۶۹۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

۱۱ مورد قاچاق انسان در یک روز کشف شد

ماموران گمرک همزمان با ایام تعطیلات نوروزی در دو عملیات مبارزه با قاچاق انسان موفق شدند روز گذشته (ششم فروردین) تعداد ۱۱ نفر را از لا به لای بار دو دستگاه تریلر کشف کنند.

ایرنا: ماموران گمرک همزمان با ایام تعطیلات نوروزی در دو عملیات مبارزه با قاچاق انسان موفق شدند روز گذشته (ششم فروردین) تعداد ۱۱ نفر را از لا به لای بار دو دستگاه تریلر کشف کنند.

در نخستین عملیات ماموران گمرک بازرگان یک زن و شوهر ایرانی را کشف کردند که در بار ترانزیتی حامل شمش روی مخفی شده بودند؛ این بار از مبدا کشور ازبکستان به مقصد ترکیه بارگیری شده بود.


در عملیات دیگری ماموران گمرک 9 نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه را از داخل بار پلی اتیلن کشف کردند. از این تعداد 5 نفر مرد و 4 نفر زن بودند که در داخل بار پلی اتیلن مخفی شده و قصد داشتند به صورت غیر قانونی از کشور خارج شوند.


تمامی این افراد با هوشیاری ماموران گمرک و با رصد اطلاعات محموله ها و به کمک دستگاههای کنترلی ایکس ری کشف و ضبط شده اند. با انجام دو عملیات یاد شده سومین و چهارمین محموله قاچاق انسان در سال ۹۷ با هوشیاری ماموران گمرک کشف و ضبط شد.


همزمان با تعطیلات نوروزی و به دلیل پاره ای مشکلات در کشورهای همسایه قاچاق انسان در روزهای اخیر افزایش یافته اما با هوشیاری ماموران گمرک قاچاقچیان در انتقال غیر قانونی این افراد از مرزهای کشورمان ناکام مانده اند.
ماموران گمرک در سال ۹۶ تعداد ۵۵۰ مورد قاچاق انسان کشف کردند . گمرک ایران در سال ۲۰۱۷ موفق شد رتبه نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با انواع کالای قاچاق کسب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ۱۱موردچیه به گفته دولت افغانستان روزی بالای۴۰۰۰هزارتاافغانی مهاجرقاچاقی وغیرقانونی میان ایران وباعث بیکاری فقربیش از۳۰درصدخانوادههای هم وطن شده وجوانان و۱۰ملیون شغل واشغال کردن وبودجه ومنابع کشوربه جای خرج کردن برای ایران وایرانی برای حدود۱۵ملیون افغانی هزینه میکنیدمتیجش داربی ارزشترین پول دنیامیش حتی ازافغانستان عقب مونده وکوچیکم پایین ترواقتصادجزو۱۸۰جهان

    • بدون نام

      کشف وضبط شد؟

      پاسخ ها

      • ح

        احتمالا اینها را در بازار برده فروشان فروخته و درامد ان را به بیت المال واریز و در ابادانی و ایجاد شغل در کشور هزینه خواهند کرد

    • رحیم جاوید

      اگر ماموران مرزی ما هوشیارانه عمل می کنند پس این خیل ورود میلیونی افاغنه به داخل مملکت از کجا ورود میکنند چرا به این راحتی به مردم دروغ میگوئید عجب اعتماد بنفسی از خود افغانیه یکنفر دونفر هم نه بلکه بیشتر می پرسی میگویند بدون گذرنامه فقط به ازاء پرداخت مقداری پول راحت می آیند و می روند

    • ح

      افرین به مامورین گمرگ یکم دیگه چشمانشان را تیز کنند حتما کانتینرهای حاوی کالاهای قاچاق را نیز کشف میکنند

    • جانباز

      ورودافغان به ایران ممنوع وقاچاق نیست اگرازایران بیرون بروندمحموله قاچاق انسان محسوب میشونددرخبردیروز نوشته بود۳۵هزارافغانی تحت پوشش بیمه قرارگرفتندجوانان کشورمابیکارنددولت اعلام کردما۸۸۰ هزارشغل ایجادمیشودالبته برای افغانها لعنت برمسیولی که به فکربیگانه است واینقدربیگانه پرستی ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج