۶۹۳۵۷
۵۰۴۷
۵۰۴۷
پ

روش های چانه زنی بر سر حقوق!

اگر دنبال افزایش حقوق هستید، حاشیه نروید. نیازی نیست ده ها دلیل برای اثبات لیاقت تان ارائه دهید. خوب فکر کنید و یک یا دو دلیل اصلی و محکم را انتخاب کنید و آنها را در جلسه مذاکره مطرح کنید.

روش های چانه زنی بر سر حقوق!

مجله موفقیت:

نکته اول: خودتان پا پیش بگذارید

مذاکره در واقع یک صحبت دوطرفه است. نباید منتظر بمانید تا رئیس تان تشخیص دهد شما به چه چیزی نیاز دارید یا استحقاق چه مقدار حقوق را دارید. برای ایجاد تغییر در شرایط، باید قدم اول را خودتان بردارید.

روش های چانه زنی بر سر حقوق!

نکته دوم: سکوت و عدم پیگیری، فرصت سوزی است

عدم پیگیری در مورد بحث افزایش حقوق، واقعا به شما لطمه می زند. به عنوان مثال دو کارمند ۳۰ ساله را در نظر می گیریم که کار و مسئولیت شان دقیقا یکسان است. حقوقی که سارا با شرکت سر سر آن به تفاهم رسیده، ۵۰ درصد بیشتر از نیکی است. اگر سارا همین ۵۰ درصد را پس انداز کند، بعد ازت سه سال می تواند یک اتومبیل مناسب بخرد. پس دست روی دست نگذارید.

نکته سوم: حاشیه نروید

اگر دنبال افزایش حقوق هستید، حاشیه نروید. نیازی نیست ده ها دلیل برای اثبات لیاقت تان ارائه دهید. خوب فکر کنید و یک یا دو دلیل اصلی و محکم را انتخاب کنید و آنها را در جلسه مذاکره مطرح کنید. مطمئنا یک یا دو دلیل قانع کننده خیلی بیشتر از طوماری از دلایل کوچک و بزرگ نتیجه می دهد.

روش های چانه زنی بر سر حقوق!

نکته چهارم: زمان مناسب برای مذاکره را پیدا کنید

گاهی وقت هاتلاش برای کشاندن رئیس بر سر میز مذاکره واقعا سخت می شود. شاید رئیسی داشته باشیدکه هر بار موقع طرح بحث افزایش حقوق شما، سعی می کند از سر بازتان کند اما فراموش نکنید که گاهی بعد از یک جلسه کاری موفقیت آمیز، بهترین فرصت برای گفتگو با رئیس فراهم می شود. شاید چند دقیقه ای بیشتر طول نکشد اما اگر در جلسه خودی نشان داده باشید، رئیس برای پذیرش پیشنهاد احتمالی شما آمادگی بیشتری خواهد داشت. حتی اگر در همان زمان هم رئیستان علاقه ای به گفتگو در این مورد نشان نمی دهد، سعی کنید وقتی از او بگیرید و بعدا سر فرصت به مذاکره بنشینید.

نکته پنجم: یادتان باشد رئیس هم از مذاکره خوشش نمی آید

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود رئیستان بیشتر از شما از مذاکره فراری باشد. شاید او دوست ندارد درخواست کسی را رد کند و شاید هم می ترسد که بازنده مذاکره باشد. اگر رئیستان به بهانه های مختلف از مذاکره شانه خالی می کند، احتمالا به دلیل اول است اما اگر برخورد تندی نشان می دهد، احتمالا به این دلیل است که از واگذار کردن بازی به شما می ترسد. پس به عکس العمل ها دقت کنید و سیاستی را در پیش بگیرید که شرایط شیر و روباه را به حالت شیر و شیر تبدیل کنید. در این صورت، خیال رئیس تان راحت می شود و می فهمد که نمی خواهید او را در جایگاه بازنده قرار بدهید.

روش های چانه زنی بر سر حقوق!

نکته ششم: راجع به مسائل مختلف صحبت کنید

علاوه بر اضافه حقوق، همواره درخواست های دیگری را هم می توان در مذاکره با رؤسا مطرح کرد. گاهی این درخواست ها موثرتر واقع می شوند و ترتیب اثر دادن به آنها برای برخی از رؤسا راحت تر از پرداخت حقوق بالاتر است. می توانیداز رئیس خود بخواهید امکاناتی فراهم کند تا شما در دوره های آموزشی مشخصی شرکت کنید، دوره هایی که در آینده به پیشرفت کاری شما کمک می کنند، حتی می توانید پیشنهاد دورکاری (کار کردن از خانه) را مطرح کنید و یا خواهان تعطیلی بیشتر و یا سپردن کار متفاوت تر به خودتان شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج