۶۹۴۸۵۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پربازدیدترین منطقه گردشگری زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنابع‌دستی و گردشگری استان زنجان از بازدید نزدیک به ۲۳ هزار نفر از گنبد تاریخی سلطانیه طی آغاز سفرهای نوروزی تا پنجم فروردین‌ماه امسال خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنابع‌دستی و گردشگری استان زنجان از بازدید نزدیک به ۲۳ هزار نفر از گنبد تاریخی سلطانیه طی آغاز سفرهای نوروزی تا پنجم فروردین‌ماه امسال خبر داد.

«یحیی رحمتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ، با بیان این‌که در ایام نوروز امسال، جاذبه‌های تاریخی ـ فرهنگی، طبیعی و دست‌ساز استان زنجان میزبان گردشگران و مسافران نوروزی بوده است، افزود: گنبد تاریخی سلطانیه به‌عنوان قلب تپنده گردشگری استان زنجان از ۲۷ اسفندماه پارسال تا پنجم فروردین‌ماه امسال میزبان ۲۲ هزار و ۹۶۶ گردشگر و مسافر نوروزی بوده است.

وی با یادآوری اینکه گنبد فیروزه‌ای سلطانیه روز گذشته (پنجم فروردین‌ماه) میزبان ۳۵۸۰ گردشگر و مسافر نوروزی بود، تصریح کرد: سایر ابنیه‌های تاریخی استان زنجان نیز از گردشگران و مسافران نوروزی میزبانی شایسته‌ای به عمل آوردند، به طوری که موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان دیروز پذیرای ۱۹۸۵ بازدیدکننده بود تا مجموع کسانی که از این موزه تاریخی بازدید به عمل آوردند به ۱۱ هزار و ۷۵ نفر برسد.

این مسئول در ادامه از بازدید ۹۷۴ نفر از غار زیبای کتله‌خور خبر داد و با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین غار خشکی جهان از ۲۷ اسفندماه پارسال تا پنجم فروردین‌ماه امسال پذیرای ۴۲۰۱ گردشگر و مسافر نوروزی بود، ادامه داد: موزه مردان‌نمکی را نیز باید جزو پربازدیدهای زنجان نامید که دیروز (پنجم فروردین‌ماه) پذیرای ۱۷۵۳ مسافر نوروزی و گردشگر بود، این مجموعه نیز از ابتدای طرح نوروزی در استان از ۷۴۴۱ نفر استقبال کرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با اشاره به اینکه در پنجمین روز از سال جدید شاهد بازدید ۱۸ هزار و ۱۵۳ گردشگر و مسافر نوروزی از همه جاذبه‌های گردشگری استان از جمله تاریخی، فرهنگی، طبیعی و دست‌ساز بودیم، افزود: از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی (۲۷ اسفند تا پنجم فروردین) در مجموع ۱۱۷ هزار و ۴۵۷ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و دست‌ساز استان زنجان بازدید به عمل آوردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه بحث نظارت‌ها توسط ستاد اجرایی خدمات سفر استان با قوت ادامه دارد، از ۴۹ مورد بازدید نظارتی در روز پنجم فروردین‌ماه خبر داد و با یادآوری اینکه مجموع بازدیدها از آغاز سفرهای نوروزی تا روز گذشته ۳۶۶ مورد بوده است، خاطرنشان کرد: در پنجمین روز از سال جدید شاهد اقامت ۵۲۴۸ نفر در استان زنجان بودیم، این در حالی است که مجموع اقامت‌ها در استان از آغاز سفرهای نوروزی تا دیروز بالغ بر ۳۳ هزار و ۴۱۱ نفر بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج