۶۹۴۶۴۲
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

دمشق:

ترکیه عمدا آثار باستانی سوریه را هدف می‌گیرد

دولت سوریه، نظام ترکیه را به نابودی متعمدانه تمدن سوریه و هدف‌گیری آثار باستانی این کشور در جریان عملیان نظامی "شاخه زیتون" در عفرین متهم کرد.

خبرگزاری ایسنا: دولت سوریه، نظام ترکیه را به نابودی متعمدانه تمدن سوریه و هدف‌گیری آثار باستانی این کشور در جریان عملیان نظامی "شاخه زیتون" در عفرین متهم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه سانا در گزارشی اعلام کرد: دولت ترکیه به شیوه گروه‌های تروریستی که به بشریت رحم ندارند و بخش زیادی از آثار باستانی در تدمر و رقه و دیرالزور و حلب و دیگر شهرهای سوریه را نابود کردند از طریق حمله به شهر عفرین آثار باستانی آن را نابود کرده است.

در این گزارش آمده که نیروهای ترکیه و همپیمانان آن‌ها (ارتش آزاد سوریه) تنها به آواره کردن غیرنظامیان از عفرین وسرقت اموال و دارایی‌ها اکتفا نکردند بلکه تمدن و آثار باستانی که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد را از طرق حمله به مکان‌های باستانی که نامشان در لیست آثار باستانی یونسکو ثبت شده را نشانه گرفتند.

خبرگزاری سانا همچنین اعلام کردند ارتش ترکیه علاوه بر محل باستانی "براد" و ضریح قدیس مار مارون، کنیسه جولیانوس را که قدیمی‌ترین کنیسه‌های جهان است و در قرن چهارم پس از میلاد بنا شده هدف گرفتند.

خبرگزاری سانا در ادامه تصریح کرد: حمله ارتش ترکیه به پایگاه باستانی براد نخستین اقدام این کشور علیه آثار باستانی سوریه نیست بلکه پیش از آن معبد "عین دارة" و مقبره "النبی هوری قورش" و "تل جندیرس" را در عفرین از بین برده بود تا به جهان ثابت شود که دولت ترکیه و سازمان‌های تروریستی دو روی یک سکه هستند و هدفشان نابودی آثار باستانی سوریه و تمدن سوری و محو هویت و تاریخ سوریه است.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای هدف گیری آثار و بناهای باستانی در عفرین توسط ارتش کشورش را تکذیب کرد و گفت اخبار منتشر شده درباره نله هوایی ترکیه به آثار باستانی براد و کنیسه جولیانوس صحت ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      افکار انسان ها پیچیده و مبهم است کشوری که تا دیروز خود قربانی کودتا و ادعای دخالت خارجی درامورش و ارتش خود داشت امروز به صورت علنی به امور داخلی کشوری دیگر و انتقال جنگ و انهدام هویت ملی کشور همسایه از هیچ کوششی جا نمانده است

    • بدون نام

      چون ترکان عثمانی در ان منطقه ریشه ندارند ومیخواهند اثار تمدنی ان محل را از بین ببرند الان ثابت شده که در ان منطقه اثار ۱۴هزار سال قبل از شهر نشینی وجود داشته وکردها هفت هزار سال تمدن شناخته شده دارند ولی ترکهای عثمانی از پا پتی های فلات اناتولی وراهزن های قبایل بدوی وبت پرست ونیا پرست شمال قفقاز به وجود امدند وبه دلیل فسادی که در سالهای ۱۲۲۹ میلادی در قسطنطنیه حاکم بود کاملا به تکیه بر شانس وتوحش حاکم بر سرانشان شهر ثروت مند استانبول را تصرف وادم شدند .هیهات

      پاسخ ها

      • ایلانلو

        از ادبیات نوشتاری ات معلومه از قوم وحشی هستی

    • بدون نام

      وقتی کشوری سعی میکند تمدن کشور دیگری را نابود کند تجاوزگراست یعنی میخواهد آن سرزمین بگیرد وبه کشورخود بیفزاید این یعنی هویت کسی را از بین بردن وساختن هویت جدید

    • گمنام

      کسی نیست این اردوغان رو بنشونه سرجاش؟؟

    • بدون نام

      در این مورد درود بر اردوغان باید کلیه افراد سوریه و عراق لبنان و یمن طرفدارنش و هوادارانش را از روی کره خاک پاکسازی کرد چون این افرادیا جعل خرافه رواج میدهند یا طرفدار جعل خرافعند لک ننگ به دامن بشریت هستند مرگ بر خرافه سازان و خرافه پرستان درود بر اردغان و کشندگان این جمعیت افراد

    • آرش

      چون ترکیه برنامه ریزی عمیقی کرده برای صنعت توریست خودش و میحاد با نابودی اثارباستانی سوریه و عراق توسط گروهای مخالف همچنان قطب گردشگری غرب اسیا بمونه.ترکا دو برابر نفت ما از گردشگری سود میبرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج