۶۹۴۸۶۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

نشنال اینترست:

جنگ عربستان در یمن یک فاجعه است

یک نشریه آمریکایی با توجه به چهارمین سالگرد آغاز حملات ریاض به یمن و پیامدهای مخربی که این جنگ به بار داشته است، نوشت که جنگ عربستان در یمن یک فاجعه بوده و متوقف کردن آن یک اقدام هوشمندانه و درست است.

خبرگزاری فارس: نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی به پیامدهای مخرب جنگ ریاض در یمن اشاره کرد و نوشت، این ماه چهارمین سالگرد آغاز حملات ائتلاف ریاض در یمن است اما بعید است که این تاریخ به مناسبتی برای جشن گرفتن در ریاض تبدیل شود.

این گزارش سپس توضیح داد، جنگ یمن، هزینه‌ای بیش از یکصد میلیارد دلار برای ریاض به همراه داشته است و از طرف دیگر، وجهه عربستان را در سطح جامعه بین‌الملل تخریب کرده است و از طرف دیگر ریاض موفق نشد که به هدف اصلی خود که از بین بردن نفوذ ایران در یمن بود، نائل آید.

طبق این گزارش، مردم یمن تا حد زیادی از حمایت آمریکا از حملات هوایی ریاض که به کشته شدن هزاران غیرنظامی منجر شده است، زیرساخت‌های این کشور را نابود کرده است و به بیماری و قحطی در کشورشان منجر شده است، رنج می‌برند.

این گزارش ادامه می‌دهد، عربستان سعودی در حملات هوایی به یمن، از سوی آمریکایی‌ها کمک‌های اطلاعاتی و لجستیکی دریافت کرد با اینحال هنوز موفق به شکست انصارالله نشده است.

این نشریه آمریکایی توضیح داد که انصارالله بیش از یکصد موشک به سمت قلمرو عربستان شلیک کرده است و بیش از یکصد مایل مربع از قلمرو عربستان را در اختیار خود گرفته است.

بنا به گزارش این رسانه آمریکایی، جنگ عربستان در یمن، ماهیت روابط ریاض با برخی از همپیمانان مسلمان این کشور را نشان داد به طوریکه به طرز عجیبی، پاکستان حاضر به ارسال سلاح برای کمک به عربستان نشد و دولت «عبدالفتاح السیسی» در مصر حاضر به اعزام شمار زیادی نیروهای زمینی برای مشارکت در نبرد یمن نشد.

نشنال اینترست با اشاره به این موارد نوشت که واشنگتن می بایست از سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به آمریکا بعنوان فرصتی برای پایان دادن به جنگ فاجعه‌بار استفاده کند زیرا ائتلاف تحت رهبری ریاض موفق به پیروزی در این جنگ نمی‌شود بلکه می‌تواند این درگیری را در شرایطی مطلوب حل و فصل کند و آمریکا می‌بایست به این کشور در این امر کمک کند.

این گزارش توصیه کرد که آمریکا باید از سعودی‌ها بخواهد که اقدامات احتیاطی بیشتری برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در پیش بگیرند و کمک به غیرنظامیان یمنی که در معرض بیماری و گرسنگی هستند را افزایش دهد.

طبق این گزارش، علم به اینکه حمایت آمریکا کاهش می‌یابد، احتمالاً به سعودی‌ها این انگیزه را بدهد که هرچه سریعتر به یک راه‌حل سیاسی دست پیدا کنند.

نشال اینترست در پایان نتیجه‌گیری کرد، جنگ یمن برای تمامی آنهایی که در آن شرکت داشتند یک فاجعه بود بنابراین متوقف کردن این جنگ، یک اقدام هوشمندانه و درستی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاظم

      اینکه یمن به ویرانه ایی تبدیل شده مردم یمن زیان دیده اند.اینکه این جنگها به صرر مسلمان هست شکی نیست.اینکه برنده کشورهای عربی هستند شکی نیست اینکه موشکهایی به عربستان شلیک شد اما بزمین نرسیدن یکنوع قدرت نماییست برنده ان مشخصه .ایکه یمن و مردمش گرفتار جنگی ناخواسته شده اند دچار خسران شدند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج