جاباما
۶۹۵۰۴۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

چگونه هلند، رونالدو و پرتغال را مات کرد؟

دیشب و طی یک دیدار جذاب، تیم ملی فوتبال هلند که نتوانسته راهی جام جهانی شود؛ توانست قهرمان یورو ۲۰۱۶ را با طوفان یک‌نیمه‌ای، از پیش روی بردارد.

ورزش سه: دیشب و طی یک دیدار جذاب، تیم ملی فوتبال هلند که نتوانسته راهی جام جهانی شود؛ توانست قهرمان یورو ۲۰۱۶ را با طوفان یک‌نیمه‌ای، از پیش روی بردارد.


بازی در همان نیمه‌اول، تمام شده بود. جایی که مردان کومان، توانسته بودند سه گل را وارد دروازه یاران رونالدو و مردان فرناندو سانتوس در تیم ملی پرتغال کنند تا رونالد کومان هلندی، اولین بردش با تیم ملی کشورش را کسب کند.

چگونه هلند، رونالدو و پرتغال را مات کرد؟

ممفیس دیپای در دقیقه ۱۱ بازی، توانست دروازه پرتغالی‌ها را باز کند. کمی بعد، رایان بابل، مهاجم باتجربه نارنجی‌ها، توانست گل دوم را وارد دروازه مردان سانتوس کند و در نهایت، ویرجیل فن‌دایک، کاپیتان هلند در این بازی، توانست گل سوم را در دقایق تلف‌شده نیمه اول وارد دروازه آنتونیو لوپز، دروازه‌بان ناموفق پرتغال در این بازی کند تا شکست سنگینی برای قهرمان اروپا رقم بخورد. اما ما از این بازی، چه نکاتی را فرا گرفتیم؟

چگونه هلند، رونالدو و پرتغال را مات کرد؟



۱-کومان هلند را بازسازی کرد!


داستان هلند، کاملا یک داستان با فراز و فرود‌های بسیار بوده است. نه به آن فینال خارق‌العاده سال ۲۰۱۰ که اگرچه با شکست مقابل اسپانیا همراه شد اما باز هم برای لاله‌های نارنجی، عنوان خوبی بود. آن‌ها در رده‌بندی سال ۲۰۱۴ نیز حضور داشتند اما اکنون و تنها پس از چهارسال، آن‌ها حتی به جام جهانی هم نرسیده اند!


اما گویا هلند این روز‌های کومان، با روزهای گذشته تفاوت‌های زیادی دارد. رونالد کومان، تیمی را مقابل پرتغال به میدان فرستاد که قابل تحسین بود. نظم، حمله و دفاع این تیم، کاملا برنامه‌ریزی شده بود و مجال هر کاری را از ستاره‌های پرتغال و در راس آن‌ها، فوق‌ستاره دنیای فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو، گرفته بود. نمایش هلند در نیمه اول، تحسین‌برانگیز بود. هیچ فرصتی به سلسائو اروپا داده نشد و سه گل نیز به ثمر رسید. اتفاقی فوق‌العاده برای هلند ناامید!


بازی جمعه شب دوستانه هفته گذشته که با باخت هلند همراه شده بود؛ همه را به یاد اتفاقات گذشته هلند می‌انداخت. مربی جدیدی آمده بود اما نتایج چیز دیگری را می‌گفت؛ گویا که اوضاع همانند چند سال گذشته است؛ اما نمایش دیشب مردان کومان، همه را به بازگشت لاله‌های پژمرده شده امیدوار کرد تا شاید باز هم طراوت، به لاله‌های نارنجی، باز گردد.

چگونه هلند، رونالدو و پرتغال را مات کرد؟



۲- شب، شب رونالدو نبود!


کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال و باشگاه رئال‌مادرید، موفق نشد تا رکورد فوق‌العاده خود از نظر گلزنی را ادامه دهد. او در ۹ بازی اخیر خود برای تیم‌ملی و تیم باشگاهی خود، موفق شده بود در تمامی این بازی‌ها، گلزنی کند و در این بازی‌ها، موفق به ثبت ۱۹ گل شده بود!


اما دیشب، او موفق به گلزنی نشد تا این رکورد او، به پایان برسد. رونالدو در بازی گذشته تیمش مقابل مصر، نهصدمین بازی خود را به طور رسمی جشن گرفت و توانست با دبل خارق‌العاده خود مقابل مصر و بی‌ارزش کردن گل محمد صلاح، تیم خود را در دقایق پایانی به پیروزی شیرین و دلچسب 2-1 برساند.


رونالدو در بازی شب گذشته، با توجه به کیفیت بازی پرتغال، نتوانست کار مفیدی را برای تیمش انجام دهد و پس از پایان نیمه اول و آن نتیجه عجیب، تنها در عرض یک نیمه، دیگر نتوانست کامبکی را برای تیمش، به نمایش بگذارد. فوق‌ستاره رئال‌مادرید در این فصل، در ۳۵ بازی، ۳۷ گل را به ثبت رسانده است تا از فرش به عرش برسد! او اکنون پس از علی‌دایی و فرانس پوشکاش، سومین گلزن برتر ملی در تاریخ فوتبال جهان است و با به ثمر رساندن ۲۸ گل دیگر، می‌تواند بهترین آن‌ها شود!

چگونه هلند، رونالدو و پرتغال را مات کرد؟

۳-اولین در تاریخ هلند متعلق به خانواده کلایورت!


ورود جاستین کلایورت، وینگر آماده این روز‌های آژاکس آمستردام، به بازی مقابل پرتغال، یک رکورد تاریخی را به ثبت رساند. جاستین کلایورت، پسر پاتریک کلایورت، ستاره سال‌های نه‌چندان دور بارسلوناست که با حضور خود در ترکیب به عنوان بازیکن تعویضی در سن ۱۸ سالگی، توانست رکورد اولین پسر و پدری که توانسته‌اند برای لاله‌های نارنجی به میدان برود را از آن خانواده خود کند. نکته جالب این است که پدر جاستین نیز در سن ۱۸ سالگی، اولین بازی خود را برای تیم ملی کشورش به ثبت رسانده بود.


پاتریک کلایورت در سال 1994 و در مرحله مقدماتی رقابت‌های یورو، اولین بازی خود را برای تیم ملی کشورش در مقابل جمهوری چک به ثبت رسانده بود. وینگر خلاق حال‌حاضر باشگاه آژاکس آمستردام، جا پای پدر خود گذاشته است و توانسته تا با نمایش‌های خوب خود، همه را انگشت به دهان کند. او در فصل جاری، در 24 بازی موفق به ثبت 7 گل شده است. او 4 پاس گل را نیز در این فصل، صادر کرده است.

۴- این قسمت ادامه دارد!


نبرد نورنبرگ، سال ۲۰۰۶! فکر نکنید که این نام یک نبرد تسلیحاتی میان دو کشور است. این نام، نامی‌است برای جنگ میان هلند و پرتغال در جام جهانی فوتبال، سال ۲۰۰۶، کشور آلمان و در شهر نورنبرگ!


کارت زرد دوم ژائو کانسلو، مدافع خوب باشگاه اینتر در مقابل هلند، یادآور نبرد نورنبرگ بود. دیداری که در آن 16 کارت زرد و 4 کارت قرمز به ثبت رسید که سهم هر یک از دو تیم،2 کارت قرمز بود! این دیدار، خشن‌ترین دیدار در تاریخ جام جهانی، لقب گرفت. در آن بازی، والنتین ایوانوف، داور بازی، بسیار به زحمت افتاد.


درست‌است که از بازی ۱۲ سال گذشته، زمان زیادی گذشته است و بازی دیشب، هیچ‌شباهتی به آن دیدار نداشت اما کارت قرمز کانسلو، همه را به یاد آن دیدار انداخت. در آن بازی نیز، کریستیانو رونالدو، ستاره جوان آن‌روز‌های پرتغال نیز به دلیل خطاهای شدید فن‌بومل و خالد بوالاهروز، در دقیقه ۳۴ مصدوم شد و از زمین بازی خارج شد! اگر چه داور بازی دیروز، زیاد به زحمت نیفتاد و تنها ۴ کارت زرد را از جیب خود خارج کرد که ۲ کارت آن به همراه یک کارت قرمز، نصیب ژائو کانسلو شد!


۵-دی‌لیخت، ستاره نوظهور!


ستاره دیشب بازی در کنار ویرجیل‌فن‌دایک برای هلندی‌ها، دی‌لیخت بود. او در بازی مقابل انگلستان نیز نمایش خوبی داشت تا رونالد کومان را به داشتن یک بازیکن تراز اول دیگر، امیدوار کند. او نمایش موفقی مقابل قرمزپوشان داشت.
بی‌دلیل نیست که او به باشگاه‌هایی چون بارسلونا، تاتنهام و یوونتوس، لینک شده است و با انتقال از آژاکس بازیکن‌ساز این روز‌ها که به حالت قبلی خود بازگشته است؛ می‌‌تواند پیشرفت فوق‌العاده‌ای کند!

منبع: اسکواکا
مترجم: محمد مهدی موسی‌پور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسین.دژانگاه

      من.رونالدو.راخیلی.دوست.دارم.و.می.خواستم
      از.بارسلونا.ببرد.ولی.مسی.بهترین.بازیکن.گل.زد.و.العان.میخواستم.رونالدو.محمد.طلاح.بهترین.بازیکن.بیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج