۶۹۵۰۹۹
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

نگاهی آماری به گل‌های ملی رونالدو

کریستیانو رونالدو ستاره تیم ملی پرتغال اکنون به رکورد ۸۱ گل ملی دست یافته است.

خبرگزاری میزان: دو گلی که کریس رونالدو در جریان پیروزی ۲-۱ پرتغال مقابل مصر به ثمر رساند موجب شد وی به رکورد ۸۱ گل زده دست یابد و به سومین گلزن برتر در مسابقات ملی تبدیل شود.

کریستیانو رونالدو در حالی ۸۱ گل را در ۱۴۹ بازی ملی برای پرتغال به ثمر رسانیده که ۳۹ گل در دیدار‌های خانگی، ۳۰ گل در دیدار‌های خارج از خانه و ۱۲ گل در تورنمنت‌ها به ثمر رسیده است.

کریس رونالدو ۸۱ گل خود را طی ۵۶ دیدار به ثمر رسانیده است که پرتغال ۴۷ بار در این دیدار‌ها پیروز از زمین مسابقه خارج شده است، ۴ بازی به تساوی انجامیده است و فقط در ۵ دیدار شکست خورده است.

رونالدو یک بار موفق شده چهار گل (در مقابل آندورا) به ثمر رساند، چهار بار هت تریک (در مقابل ایرلند شمالی، سوئد و ارمنستان و جزایر فارو) کرده است، ۱۴ بریس داشته و ۳۷ گل دیگر در ۳۷ مسابقه به ثمر رسیده است.

آندورا، ارمنستان، سوئد و لتونی با پنج بار باز شدن دروازه شان توسط رونالدو، رکورددار هستند و مجارستان، استونی، هلند و جزایر فارو چهار با دروازه شان در مقابل CR۷ باز شده است. وی که در مقابل ۳۵ کشور مختلف موفق به گلزنی شده است هرگز دروازه پنج قدرت بزرگ اروپا (ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و انگلیس) را نگشوده است.

رونالدو ۹ گل ملی خود را در استادیوم دا لوز شهر لیسبون به ثمر رسانده و بیشتر از هر استادیوم دیگری در این مکان گلزنی کرده است. وی در هشت تورنمنت مهم ملی یعنی یورو ۲۰۰۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶، جام جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ بازی کرده و در همه آن‌ها موفق به گلزنی شده است.

اولین گل ملی رونالدو در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۰۴، در جریان شکست ۲-۱ مقابل یونان در مسابقات یورو ۲۰۰۴ به ثمر رسید و در مجموع با به ثمر رساندن ۹ گل در ۲۱ بازی یورو رکورددار است و بدون شک قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ بزرگترین افتخار وی است.

رونالدو بیشترین گل ملی اش را در سال ۲۰۱۶ با ۱۳ گل به ثبت رسانده است و در سال ۲۰۱۷ موفق شد ۱۱ گل وارد دروازه حریفان نماید. وی فقط در سال ۲۰۰۳ موفق به گلزنی در بازی‌های ملی نشده است.

رونالدو که پنج بار برنده توپ طلای اروپا شده است، همچنین به رکورد ۶۰۰ گل رسمی دست یافت و به ششمین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد که به این رکورد دست می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پویان

      اینم مثل علی دایی میمونه.فقط میتونن به جیبوتی و جبل الطارق و مالدیو ،هند و پاکستان گل بزنن.

    • مجید

      خیلی جالبه حدود ۱۵ سال بازی و ۱۴۹ بازی ملی اما به هیچ کشور صاحب فوتبالی مثل آلمان، فرانسه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آرژانتین، برزیل گل نزده
      یعنی بیشتر گلهاش به آندورا، جزایر فارو، ایسلند و ناشناخته های فوتبال بوده،
      بازیکن گل زنی هست اما در بین بهترین‌های تاریخ جزو ۳۰ تای برتر نیست

    • رز

      تیم هایی قدرتمندی ک رونالدو موفق ب باز کردن دروازه انها شده:
      اسپانیا
      آرژانتین
      هلند
      کرواسی
      سوئد
      بلژیک
      دانمارک
      چمهوری چک
      غنا
      اکوادور
      لهستان
      ایسلند
      یونان
      این آمار واسه کسایی ک فقط میگن ب تیمای ضعیف گل میزنه. درحالی ک علی دایی ک هیچی مسی هم ب پاراگوئه پاناما پرو گوآتمالا لوگزامبورگ و تیمای خیلی ضعیفی گل زده. رونالدو از نظر گلزنی ب تیمای بزرگ تر شرایطش از دایی پوشکاش و مسی و نیمار شرایط خیلی بهتری داره.
      رونالدو قطعا کاملترین و بهترین فوتبالیست کل تاریخ فوتباله.
      مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج