۶۹۳۷۸۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

جنبش تغییر در پارلمان اقلیم کردستان:

بغداد به حملات ارتش ترکیه واکنش نشان دهد

فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان اقلیم کردستان عراق در پی حمله جنگنده های ارتش ترکیه و کشته شدن ۴ شهروند غیرنظامی ضمن محکوم کردن این حمله خواهان واکنش دولت فدرال عراق و پارلمان این کشور شد.

خبرگزاری ایرنا: فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان اقلیم کردستان عراق در پی حمله جنگنده های ارتش ترکیه و کشته شدن ۴ شهروند غیرنظامی ضمن محکوم کردن این حمله خواهان واکنش دولت فدرال عراق و پارلمان این کشور شد.

این فراکسیون روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد دولت ترکیه بار دیگر در مقابل دیدگان جامعه بین المللی، سازمانهای حقوق بشر و دولت بغداد و اقلیم کردستان عراق به شهروندان کرد عراقی حمله کرده و ۴ تن را شهید کرده است.

بیانیه مذکور اضافه کرد: ضروری است دولت فدرال عراق در سریعترین زمان ممکن نقض حاکمیت ملی این کشور را محکوم کرده و طبق مسئولیت قانونی خود در سطح بین الملل در این خصوص عمل نماید.

فراکسیون جنبش تغییر همچنین از سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست مانع از ادامه آنچه که وی آن را موج کشتار کردها توسط دولت ترکیه خواند، شود.

بیانیه جنبش تغییر بعد از آن صادر شد که جنگنده های ارتش ترکیه سپیده دم روز پنج شنبه با حمله هوایی به شماری از روستاهای تابعه شهر چومان در استان اربیل عراق ۴شهروند غیرنظامی را به قتل رساندند.

درهمین حال تصمیم ارتش ترکیه برای آنچه انجام عملیات ضد پ.ک.ک درداخل خاک عراق (موسوم به عملیات 'شاخه زیتون۲') خوانده شد، از چندی پیش از سوی مقامات ترک مطرح و منوط به هماهنگی با بغداد اعلام شده بود.

در رویدادی مرتبط، ارتش ترکیه روز یکشنبه در پنجاه و هشتمین روز عملیات 'شاخه زیتون' به کمک عناصر شبه نظامی موسوم به ارتش آزاد سوریه، وارد شهر عفرین در شمال سوریه شد.

دولت سوریه با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این کشور از خاک خود شده است.

در رویدادی مرتبط رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه در اظهاراتی از احتمال انجام عملیات نظامی در منطقه سنجار (استان نینوا در شمال غرب عراق) از سوی ارتش ترکیه سخن گفت که به گفته وی با هدف پاکسازی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) خواهد بود.

دو روز بعد 'فیان دخیل' نماینده کردهای ایزدی در پارلمان ملی عراق در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد در پی اظهارات اردوغان ایزدی های سنجار به طور گروهی درحال فرار از این شهر هستند.

فعالان سیاسی و احزاب عراقی اقدامات و تهدیدات جدید ترکیه و هر گونه ورود نیروهای این کشور به خاک عراق را نقض حاکمیت ملی این کشور دانسته و بطور قاطع آن را غیر قابل قبول دانسته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانیال

      .....لعنت بر اردوغان فاشیست و طرفدارانش

    • بدون نام

      وزراتخانه دکتر ظریف باید دولت ترکیه را از این امر اگاه سازد و مردم گرفتار در این جنگ حمایت کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج