دارد. ارزان ترین پیشرانه برای این خودرو روی کراس اوور GLA180 به چشم می خورد. این مدل مجهز به موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری، قدرت 122 اسب بخار و نهایت گشتاور 200 نیوتن متر را فراهم می کند. وزن خالص این نسخه از GLA با سیستم تک دیفرانسیل 1360 کیلوگرم است و می تواند ظرف 8.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

معرفی خودرو‌های احتمالی بازار ایران در سال ۹۷

میانگین مصرف سوخت GLA۱۸۰ حدود ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود و نهایت سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، محدود می شود. اما بیشترین فروش جهانی این کراس اوور در مدل GLA۲۵۰ دیده می شود. پیشرانه ۴ سیلندر این نسخه ۲ لیتر حجم دارد و به لطف استفاده از توربوشارژر و اینتر کولر، قدرت ۲۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را به همراه خواهد داشت. مرسدس GLA۲۵۰ می تواند ظرف ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. میانگین مصرف سوخت این خودرو نیز ۶ تا ۶.۵ لیتر به ازاء هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

ب ام و X2

هیچ چیز غیرممکن نیست

مهم ترین تفاوت X۲ با X۱، کوتاه تر بودن فاصله اورهنگ است که همراه با بدنه حجیم و سه بعدی بزرگ تر از X۱ به نظر می رسد. فاصله کف X۲ با سطح زمین کمتر از X۱ است و باید قبول کرد به دلیل سبک طراحی بدنه، اسپرت تر و جوان پسندتر نشان می دهد. صندلی ها برای ۵ سرنشین طراحی شده اند و با تا کردن صندلی های ردیف عقب، ۱۴۱۸ فضای بار در اختیار سرنشینان قرار می گیرد که البته رقم خیره کننده ای در این کلاس بدنه نیست. نمایشگر لمسی X۲ در مدل استاندارد ۶.۵ اینچ و در نسخه های بالاتر ۸.۸ اینچ است که طبق معمول خودروهای ب ام و مستقل از داشبورد و روی آن ارائه می شود.

آپشن های ایمنی X۲ مثل هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری و همچنین نسل جدید سرگرمی های چند رسانه ای ب ام و از طریق نمایشگر اصلی قابل دسترسی خواهند بود. سیستم کانکتد پلاس (BMW Connected+) در X۲ فعال خواهد بود تا امان استفاده از اینترنت WiFi و اپل کارپلی فراهم شود. شرکت پرشیا خودرو به عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش ب ام و قصد دارد ب ام و X۲ را در سال ۹۷ به بازار ایران عرضه کند.

معرفی خودرو‌های احتمالی بازار ایران در سال ۹۷

این در حالی است که تعدادی از محصولات ب ام و با توجه به وضع قانون ممنوعیت ورود خودروهای گران تر از 40 هزار دلار اجازه ورود به ایران ندارند و پرشیاخودرو باید با محصولات دیگر ب ام و سبد خود را توسعه دهد. ب ام و X2 تا به امروز محدودیتی برای عدم حضور در بازار ایران ندارد. X2 در نسخه های بنزینی به پیشرانه 1.5 لیتری توربو و 4 لیتری توربو مجهز است. این پیشرانه ها می توانند قدرتی در بازه 136 تا 251 اسب بخار تولید کنند. همچنین در نسخه sDrive 20i و xDrive 20i نیز گیرباکس دو کلاچه 7 سرعته با پیشرانه جفت می شود و در مدل های دیگر، X2 از گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می برد.

در صورت حضور ب ام و X2 در بازار ایران می توان انتظار داشت این کراس اوور بتواند دوباره سهم خوبی از بازار خودروهای لوکس را برای پرشیا خودرو به ارمغان بیاورد. سهمی که در حال حاضر با عدم ورود X3 و X4 از دست رفته است.

پژو ۳۰۰۸

این یک پژوست

3008 با فرمول جدید پژو طراحی شده و یک گام بزرگ در مسیر موفقیت این خودروساز فرانسوی به شمار می رود. در سال 2009 پژو 3008 بیشتر یک خودرو MPV بود تا یک شاسی بلند اما حدود 8 سال بعد حال و هوای این محصول پژو تغییر کرده و حالا یکی از بهترین کراس اوورهای بازار به شمار می رود. زبان جدید پژو در طراحی 3008 به چشم می خورد. فرم چراغ ها و جلوپنجره بی شباهت به دیگر برادرانش نیست. فضای کابین نیز ترکیبی بسیار جذاب و چشم نواز دارد و از نسل دوم داشبورد خاص و منحصر به فرد دارند.

معرفی خودرو‌های احتمالی بازار ایران در سال ۹۷

کیفیت ساخت کابین و متریال پژو ۳۰۰۸ نیز بسیار بالاست و در صورت عرضه در ایران به عنوان یکی از باکیفیت ترین خودروهای این سگمنت شناخته می شود. فضای صندوق بار ۳۰۰۸، بالغ بر ۵۲۰ لیتر است. پس با یک کراس اوور جادار و خانوادگی طرف هستیم. به احتمال فراوان پژو ۳۰۰۸ با پیشرانه۱.۶ لیتری با توان ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر در ایران عرضه شود. این پیشرانه با گیرباکس ۶ سرعته جفت می شود و به احتمال فراوان نسخه دیفرانسیل جلو ۳۰۰۸ به ایران بیاید. پژو ۳۰۰۸ یکی از ایمن ترین شاسی بلندهای بازار است و توانسته ۵ ستاره ایمنی euroNCAP را در کارنامه خود ثبت کند.

هیوندای کونا

شاهزاده خانمی از ماه

کرمان موتور در حال حاضر به عنوان نماینده رسمی و شریک تجاری هیوندای کره در ایران شناخته می شود و باید گفت نسبت به دیگر عرضه کنندگان هیوندای در ایران، امل ترین سبد محصول را در اختیار دارد. کرمان موتور علاوه بر توسعه محصولات ساخت داخل هیوندای و افزایش تعداد آنها در راستای تنوع بخشیدن به سبد محصولات وارداتی اش نیز قدم بر می دارد. در آخرین روزهای سال ۹۶ کرمان موتور عرضه هیوندای آزرای جدید را آغاز کرد و به گفته مسئولان این شرکت در ۳ ماهه اول ۹۷ باید منتظر کراس اوور جدیدی هیوندای با نام کونا در بازار ایران باشیم.

کراس اوور اسپرتی که در یک سگمنت پر رقیب در بازار ایران قرار می گیرد و باید در مقابل نیسان جو، تویوتا CH-R، پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر قد علم کند. ظاهر کونا کاملا فضایی و مدرن طراحی شده که البته صفر و یکی به نظر می رسد. یعنی یا از آن خوش تان می آید یا آن را پس می زنید. اما در کل طراحی اش هماهنگ است و می توانید به آن علاقه مند شوید.

معرفی خودرو‌های احتمالی بازار ایران در سال ۹۷

کابین اش هم در عین سادگی فضایی گرم و مدرن دارد. یکی از نقاط جذاب در پرونده کونا رنگ بندی متنوع بدنه آن است. پای این رنگ های شاد به تریم کابین نیز باز می شود تا این هماهنگی بیشتر به نظر برسد. کونا مثل دیگر هم خانواده هایش، راس اووری آپشنال به شمار می رود و امکانات متنوعی دارد؛ ویژگی که باعث شده محصولات هیوندای در این سال ها حسابی در بازار ایران پرفروش باشند.

کونا در ایران یا با پیشرانه 2 لیتری PMI با توان 147 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن متر و گیرباکس 6 سرعته یا با پیشرانه 2 لیتری GDI با توان 161 اسب بخار و 203 نیوتن متر گشتاور و یا با پیشرانه 1.6 لیتری T-GDI توربوشارژ با توان 175 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن متر و امکان سفارش سیستم 4 چرخ متحرک عرضه خواهد شد. البته در این میان با توجه به سابقه هیوندای در بازار ایران، عرضه نسخه توربوشارژ بعید به نظر می رسد.

تویوتا یاریس

استاندارد اروپایی

خودرو مورد بحث ما، تویوتا یاریس جدید است که پیش بینی می کنیم در ماه های آینده به عنوان هاج بکی کوچک در بازار ایران نقش آفرینی کند. یاریس هاچ بک 5 در تغییر چهره ای اساسی برای سال 2018 تجربه کرده و از همیشه جذاب تر است. یاریس پلی میان آیگو و آئوریس در سبد محصولات تویوتا به شمار می رودو یکی از پرفروش ترین و با سابقه ترین هاچ بک های تویوتاست.

یاریس هاچ بک جدید تیپ های گوناگونی از جمله L.LE و SE دارد که از نظر سطح تجهیزاتی تفاوتهایی با یکدیگر دارند. با توجه به بازار آپشن پسند ایران، پیش بینی می شود موفقیت با نسخه امل تر بیشتر از تیپ های پایه باشد. فضای کابین یاریس با نیم نگاهی به طرح های مینیمال و کاربردی طراحی شده و در عین جمع و جور بودن بدنه، کابینی دوستداشتنی و کاربردی دارد.

معرفی خودرو‌های احتمالی بازار ایران در سال ۹۷

در مدل جدید تمام تیپ ها از صفحه نمایش بهره می برند. اندازه صفحه نمایش در تیپ های پایه ۶ اینچی و در مدل فول ۷ اینچی است. از میان پیشرانههای متنوعی که برای این مدل یاریس در نظر گرفته شده، پیش بینی می شود مدل هیبرید آن در ایران عرضه شود. یاریس هیبرید در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۳.۶ لیتر بنزین در سیکل ترکیبی مصرف می کند. این یعنی شاید آدرس پمپ بنزین های اطراف محل زندگی تان را فراموش کنید!

یاریس هیبرید از یک پیشرانه بنزینی VVTI با کد INZ-FXE بهره می بردم. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱۴۹۷ سی سی حجم دارد و سقف توان آن به ۷۳ اسب بخار می رسد. ماکزیمم گشتاور پیشرانه بنزینی نیز در دور ۳۶۰۰ تا ۴۸۰۰ دور به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه بنزینی در مدل هیبرید با یک موتور الکتریکی با ولتاژ ۵۲۰ ولت جفت می شود. قدرت موتور الکتریکی به ۴۵ کیلووات می رسد و این پیشرانه شانه به شانه توربو بنزینی ۱۶۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

معرفی خودرو‌های احتمالی بازار ایران در سال ۹۷

یاریس هیبرید از گیرباکس CVT برخوردار است که ویژگی های آن با توجه به سیستم فنی خودرو تنظیم شده. یاریس هاچ بک هیبریدظرف 11.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر و سقف سرعت آن به عدد 165 کیلومتر بر ساعت می رسد. با توجه به تعرفه های در نظر گرفته شده برای واردات خودروهای هیبرید و برچسب قیمت تویوتا یاریس هیبرید در بازارهای خارجیف به نظر می رسد این هاچ بک ژاپنی در رنج قیمت 150 میلیون تومان در بازار ایران عرضه شود. تویوتا یاریس هاچ ب در سال 2017 به فروش 518 هزار و 736 دستگاهدر بازارهای جهانی دست پیدا کرده و می توان گفت از نظر میزان فروش در جمع 5 مهاچ ب برتر جهان قرار می گیرد.

میتسوبیشی اکلیپس

جسارت در ظرافت

میتسوبیشی زمانی تصمیم گرفت وارد بازار کراس اوورهای سایز متوسط شود که رقبای قدری نظیر تویوتا و نیسان با محصولات خود بازار را در دست گرفته بودند. پژو 3008 و نیسان قشقایی که در حال حاضر در کشورهای مختلف حاضر هستند، بدون شک حکمرانان این بخش پرطرفدار بازار محسوب می شوند. بر همین اساس میتسوبیشی تصمیم گرفت با کراس اوور میان سایزی به نام «اکلیپس» وارد این رقابت فشرده شود و بتواند همچنان در سگمنت کراس اوورها و شاسی بلندها مانند گذشته خوش بدرخشد.

در ایران نیز برخی از رقیبان حضوری جدی دارند و انون به نظر می رسد شرکت آرین موتور به عنوان نماینده میتسوبیشی در ایران قصد دارد به زودی اکلیپس را به بازار کشورمان عرضه کند.

معرفی خودرو‌های احتمالی بازار ایران در سال ۹۷

اکلیپس تا چند سال پیش یک خودرو کوپه اسپرت بود که تا سال ۲۰۱۲ روی خط تولید میتسوبیشی قرار داشت اما حالا این نام روی جدیدترین محصول کراس اوور این کمپانی قرار گرفته و باید در سگمنت پرطرفدار خودروهای کراس اوور اکمپکت رقابت کند. آغاز پروژه اکلیپس از سال ۲۰۱۵ و با رونمایی میتسوبیشی از خودرو مفهومی XR همراه بود که با نظر مثبت کارشناسان و اهالی فن روبرو شد. از همان زمان مشخص بود که میتسوبیشی خیلی زودنسخه تجاری شده این خودرو را روانه بازار خواهد کرد.

این موض۱وع در سال ۲۰۱۷ و با رونمایی از میتسوبیشی اکلیپس در نمایشگاه ژنو رنگ واقعیت به خود گرفت تا در عمل این خودروساز به بخشه کراس اوورهای میان سایز بازار وارد شود. اکلیپس از نظر رده بندی در سطحی پایین تر از مدل ASX و اوتلندر قرار می گیرد و رقیب محصولاتی چون نیسان قشقایی به حساب می آید. این خودرو اولین محصول میتسوبیشی است کهپس از مالکیت این برند توسط نیسان به تولید می رسد. البته باید گفت نیسان هیچ مشارکتی در طراحی اکلیپس نداشته.

از بارزترین مشخصه های طراحی میتسوبیشی اکلیپس باید به طراحی اسپرت ایکس شکل و شیشه عقب دو تکه آن اشاره کرد. طراحی داخلی این خودرو نیز مناسب ارزیابی می شود و صندلی های جلو راحتی بالایی دارند. همچنین بهدلیل قابل تنظیم بودن صندلی ها، فضای خوبی در اختیار سرنشینان عقب قرار می گیرد. سیستم مولتی مدیای این خودرو را می توان با استاده از یک تاچ پد همانن محصولات لکسوس کنترل کرد.

معرفی خودرو‌های احتمالی بازار ایران در سال ۹۷

این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری توربو مجهز است که از نوع بنزینی بوده و حدود 160 اسب بخار قدرتدارد و با یک گیرباکس دستی 6 سرعته یا گیرباکس CVT اتوماتیک جفت می شود. البته در ایران احتمالا گونه اتوماتیک عرضه خواهد شد. مهندسان این شرکت در جهت تزریق حس اسپرت به روح این خودرو جعبه دنده CVT اکلیپس را به گونه ای طراحی کرده اند که بتواند سیستم فع8الیتیک گیرباکس اتوماتیک را تقلید کند، در نتیجه راننده می تواند احساس کند چه زمان دنده های خودرو سبک و سنگین می شوند.

از دیگر مزایای این جعبه دنده امان تعویض دنده به صورتدستیتوسط اهرم های پشت فرمان و البته اهرم تعویض دنده مرزی است؛ امنانی که در گیرباکس های CVT دیگر کمتر به چشم می خورد. میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر 7.5 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده است.

معرفی خودرو‌های احتمالی بازار ایران در سال ۹۷

از دیگر نوآوری های اکلیپس می توان به بهره این خودرو از سیستم Super All Wheel Control اشاره کرد. این سیستم وظیفه کنترل ارسال نیرو به چرخ ها و ترمزها با توجه به شرایط موجود را دارد. اکلیپس می تواند به کمک این سیستم در سختترین شرایط و بدون دخالت مستقیم راننده نیروی ترمز و موتور را به چرخ های مورد نظر ارسال کند و در نتیجه خودرو تمایل بیشتری به حفظ تعادل خود در مسیرهای برفی و لغزنده خواهد داشت.

در بازار اروپا این مدل با یک موتور ۲.۲ لیتری توربو دیزل و همراه با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می شود. قیمت میتسوبیشی اکلیپس در بازار آمریکا ۲۳ هزار دلار است. در بازار ایران نیز گرچه هنوز در خصوص زمان عرضه نمی توان نظری به قطیت داد، اما به نظر می رسد بهای این خودرو رقمی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد و در نیمه دوم سال ۹۷ روانه بازار شود. قیمتی که در صورت تحقق با توجه به شرایط امروز بازار خودرو در شورمان متناسب و ارزنده به نظر می رسد و می تواند بر موفقیت این مدل اثرگذار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدرد نمیخورند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج