۶۹۵۱۱۳
۶۷۳۹
۶۷۳۹
پ

جاهای دیدنی وین در اتریش (۱)

وین، پایتخت اتریش و یکی از پر بازدیدترین شهرهای اروپا، بیشتر جاذبه و تاریخ غنی خود را به موقعیت جغرافیایی زیبای خود در حاشیه رودخانه دانوب مدیون است.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: وین، پایتخت اتریش و یکی از پر بازدیدترین شهرهای اروپا، بیشتر جاذبه و تاریخ غنی خود را به موقعیت جغرافیایی زیبای خود در حاشیه رودخانه دانوب مدیون است. این شهر که برای چندین قرن دروازه بین اروپای غربی و شرقی و هسته ذاتی امپراتوری پهناور هابسبورگ در قدیم بود، تا به امروز مهم ترین مرکز تجاری و فرهنگی اتریش باقی مانده است.

وین با وجود چشم اندازهای تاریخی فوق العاده، مجموعه های باشکوه هنری، کاخ های پر زرق و برق، و میراث استثنایی موسیقی که هنوز هم در سالن های کنسرت و یکی از بزرگترین تالارهای اپرا در جهان ادامه دارد، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند.

شما چه به دنبال مکان هایی برای بازدید در وین برای یک روز و یا انجام کارهای مختلف در مدت چند روز باشید، انتخاب های فراوانی در این شهر باشکوه خواهید داشت. در ادامه نگاهی داریم به دیدنی ترین جاذبه های توریستی در شهر وین:

قصر هافبرگ (The Hofburg)

جاهای دیدنی وین در اتریش (۱)
قصر هافبرگ به مدت شش قرن مقر اصلی امپراتوری هابسبورگ و اقامتگاه رسمی حاکمان اتریشی از سال ۱۲۷۵ میلادی بوده و احتمالاً تاریخی ترین قصر در بین قصرهای وین است. این مجموعه گسترده که مقر اصلی رئیس جمهور اتریش است، شامل ساختمان های متعددی است که منعکس کننده دوره های مختلف از جمله معماری برگرفته از مکتب های گوتیک، رنسانس، باروک و روکوکو هستند. این مجموعه ۵۹ هکتار را پوشش می دهد و دارای ۱۸ گروه ساختمانی شامل ۱۹ حیاط و ۲۶۰۰ اتاق است. جاذبه های اصلی آن آپارتمان های امپراتوری، موزه سیسی، کلکسیون نقره، و چندین مکان برجسته دیگر در داخل مجموعه از جمله کلیسای امپراتوری و خزانه هافبرگ با کلکسیون عظیم نشان های پادشاهی و آثار یادگار امپراتوری مقدس روم است.


۲. کاخ و باغ های شونبرون (Schönbrunn Palace and Gardens)

جاهای دیدنی وین در اتریش (۱)
کاخ قرن هجدهمی تماشایی شونبرون نه تنها به خاطر معماری فوق العاده اش، بلکه همچنین برای محیط پارک مانند آن ارزش بازدید دارد. این کاخ باروک که یکی از برترین جاذبه های توریستی وین است، شامل بیش از ۱۴۴۱ اتاق و آپارتمان از جمله اتاق هایی است که زمانی به وسیله ملکه ماریا ترزا استفاده شده بود. تور بازدید از این کاخ شامل فرصتی برای دیدن آپارتمان های امپراتوری از جمله اتاق میهمانان و اتاق خواب فرمانروا فرانتس یوزف است که هنوز هم تختی که او در آن درگذشت را در خود جای داده است. در اتاق های ملکه ماریا ترزا، باغ های ترئین شده و آپارتمان های پر زرق و برق او به همراه اتاق صبحانه با اثر هنری گلداری دیده می شود که توسط دخترانش ساخته شده بود. پارک و باغ های شونبرون جاذبه دیدنی دیگری در اینجاست که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این پارک با چشم اندازهای جذاب و باغ های باروک باشکوه آن، یکی از فعالیت های رایگانی است که می توان در وین انجام داد، هر چند برای ورود به باغ هزارتو و برخی از ساختمان های مجاور از جمله خانه نخل ۱۸۸۳ باید پول پرداخت کنید. اگر با فرزندان خود سفر می کنید، می توانید از موزه کودکان دیدن کنید تا فرزندان خود را در لباس شاهزاده ها تماشا کنید.


۳. کلیسای جامع سنت اشتفان (St. Stephen's Cathedral)

جاهای دیدنی وین در اتریش (۱)
کلیسای جامع سنت اشتفان، مهم ترین عمارت گوتیک و کلیسای جامع اسقف در وین از سال ۱۷۲۲، در مرکز تاریخی این شهر قرار گرفته است. کلیسای رمانسک اصلی در قرن دوازدهم به وسیله کلیسایی با معماری جدیدتر رمانسک در قرن سیزدهم جایگزین شد، که دروازه ای بزرگ و برج های کافران از باقیمانده های آن هستند. بازسازی بعدی به سبک گوتیک در قرن چهاردهم اتفاق افتاد، که گروه کر و کلیسای سنت الیجیوس، سنت تیرنا و سنت کاترین به آن اضافه شد، و برج بلند ۱۳۷ متری مشهور جنوب این کلیسا به قرن پانزدهم تعلق دارد. در قرن های هفدهم تا نوزدهم بازسازی ها و ساخت و ساز بیشتری انجام شد، و کل بنا بعد از جنگ جهانی دوم از نو ساخته شد. نکات برجسته این بنا شامل بالا رفتن از ۳۴۳ پله به اتاق نگهبانی برای به دست آوردن چشم اندازی تماشایی، و برج جنوب که ناقوس بزرگ پومرین در آنجا قرار دارد (آسانسوری سریع بازدیدکنندگان را به سکوی مشاهده می برد)، می شود.


۴. مدرسه سوارکاری اسپانیایی (The Spanish Riding School)

جاهای دیدنی وین در اتریش (۱)
مدرسه زیبای سوارکاری اسپانیایی که تاریخ آن به دوره امپراتور ماکسیمیلیان دوم بر می گردد، زمانی افتتاح شد که اسب های معروف این پادشاه به بانوان دربار او در سال ۱۵۶۲ معرفی شد. امروزه، این مکان یکی از جاذبه های اصلی وین است که مخاطبان را با نمایش هایی از مهارت های سوارکاری مجذوب می کند. بلیت این نمایش ها به سرعت به فروش می رود، پس حتماً تا جایی که می توانید بلیت خود را زود رزرو کنید.


۵. کاخ بلودر (The Belvedere Palace)

جاهای دیدنی وین در اتریش (۱)
در بین محبوب ترین جاذبه های توریستی شهر وین، کاخ بلودر در واقع دو ساختمان بوتیک فوق العاده است: بلودر پایینی و بلودر بالایی. از ویژگی های برجسته کاخ بالایی می توان به تالار طبقه همکف با مجسمه های آن، و راه پله تشریفاتی با دیوارنگاره های گچی آن اشاره کرد. همچنین تالار مرمر که تالار زیبای دو طبقه ای با مجسمه ها، نقاشی ها و دیوارنگاره های سقفی است نیز ارزش دیدن دارد. کاخ پایینی هم دارای تالار مرمر است، که به خاطر مدال های گچی بیضی شکل و دیوارنگاره های زیبای سقفی اش شناخته می شود. نگارخانه کاخ بلودر، موزه ای هنری در کاخ است که به خاطر کلکسیون های گسترده اش از جمله مجموعه ای از مجسمه ها و نقاشی های چوبی از قرن دوازدهم تا شانزدهم معروف است. البته این نگارخانه مسلماً بیش از همه به خاطر نقاشی «بوسه» اثر گوستاو کلیمت هنرمند نمادگرای اتریشی شناخته می شود که شاهکاری از اوایل هنر مدرن است.


۶. باغ وحش وین (Vienna Zoo)

جاهای دیدنی وین در اتریش (۱)
تاریخچه ابتدایی باغ وحش وین به نمایشگاه حیوانات امپراتور فرانسیس یکم بر می گردد که در سال ۱۷۵۲ تأسیس شد و قدیمی ترین باغ وحش در جهان است. بسیاری از ساختمان های اولیه سبک باروک این باغ وحش سالم باقی مانده اند، و به طور کلی این مکان یکی از جذاب ترین باغ وحش ها در اروپا برای بازدید است. از نکات برجسته بیش از ۷۵۰ گونه در باغ وحش وین، پانداهای آن و بسیاری دیگر از جانوران شگفت انگیز است.


۷. پارک پراتر و چرخ و فلک بزرگ (Prater Park and the Giant Ferris Wheel)

جاهای دیدنی وین در اتریش (۱)

بازدید از پراتر، پارک ملی بزرگی بین رودخانه دانوب و کانال دانوب، شبیه به این است که قدم به دنیای دیگری بگذارید. این پارک پهناور که ۳۲۰۰ هکتار را پوشش می دهد (که زمانی منطقه شکار درباریان بود)، از مدت ها پیش به عنوان یکی از پرطرفدارترین مناطق تفریحی وین شناخته می شود. در اینجا برای هر کسی چیزی وجود دارد، از هیجان و غوغا در منطقه وورستل با ترن های قدیمی اش گرفته تا غذاخوری و رقص. حتی پارک دایناسوری هم برای کودکان وجود دارد. یکی از ویژگی های برجسته این پارک، چرخ و فلک بزرگ آن است که از سال ۱۸۹۶ چشم اندازهای زیبا به بازدیدکنندگان ارائه می دهد (اگر توان مالی لازم را دارید، کابین های لوکس آن که مناسب برای گروه هایی تا ۱۲ نفر است را انتخاب کنید). در این پارک فضای کافی برای اسب سواری، شنا در استخر، فوتبال، دوچرخه سواری، تنیس و ورزش bowls نیز وجود دارد. همچنین پارک دانوب در نزدیکی آن که فضای باز ۲۵۰ هکتاری است نیز ارزش دیدن دارد.


۸. تالار اپرای ایالتی وین (The Vienna State Opera House)

جاهای دیدنی وین در اتریش (۱)
تالار اپرای ایالتی وین یکی از بزرگترین و باشکوه ترین تئاترهای جهان است که میزبان بسیاری از آهنگسازان، موسیقی دانان، تک نوازان و رقصنده های معروف جهان بوده است. اجراهای اپرایی و باله حداقل ۳۰۰ بار در سال در این تالار برگزار می شوند. خانه اپرای بزرگ کنونی در سال ۱۸۶۹ ساخته شد و به خاطر معماری سبک رنسانس فرانسوی آن قابل توجه است، و از نکات برجسته داخلی آن می توان به پلکانی عظیم که به طبقه اول منتهی می شود، Schwind Foyer (که از روی نقاشی های معروف صحنه های اپرا نامگذاری شده)، و چایخانه نفیس آن با پرده های نگارین ارزشمندش اشاره کرد. این تالار اپرا ظرفیت میزبانی از ۲۲۱۱ نفر به همراه ۱۱۰ موسیقیدان را دارد.


۹. موزه کونستیستوریشس و میدان ماریا ترسین پلاتز (Kunsthistorisches Museum and Maria-Theresien-Platz)

جاهای دیدنی وین در اتریش (۱)
موزه کونستیستوریشس وین در عمارتی باشکوه واقع شده که کلکسیون های هنری پر تعداد خانواده سلطنتی هابسبورگ را به بهترین شکل در معرض نمایش می گذارد. کلکسیون فوق العاده هنر هلندی شامل بزرگترین مجموعه آثار پیتر بروگل در جهان از جمله شاهکار او به نام برج بابل است. نقاشی هایی اثر رافائل، بلینی، کاراواجو، فرمیر و همچنین پرتره هایی اثر ولاسکوئز وجود دارد، ولی این کلکسیون ها فراتر از این نقاشی ها هستند و مجموعه هایی از هنر کلاسیک یونانی و رومی و مصری نیز دیده می شود.

این موزه بر فراز میدان ماریا ترسین پلاتز قرار دارد، نقطه ای کانونی که بنای یادبود ملکه ماریا ترزا نیز در آنجا قرار دارد. فرمان ساخت این مجسمه به وسیله فرانتس یوزف یکم صادر شد و در سال ۱۸۸۷ رونمایی شد.


۱۰. تالار شهر وین (Vienna City Hall)

جاهای دیدنی وین در اتریش (۱)
تالار شهر وین (راتاوس) ساختمان نئو گوتیک عظیمی است که به عنوان مرکز اداری شهر مورد استفاده قرار می گرد. این ساختمان زیبا که به خاطر اندازه اش قابل توجه است و نزدیک به ۱۴ هزار متر مربع فضا را اشغال کرده، در سال ۱۸۸۳ تکمیل شد و مجسمه Rathausmann در بالای برج مرتفع ۹۸ متری اش از ویژگی های برجسته آن است. محوطه طاق دار در مرکز ساختمان، بزرگترین محوطه بین هفت حیاط آن است و برای کنسرت های پرطرفدار تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد.


۱۱. کلیسای سنت چارلز (Karlskirche)

جاهای دیدنی وین در اتریش (۱)
کلیسای سنت چارلز که به نام سنت چارلز بورومئو، قدیسی در دوران طاعون، نامگذاری شده، در سال ۱۷۳۷ ساخته شد و یکی از مهم ترین ساختمان های مذهبی باروک وین باقی مانده است. این ساختمان پهناور دارای گنبد ۷۲ متری باشکوهی است و به خاطر ستون های پیروزی ۳۳ متری آن معروف است که از ستون تراژان در رم الهام گرفته شده و نوارهای مارپیچ آن ها صحنه هایی از زندگی سنت چارلز را به تصویر می کشد.

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج