جاباما
۶۹۴۳۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

زنبوری که جان ۱۹ نفر را گرفت +عکس

مقامات چین اعلام کردند که این افراد احتمالا قربانی نوعی از زنبور موسوم به "وسپای آسیایی" شده اند که جثۀ بزرگ تر و نیش زهرآلودتری نسبت به زنبورهای معمولی دارد. طول این زنبور گاهی تا ۲ اینچ (بیش از ۵ سانتی متر) هم می رسد.

روزگارنو: مقامات چین اعلام کردند که این افراد احتمالا قربانی نوعی از زنبور موسوم به "وسپای آسیایی" شده اند که جثۀ بزرگ تر و نیش زهرآلودتری نسبت به زنبورهای معمولی دارد. طول این زنبور گاهی تا ۲ اینچ (بیش از ۵ سانتی متر) هم می رسد.

از جولای سال جاری تا کنون حدود ۶۰۰ نفر در اثر آسیب هایی با درجات مختلف از سوی این حشره موذی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و هنوز ۷۰ نفر از آنها در بیمارستان تحت درمان هستند.

زنبوری که جان 19 نفر را گرفت +عکس

پژوهشگران معتقدند دلیل حمله این حشره تغییر شرایط آب و هوا و گرم و خشک شدن منطقه و نیز حساسیت این زنبورها نسبت به بوی بدن انسان است.

زنبور وسپا از سایر حشرات ریز تغذیه می کند و بعد از آن که چنگالهای خود را در بدن قربانیان خود فرو می کند فرزندان خود را با احشا و اجزای داخلی حشرات تغذیه می نماید.

ضمنا زهر موجود در نیش این حشره قادر است نسوج انسانی را از بین ببرد.

وسپای آسیایی از لحاظ معده مدور جلویی و ناحیه گیجگاهی که پشت چشم ها قرار دارد با سایر همنوعان خود تفاوت دارد، چنان که این قسمت در وسپای آسیایی بزرگ تر از سایر وسپاهاست.

گفتنی است دولت چین بعد از تشکیل جلسه اضطراری برای بررسی راههای مقابله با این پدیده به کمک نیروهای آتش نشانی بیش از ۳۰۰ کندوی زنبور را از بین برده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همراه آبی

      ز مثه زنبور..........ز مثه زن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج