۶۹۴۳۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

این دردها را سوزن کنید!

سازمان بهداشت جهاني who بارها از طب سوزني چين به عنوان يك شيوه درماني كمكي و اثربخش براي درمان دردها و بيماري‌هاي مفصلي نام برده است.

این دردها را سوزن کنید!
مجله سیب سبز: با جست‌وجويي كوتاه در فضاي مجازي و مرور مقالات علمي منتشر شده درباره كاربرد درماني و تسكين‌بخشي طب سوزني چين براي درمان و كنترل پيشروي بيماري‌هاي مفصلي-استخواني خواهيد ديد كه اين شيوه طبيعي درمان نه تنها در كشور چين و كشورهاي شرقي رايج است بلكه به عنوان يك شيوه درماني بي‌عارضه و اثربخش در ميان جامعه پزشكي بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكايي نيز شناخته مي‌شود. سازمان بهداشت جهاني who بارها از طب سوزني چين به عنوان يك شيوه درماني كمكي و اثربخش براي درمان دردها و بيماري‌هاي مفصلي نام برده است. اگر شما هم از آرتريت، روماتيسم، التهاب مفاصل، ساييدگي و خشكي مفاصل رنج مي‌بريد يا مي‌خواهيد با روشي طبيعي عملكرد مفاصل و دامنه حركتي آنها را بهتر كنيد، اين مطلب را از دست ندهيد. این شیوه را زیر نظر متخصص طب سنتی تجربه کنید.

این دردها را سوزن کنید!

مي‌خواهيد نتيجه درمان‌تان قطعي شود

سه دوره درمان سوزني را تجربه كنيد

اگر تصميم داريد از طب سوزني براي درمان و تسكين دردهاي‌تان استفاده كنيد بايد اين نكته را آويزه گوش كنيد كه در طب سوزني و شيوه‌هاي درماني طبيعي مشابه، روند درمان و تسريع آن به پيگيري بيمار و ديدارهاي منظم او با درمانگر ارتباط تنگاتنگ دارد. بیمارانی که برای درمان دردها و بیماری‌های مفصلی و استخوانی خود به متخصصان طب سوزنی مراجعه می‌کنند پیش از هر چیز توسط درمانگر معاینه می‌شوند. در این مرحله متخصص باتوجه به اصول معاینه به روش چینی، تکنیک درمانی خاصی را برای بیمار درنظر می‌گیرد. متخصص طب سوزني به طور معمول برای درمان ناراحتی‌ها و بیماری‌های مفصلی به بیمار توصیه می‌کند که دست کم ۳ روز در هفته از تکنیک‌های طب سوزنی برای درمان بهره ببرد. البته در مواردی هم مشاهده شده که بیمار در موارد خاص و ضروري هر روز به کلینیک مراجعه کرده و درمان دریافت کرده است. بیماران مبتلا به بیماری‌های استخوانی و مفصلی برای دریافت درمان قطعی بیماری‌های استخوانی و مفصلی خود بهتر است سه دوره ۱۰ روزه به متخصص طب سوزنی مراجعه کنند. این افراد بهتر است پس از اتمام دوره درمانی خود به طور کامل دوره درمانی خود را قطع نکنند و این کار را به‌تدریج و با مشاوره پزشک خود به مرور انجام دهند.

مي‌خواهيد مصرف كورتون را به حداقل برسانيد

خودسرانه سوزن‌درمانی نکنید

بيشتر بيماري‌هاي مفصلي مانند روماتيسم، آرتريت و التهاب مفاصل با درد شديدي همراه است به گونه‌اي كه بيمار را وادار به مصرف انواع مسكن‌ها و داروهاي حاوي كورتون مي‌كند؛ داروهايي كه در درازمدت عوارض جانبي گسترده‌اي براي بيمار به همراه دارد. خوشبختانه در شيوه طب سوزني ما روشي ساده براي كنترل درد و پيشروي بيماري داريم. در اين شيوه با كمك سوزن‌هاي يكبار مصرف و بسيار نازك نقاط خاصي از بدن را تحريك مي‌كنيم. به اين ترتيب با تحريك اين نقاط ترشح برخي از هورمون‌ها مانند آندورفين كه تاثير زيادي بر عملكرد مغز و اعصاب دارد را بيشتر مي‌كنيم. با ترشح اين هورمون كنترل درد بيمار راحت‌تر مي‌شود. به اين ترتيب علاوه بر آنكه بيمار را از درد و فشارهاي عصبي ناشي از آن راحت مي‌كنيم به او كمك مي‌كنيم بر حالات روحي خود نيز تسلط داشته باشد و به مرور با درد كشيدن دچار افسردگي و حالات روحي مخرب نشود. امروزه بسياري از كشورهاي اروپايي از طب سوزني براي تنظيم هورمون‌هاي دروني بدن استفاده مي‌كنند و به اين ترتيب نياز بيمار را به كورتون‌درماني به حداقل مي‌رسانند. البته نبايد فراموش كرد اين روش با همكاري تيم پزشك معالج بيمار و متخصص طب سوزني انجام مي‌شود و بيمار خودسرانه اجازه كاهش دوز مصرفي داروهايش را ندارد.

اگر روماتيسم زانوهاي‌تان را رنجور كرده

طب سوزني را تجربه كنيد

يكي از شايع‌ترين دلايلي كه موجب ابتلا به روماتيسم مفصلي مي‌شود ابتلا به آنژين‌هاي عفوني است. اما بسياري از افراد مبتلا به روماتيسم حتي به ياد ندارند كه چه زماني مبتلا به آنژين شده‌اند. اين بيماري ممكن است در دوران كودكي يا نوجواني آنها سراغ‌شان آمده باشد و زمينه را براي ابتلا به روماتيسم و دردهاي مفصلي فراهم كرده باشد. روماتيسم مفصل زانو اين روزها يكي از شايع‌ترين بيماري‌هايي است كه بسياري از افراد ميانسال و كهنسال به آن مبتلا هستند. در این بیماری بيمار درد و تورم زيادي در ناحيه زانو دارد و حتي گاهي با سرخي پوست ناحيه زانو مواجه مي‌شود. درمانگران طب سوزني براي كنترل پيشرفت روماتيسم مفصلي زانو تكنيك‌هاي ويژه‌اي دارند، شیوه آنها مي‌تواند در طول جلسات و دوره‌هاي درماني بعد از ۱۰ جلسه تاثير قابل‌ملاحظه‌اي در كاهش درد بيمار داشته باشد و درمانگران با ادامه جلسات براي پيشگيري از پيشرفت بيماري و حتي بهبود آن اقدام كنند. اين درمانگران با كمك سوزن‌هاي طب سوزني درد و التهاب موجود در مفاصل را از بین می‌برند و کمک می‌کنند تا مفاصل به ویژه مفصل زانو حرکت و بهبود لازم را به دست آورد.

آرتريت مفصل‌هاي‌تان را دردناك كرده

به روش چيني‌ها درد را بكشيد

افرادي كه تجربه آرتريت دارند، مي‌دانند كه اين بيماري به مرور مفاصل بدن را با مشكل روبه‌رو مي‌كند. آرتريت مي‌تواند يك يا چند مفصل مثل مفصل بازو، مهره‌هاي كمر، مفصل زانو يا ساير مفاصل بدن را درگير كند. اين بيماري با درد و خشكي مفاصل همراه است و در بيشتر موارد مانع عملكرد درست و صحيح مفاصل مي‌شود. در حقيقت اين بيماري نخستين تاثير خود را در عملكرد صحيح مفاصل نشان مي‌دهد. آرتريت ازجمله بيماري‌هايي است كه بيشتر به همراه بيماري‌هاي عفوني يا بيماري‌هاي سيستم ايمني بدن در افراد بروز مي‌كند. گاهي يك حادثه، ضربه يا تصادف مي‌تواند به تشديد آن و التهاب بيشتر مفاصل منجر شود. در طب سوزنی چین شیوه‌های درمانی خاصی وجود دارد که به کمک آن می‌توان از میزان التهاب مفاصل کاست و به مرور مفصل بيمار را تسكين داد و درد آن را درمان کرد. برای این منظور متخصص پس از بررسی و معاینه و گرفتن شرح حالی از بیمار به نقاط خاصی از بدن وی سوزن‌هایی مي‌زند که موجب کاهش و تسکین درد و درمان تدریجی مفصل ملتهب می‌شود.

اگر دوست دارید سریع درمان شوید

رژيم غذايي چيني‌ها را فراموش نكنيد

اصلاح رژيم غذايي در كنار استفاده از تكنيك‌هاي طب سوزني يكي ديگر از شيوه‌هايي است كه درمانگران طب سوزني از آن براي بهبود و تسريع روند درمان استفاده مي‌كنند. بيماران مبتلا به بيماري‌هاي مفصلي به‌ويژه آنها كه با التهاب مفاصل نيز روبه‌رو هستند، مي‌توانند با اصلاح رژيم غذايي و موادغذايي كه در سبدغذاي هفتگي آنها وجود دارد به درمان‌شان كمك كنند. به گفته درمانگران طب سنتي چين اين گروه بهتر است مصرف موادي مانند گوشت قرمز، شير، قند و شكر فرآوري‌شده، چاشني‌ها و ادويه‌ها را در برنامه غذايي خود به حداقل برسانند و به جاي آن رژيم غذايي گياهي را در برنامه غذايي‌شان تقويت كنند. پروتئين‌هاي گياهي را جايگزين پروتئين‌هاي حيواني كنند و بيشتر از انواع گياهي آن براي تهيه مواد غذايي‌ بهره ببرند. رعايت اين برنامه غذايي و ديگر دستوراتي كه درمانگران طب سنتي چين مي‌تواند روند درمان بيمار را تسريع کند.

نكات طلايي چيني‌ها فرار از دردهاي مفصلي

  • درمانگران طب چيني به ويژه آنها كه از طب سوزني براي درمان بيماري‌ها و دردهاي مفصلي بهره مي‌گيرند بر اين باورند كه رعايت اين نكات مي‌تواند علاوه بر بهبود روند درمان بيمار به پيشگيري از ابتلا به برخي از بيماري‌هاي مفصلي كمك كند.
  • استفاده از ترکیبات کلسیم و ویتامین D در ترکیب رژیم غذایی روزانه تاثیر زیادی در استحکام نسج استخوانی و مفاصل بدن دارد. این امر تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های استخوانی و مفصلی دارد.
  • پیاده‌روی روی سطح صاف و تمرینات ورزشی ملایم نیز تاثیر زیادی در افزایش میزان آندورفین در بیماران مبتلا به ناراحتی‌های استخوانی دارد و به رفع التهاب و درد کمک می‌کند.
  • برای دریافت نتیجه بهتر و درمان ناراحتی‌های استخوانی و مفصلی پرداختن به ورزشی مثل شنا و آب درمانی بسیار موثر است. متخصصان توصیه می‌کنند بیماران مبتلا به بیماری‌های استخوانی دست‌کم هفته‌ای سه بار به استخر رفته و شنا کنند.
  • استفاده از آب گرم به وقت شنا یا آب درمانی در آب‌های معدنی گرم کمک زیادی به بهبود حرکات عضلات بدن کرده و از فرسودگی مفاصل و سايیدگی آنها پیشگیری می‌کند.
  • دریافت میزان کافی ویتامین E نیز به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های التهابی استخوانی کمک می‌کند.
  • یادتان باشد که طب سوزنی برای درمان شکستگی‌ها و دررفتگی استخوان درمانی ندارد.
  • پرهیز از مصرف غذاهای چرب و آماده و انواع و اقسام فست‌فودها که پروتئین و مواد مغذی لازم را در خود ندارند یکی از مهم‌ترین نکات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مفصلی و استخوانی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج