جاباما
۶۹۴۹۶۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ماراتن اکران «رستاخیز» باز هم به خط پایان نرسید

فیلم «رستاخیز» در سال ۹۴ پس از یک روز اکران از پرده سینماها پایین آمد و این آغاز یک ماراتن بود که با اظهار نظرها و تحولات مختلف مدام یادآوری می‌شد و با وجود همه این اتفاق‌ها باز هم این فیلم به نمایش درنیامد.

آی سینما: فیلم «رستاخیز» در سال ۹۴ پس از یک روز اکران از پرده سینماها پایین آمد و این آغاز یک ماراتن بود که با اظهار نظرها و تحولات مختلف مدام یادآوری می‌شد و با وجود همه این اتفاق‌ها باز هم این فیلم به نمایش درنیامد. اما شکایت دو سال و نیم پیش سازندگان فیلم به دیوان عدالت اداری ظاهرا هنوز خبرساز است.

احمدرضا درویش در مرداد سال ۹۴ به این دیوان شکایت کرد که وزارت ارشاد بعد از صدور مجوز نمایش از اکران فیلم جلوگیری کرده است. بر اساس آنچه رسانه‌ها بازتاب دادند، در شهریور ۹۵ حکم بدوی دیوان عدالت اداری صادر شد.

حجت‌الله ایوبی رئیس وقت سازمان سینمایی روز ۱۶ شهریور ۹۵ در واکنش به این حکم گفت: «درباره رای بدوی قاضی محترم دیوان نیز بد نیست که بدانیم که دیوان عدالت تنها شکایت را وارد دانسته و اعلام کرده است که در اثر تعلیق فیلم «رستاخیز» که برای همه ما هم حادثه‌ای تلخ و ناخواسته بود خسارتی به صاحبان فیلم وارد شده است. مسلما پس از انجام مراحل قانونی و قطعی شدن دادنامه رأی نهایی صادر خواهد شد و ما هم نتیجه هرچه باشد طبعا مکلف به اجرای آن خواهیم بود، اما این راه به نظر راهی دراز و کم حاصل خواهد بود.»

حتی شایعاتی درباره صدور حکم برای پرداخت خسارت به سازندگان این فیلم مطرح شد. ۳۰ خرداد ۹۶ بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد با پرداخت مبلغی ۴۵ درصد از مالکیت و حقوق فیلم را به دست آورده است. در فهرست کمک‌های مالی بنیاد فارابی که در آخرین روز کاری سال ۹۶ منتشر شد، مبلغ پرداخت شده ۱۰ میلیارد تومان ذکر شده بود.

در حالی که بیش از ۳۰ ماه از شکایت درویش و ۱۸ ماه از حکم اولیه دیوان عدالت اداری می‌گذرد، بار دیگر شایعاتی درباره پرداخت خسارت به صاحبان فیلم مطرح شده است.

حکمی صادر نشده است!

شاید به همین دلیل است که مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری اعلام کرده که هنوز هیچ حکمی درباره فیلم «رستاخیز» از سوی این دیوان صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محسن قائمی نسب، درباره خبر منتشره درباره این فیلم ضمن تکذیب صدور حکم پرداخت خسارت ۱۳ میلیاردی به کارگردان فیلم رستاخیز گفت: «اساسا تعیین خسارت در این گونه موارد خارج از صلاحیت دیوان عدالت اداری است و دیوان عدالت اداری بر اساس قوانین موضوعه صرفا درباره فرآیند‌های تصمیم گیری و اقدامات دستگاه‌ها و مطابقت یا عدم مطابقت آن با قوانین و مقررات حکم صادر می‌کند.»

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری با تائید تشکیل پرونده در این زمینه افزود: «پرونده‌ای با شکایت شاکی خصوصی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عدم صدور مجوز اکران فیلم رستاخیز در دیوان عدالت اداری تشکیل شده در جریان رسیدگی است و تا کنون هیچ حکمی صادر نشده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج