۶۹۳۹۴۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نارضایتی سناتور‌های آمریکایی از انتصاب بولتون

تنی چند از سناتورهای آمریکایی با انتقاد از موضع گیری های جنگ طلبانه جان بولتون، از انتصاب او به مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید از سوی ترامپ انتقاد کردند.

خبرگزاری ایرنا: تنی چند از سناتورهای آمریکایی با انتقاد از موضع گیری های جنگ طلبانه جان بولتون، از انتصاب او به مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید از سوی ترامپ انتقاد کردند.

ساعتی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری برکناری «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و انتصاب جان بولتون را به این سمت اعلام کرد.

در پی این انتصاب، برخی از سناتورهای آمریکایی با اشاره به موضع گیری های جنگ طلبانه و افراطی بولتون، از انتصاب او ابراز نارضایتی کردند.

«اِد مارکی» عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در پیامی توئیتری با اشاره به مواضع افراطی بولتون علیه ایران و کره شمالی نوشت: انتصاب او خطری بزرگ برای مردم آمریکا است.

«کریس مورفی» دیگر عضو این کمیته در توئیتی با بیان اینکه بولتون طرفدار پرشور حمله پیشگیرانه به ایران و کره شمالی است، از انتصاب او به مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید ابراز شگفتی کرد.

«برنی سندر» سناتور مستقل از ایالت ورمونت، با اشاره به نقش بولتون در حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، نوشت: در سال ۲۰۰۵ او افراطی تر از آن بود که به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل منصوب شود و اکنون نیز بی تردید فرد نامناسبی برای سمت مشاور امنیت ملی است.

«کریستوفر کونز» دیگر سناتور آمریکایی با ابراز تاسف از اخراج مک مستر، مواضع بولتون در قبال ایران و کره شمالی را در بهترین حالت 'تهاجمی' و در بدترین حالت 'خطرناک' توصیف کرد.

«جف مرکلی» سناتور ایالت اورگان با اشاره به اشتباهات بولتون درباره کوبا، عراق و دین اسلام تاکید کرد کسی که همیشه در مورد امنیت اشتباه می کند، فرد مناسبی برای مشاور امنیت ملی نیست.

«تیم کین» به مقاله جنگ طلبانه بولتون در روزنامه وال استریت ژورنال اشاره کرد و افزود که استقبال از او به عنوان مشاور امنیت ملی 'بسیار خطرناک' است.

همچنین سناتور «مارتین هینریش» از ایالت نیومکزیکو سپردن سکان امنیت ملی آمریکا به بولتون را 'به خطر انداختن کشور' توصیف کرد.

سناتور «تام کارپر» نوشت: تصور فردی خطرناکتر از بولتون برای مشاور امنیت ملی ترامپ سخت است.

«باب منندز» سناتور ایالت نیوجرزی از تاثیر خطرناک سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل بر امنیت ملی آمریکا ابراز نگرانی شدید کرد.

سناتور «جو دانلی» نیز در بیانیه ای با اشاره به دیدار احتمالی ترامپ با رهبر کره شمالی، گزینه او برای ریاست شورای امنیت ملی آمریکا را باعث بی ثباتی در شرایط خطرناک حاضر در موضوع شبه جزیره کره دانست.

سناتور «کریس ون هولن» با بیان اینکه ترامپ فردی جنگ طلب را به حساسترین سمت امنیت ملی منصوب کرده، نوشت: آمریکا جنگ دیگری را نمی خواهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عجب

      اِد مارکی و کریس مورفی و برنی سندر و کریستوفر کونز و ... اینها همشون دموکرات هستند و علیه مواضع جمهوری خواهان نظر میدن و نوچه های اوبامای بی همه چیز هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج