۶۹۳۹۰۹
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

نعل وارونه تلگرام برای ماندن در ایران

مدتی است که موضوع فیلترینگ تلگرام در ایران به موضوع روز تبدیل شده است و با آمدن ارز دیجیتالی این شبکه مجازی با نام گرام، این موضوع قوت گرفته است. کارشناسان داخلی معتقدند که با ورود گرام به ایران حدود ۵۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج خواهد شد. حالا تلگرام برای فیلتر نشدن در ایران اعلام کرده است که ارز دیجیتالی خود را در ایران به دلیل تحریم بودن کشورمان، عرضه نمی کند.

تابناک: نعل وارونه تلگرام برای ماندن در ایرانمدتی است که موضوع فیلترینگ تلگرام در ایران به موضوع روز تبدیل شده است و با آمدن ارز دیجیتالی این شبکه مجازی با نام گرام، این موضوع قوت گرفته است. کارشناسان داخلی معتقدند که با ورود گرام به ایران حدود ۵۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج خواهد شد. حالا تلگرام برای فیلتر نشدن در ایران اعلام کرده است که ارز دیجیتالی خود را در ایران به دلیل تحریم بودن کشورمان، عرضه نمی کند.

پیام رسان تلگرام برای اولین بار در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ مصادف با ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ برای آیفون راه اندازی شد و بعد نسخه آلفای آن برای اندروید در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۳ مصادف با ۲۸ مهر ۱۳۹۲ بیرون آمد. این سرویس پیام رسان توسط دو برادر روس با نام های پاول دورف و نیکلای دورف پشتیبانی می شود و پاول که دارای یک سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در آلمان می باشد پشتیبانی مالی و نیکلای مسئولیت بخش تکنولوژی این پیام رسان را بر عهده دارند.

پس از اختلالات ایجاد شده برای پیام رسان های وایبر و لاین، توجه کاربران ایرانی به پیام رسان دیگری با نام تلگرام جلب شد. امکانات ساده و جذاب تلگرام باعث شد تا این پیام رسان سریع مورد قبول کاربران ایرانی واقع شود. طبق آمارهای اعلام شده در نیمه اول سال ۹۶ حدود ۴۰ میلیون کاربر ایرانی از این پیام رسان استفاده می کردند و این میزان استفاده باعث شده بود تا ۶۰ درصد پهنای باند کشور به استفاده از این پیام رسان اختصاص یابد.

با آغاز اعتراضات در دی ماه سال ۹۶ و نقش تلگرام در تشدید اعتراضات، موضوع فیلترینگ تلگرام مطرح شد و در حدود یک هفته ای این پیام رسان فیلتر شد. با فروکش کردن اعتراضات برخی از مسئولین معتقد بودند که فیلترینگ تلگرام باید ادامه یابد و برخی دیگر نیز با ادامه فیلترینگ آن موافق نبودند و عنوان می کردند که این پیام رسان علاوه بر برقراری ارتباط باعث ایجاد شغل و حتی رونق بخشیدن به برخی مشاغل شده است. لذا ادامه فیلترینگ تلگرام منتفی شد.

در ۱۹ دی ماه ۱۳۹۶ خبری مبنی بر انتشار ارز دیجیتالی توسط تلگرام در رسانه ها منتشر شد. انتشار ارز دیجیتالی توسط تلگرام به منظور این است که سرمایه خود را از این طریق به بیش از دو میلیارد دلار افزایش دهد. تلگرام در نظر دارد در مرحله اول، سکه هایی به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار را از طریق فروش خصوصی در اختیار مشتری ها قرار دهد. نام این سکه ها که در واقع ارزی دیجیتالی محسوب می شوند، گرام است و فروش عمومی آن ها از اسفند ماه سال جاری آغاز شده است و پیش بینی می شود که این ارزهای دیجیتالی سرمایه ای در حدود ۲ میلیارد دلار را نصیب شرکت تلگرام بکند.

همین ورود تلگرام به ارزهای دیجیتالی زنگ خطر را برای مسئولین و قانون گذاران کشور به صدا درآورد چرا که حالا تلگرام علاوه بر تهدیدات اجتماعی، می توانست به یک تهدید جدی برای اقتصاد کشور نیز تبدیل شود. با توجه به اینکه بیشترین کاربران تلگرام در ایران حضور دارند و قانون تجارت الکترونیک در کشور ما بسیار قدیمی است ورود گرام می تواند اثرات مخرب اقتصادی چون خروج ارز از کشور را به همراه داشته باشد. برخی کارشناسان معتقد بودند که با راه اندازی این ارز دیجیتالی در تلگرام حدود ۵۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج خواهد شد که یک تهدید جدی برای منابع ارزی کشور محسوب می شود. بنابراین دوباره کشمکش ها بر سر فیلتر شدن تلگرام آغاز شد و منتهی این بار موضوع جدی تری برای مخالفت و فیلتر شدن تلگرام مطرح بود.

با قوی تر شدن موضوع فیلترینگ تلگرام در ایران به بهانه رونمایی از ارز دیجیتالی آن، شرکت تلگرامجهت از دست ندادن کاربران میلیونی خود در ایران اعلام کردکه افراد کشورهایی که در فهرست تحریم های آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار دارند، اجازه مشارکت در خرید ارز رمزنگار گرام تلگرام را ندارند. بر اساس اعلام تلگرام ایران، کوبا، کره شمالی، سوریه و شبه جزیره کریمه شامل این ممنوعیت می شدند.

این خبر شرکت تلگرام نشان می داد که این شرکت برای آنکه در ایران باقی بماند و فیلتر نشود به نوعی خواسته است به مسئولین ایرانی این ضمانت را بدهد که ارز دیجیتالی خود را به ایران وارد نمی کند و از طرفی سعی نموده است که این عدم ورود ارز دیجیتالی خود به ایران را به تحریم های کشورمان گره بزند تا از موضع بالاتری به این قضیه ورود پیدا کند. به عبارت بهتر تلگرام خواسته است برای ماندن در ایران نعل وارونه بزند.

البته عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در مورخه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ طی مصاحبه ای با اعتماد آنلاین عنوان نموده است که در مجلس تصویب شده است که تلگرام فیلتر شود. وی در این زمینه به اعتماد آنلاین گفته است: هر چند که روابط عمومی شورای مجازی تکذیب کرده اما من شنیدم که فیلتر تلگرام تصویب شده است. خبرهایی که به نمایندگان مجلس می ‌رسد نمی ‌تواند بی ‌مبنا باشد و من شنیدم که تصویب شده تلگرام در سال آینده فیلتر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان

      هرکاری کنن من اگه بیشترین خرج کنم هرجور هست باز تلگرام میرم

    • فرهنگی بازنشسته

      واقعاً اون لیست واردات نازل را که از کشورهای مختلف، خصوصاً جین، مستفیضمان می کنند، را مجدداً به این جماعت رونمایی کنید تا بداند که اگر تلگرام هم نباشد، ارز که جای خود دارد، نوابغ علمی جوان، می گریزند!

    • عنقا

      چرااینقدرخودتونخسته میکنید انگاری مشکلات حل شده اول بسم الله که تلگرام اومدمشکل نداشت مغزمارادارن شستشومیدن ازفیلترشگن هم استفاده نمیکنیم همون بهترکه ارز منتفی شده

    • بدون نام

      آفرین به سیاست پاول دوروف،تلگرام دوستت داریم

    • بدون نام

      اختلاسگرا مخالف حضور تلگرام هستن چون پولی برای اختلاس براشون نمیمونه

    • بدون نام

      اینترنت بدون تلگرام برای ما ایرانیها بی معنیه،تنها سرگرمی که برای جوانان ایرانی مانده تلگرامه

    • بدون نام

      فقط دنبال خریدن زمان هستند مسئولان تلگرام تا موقعی که همه راهها برای برخورد با آنها بسته شود انشاالله که دلسوزان نظام و ملت و این کشور هر چه زودتر تا خسارات بیشتر و جبران ناپذیرتری از سوی تلگرام وارد نشده جایگزین کنند آنرا با یک پیام رسان داخلی

    • Milad

      فناوری ضد سانسور منطرتون هست هر چه زود تر فیلتر کنین خخخخخ

    • بدون نام

      تلگرام باید بسته بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج