۶۹۴۹۴۶
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

آیت الله مکارم: قم باید الگوی دیگر شهرها باشد

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه قم باید الگویی برای شهرهای دیگر باشد، گفت: آبروی قم آبروی شیعه بوده و مشکلات آن نیز مشکلات عالم تشیع است و علاوه بر ظرفیت حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و حوزه علمیه، قم خاستگاه انقلاب است.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار شهردار و مدیران شهر قم، با بیان اینکه شهر قم با دیگر شهرهای کشور متفاوت است گفت: شهر قم متعلق به جهان اسلام و تشیع و ماوراء کشور است؛ آبروی قم آبروی شیعه است و مشکلات آن نیز مشکلات عالم تشیع است؛ علاوه بر ظرفیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه، قم خاستگاه انقلاب است و هرچه خدمت به این شهر شود به جا است.

وی با تاکید بر اینکه دولتمردان باید موقعیت قم را با توجه به ظرفیت‌های آن شناخته و متناسب با آن رفتار کنند اظهار کرد: مشکلاتی که در روند کار شهرداری وجود دارد باید با نمایندگان مردم در مجلس مطرح شود و باقی شهرداری‌هایی که دچار این مشکلات هستند نیز مطالب را مطرح کنند تا بالاخره دستتان به جایی برسد.

این مرجع تقلید اذعان کرد: اگرچه دولت دستش خالی است اما می‌تواند در فضاهایی که ضرورتی ندارد بودجه را به سمت فضاهایی که ضروری است سوق دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری کارهای بسیار خوبی در شهر قم انجام داده است گفت: برنامه‌هایی که در آینده دارید بسیار بهتر از گذشته است اما باید دقت کنید که ظرفیت‌های قم به خوبی به کار گرفته شود.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت فرودگاه قم تصریح کرد: قم اگر دارای فرودگاه باشد چهره آن تغییر خواهد کرد؛ اگر قم فرودگاه آبرومندی داشته باشد ظرفیتی ویژه برای شهر ایجاد خواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه باید در قم کاری شود که مردم از نظر فرهنگی توجیه شوند اظهار کرد: جریمه و چیزهای بازدارنده در جایگاه خود نیاز است اما در حوزه‌های مختلف باید کار فرهنگی شود؛ قم باید الگویی برای شهرهای دیگر باشد چراکه روایت داریم که اسلام هفتاد و چند باب است که یک باب آن در خصوص جلوگیری از آلوده کردن جاده‌ها و معابر است؛ هزار و ۴۰۰ سال قبل اسلام این دستور را داده است در حالی که امروز تازه برخی به این فکر افتاده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیلوفر

      کلا منظورتان رامتوجه نشدم بنظر هیچیک ازشهرهای ایران یایکدیگر فرقی ندارد بنابراین صلاح نیست شماکه شیرازی هستید فقط بفکر قم باشید ودیگرشهررابیخیال شوید شهرستانهایی درسیستان وفارس وخوزستان وایلام ووکردستان وغیره وجود دارد که حتی آب آشامیدنی سالم وگاز وبرق ندارن شما بفکر فرودگاه قم هستید من شرمنده

    • علیرضا

      آقای مکارم شیرازی ، یعنی فقط به معضلات و مشکلات شهر قم رسیدگی شود ؟!!!

    • بدون نام

      کار وتلاش مفید == کشور اباد// شعار وبیکاری وکار غیر سازنده==کشور ویران

    • بدون نام

      البته بحساب 600میلیاردی که به چشم آقای مکارم کاه

    • بدون نام

      شهر به واسطه مردمانش الگو می شود نه به خاطر شمایل ظاهری اش

    • واقعیت

      چراسانسورمیکنی میرم‌ اینستاگرام نظرمیدم سانسورکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج