جاباما
۶۹۵۱۱۶
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

جا‌های دیدنی وین در اتریش (۲)

وین با وجود چشم اندازهای تاریخی فوق العاده، مجموعه های باشکوه هنری، کاخ های پر زرق و برق، و میراث استثنایی موسیقی که هنوز هم در سالن های کنسرت و یکی از بزرگترین تالارهای اپرا در جهان ادامه دارد، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: وین، پایتخت اتریش و یکی از پر بازدیدترین شهرهای اروپا، بیشتر جاذبه و تاریخ غنی خود را به موقعیت جغرافیایی زیبای خود در حاشیه رودخانه دانوب مدیون است. این شهر که برای چندین قرن دروازه بین اروپای غربی و شرقی و هسته ذاتی امپراتوری پهناور هابسبورگ در قدیم بود، تا به امروز مهم ترین مرکز تجاری و فرهنگی اتریش باقی مانده است.

وین با وجود چشم اندازهای تاریخی فوق العاده، مجموعه های باشکوه هنری، کاخ های پر زرق و برق، و میراث استثنایی موسیقی که هنوز هم در سالن های کنسرت و یکی از بزرگترین تالارهای اپرا در جهان ادامه دارد، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند.

شما چه به دنبال مکان هایی برای بازدید در وین برای یک روز و یا انجام کارهای مختلف در مدت چند روز باشید، انتخاب های فراوانی در این شهر باشکوه خواهید داشت. در ادامه نگاهی داریم به دیدنی ترین جاذبه های توریستی در شهر وین:

12. موزه آلبرتینا (The Albertina)

جا‌های دیدنی وین در اتریش (۲)
تمام نام های بزرگ در هنر مدرن، اغلب به همراه آثار متعدد، در این موزه باشکوه در معرض نمایش گذاشته شده اند. نمونه هایی عالی از مکتب ها و جنبش های مختلف هنر مثل امپرسیونیست فرانسوی، انجمن جدایی وین، آوانگارد روس، اکسپرسیونیسم و فوویسم در آنجا دیده می شود و از جمله هنرمندان معروفی که آثارشان دراین موزه قرار دارد می توان به شاگال، پیکاسو، سزان، دگا، ماگریت، ولامینک، مودیلیانی، کلیمت، مونک، کاندینسکی، مونتر، خوان میرو و ارنست اشاره کرد. این شاهکارها در کاخی قرار دارند که آرشیدوک های هابسبورگ به مدت یک قرن در آنجا زندگی می کردند، و اتاق های مجلل آن ها به حالت شکوه اولیه شان بازسازی شده اند.


۱۳. موزه تاریخ طبیعی وین (Natural History Museum)

جا‌های دیدنی وین در اتریش (۲)
موزه تاریخ طبیعی وین که بیش از همه به خاطر تالار بزرگ دایناسور و بزرگترین مجموعه شهاب سنگ ها در جهان از جمله شهاب سنگ تیسینت که در سال ۲۰۱۱ از سیاره مریخ به کشور مراکش افتاد شناخته می شود، مکانی تماشایی برای بازدید است. ۳۹ تالار نمایشگاهی آن اشیائی از ابتدا و رشد انسان ها و تکامل فرهنگ بشر از دوره های ماقبل تاریخ را در معرض نمایش می گذارد. یکی از نادرترین گنج های آن «ونوس ویلندورف» است، مجسمه سفالی زنی که تاریخ آن به بین سال های ۲۸ تا ۲۵ هزار پیش از میلاد بر می گردد.


۱۴. ساختمان هاندرتواسرهاوس (Hundertwasserhaus)

جا‌های دیدنی وین در اتریش (۲)
این ساختمان عجیب و غریب و البته جذاب که به عنوان خانه «طبیعت و انسان» وین معروف است، قطعاً ارزش بازدید را دارد. این ساختمان رنگارنگ که به وسیله فریدنرایش هاندرتواسر نقاش اتریشی طراحی شد، در سال ۱۹۸۵ تکمیل شد و جای تعجب ندارد که ساکنین اصلی آن هنرمندان، روشنفکران، و افراد خلاق هستند. اگرچه این ساختمان رنگارنگ را فقط می توان از بیرون مشاهده کرد، ولی می توانید به مجموعه آپارتمان های کونستهاوس وین در نزدیکی آن سر بزنید که دارای کافه ای در تراس است و در آنجا به استراحت و خرید بپردازید.


۱۵. گورابه سلطنتی و کلیسای کاپوچین (The Imperial Crypt and the Capuchin Church)

جا‌های دیدنی وین در اتریش (۲)
کلیسای کاپوچین وین بیشتر از همه به خاطر سردابه سلطنتی آن (Kapuzinergruft) شناخته می شود که محل دفن ۱۴۵ عضو خانواده هابسبورگ است (تقریباً تمام پادشاهان اتریش از سال ۱۶۳۳ در اینجا دفن شده اند). ۹ سردابه به ترتیب زمانی تنظیم شده اند که باعث می شود تشخیص زمان فوت هر یک آسان باشد. «سردابه مؤسس» محل قرارگیری پیکر امپراتور ماتیاس (فوت شده در سال ۱۶۱۹) و ملکه آنا (فوت شده در سال ۱۶۱۸) است. همچنین «سردابه ماریا ترزا» اتاقی گنبدی شکل است که تابوتی دو نفره به سبک روکوکو در آنجا قرار دارد و برای ملکه ماریا ترزا (فوت شده در سال ۱۷۸۰) ساخته شد.


۱۶. کلیسای منطقه ای سنت پیتر (Collegial and Parish Church of St. Peter)

جا‌های دیدنی وین در اتریش (۲)
طراحی کلیسای منطقه ای سنت پیتر از کلیسای سن پیر در رم الگو گرفته شده و در مکانی ساخته شده که در ابتدا کلیسایی رومی و بعداً کلیسایی قرار داشت که به وسیله امپراتور شارلمانی در سال ۷۹۲ بعد از میلاد ساخته شده بود. عمارت کنونی در قرن هجدهم ساخته شد و دارای گنبدی عظیم با دیوارنگاره ای شگفت انگیز و آثار هنری بسیار است. «ستون طاعون» در نزدیکی این کلیسا ستون ۲۱ متری سبک باروک است که به عنوان یادبود پایان طاعون مرگبار سال ۱۶۷۹ که جان حداقل ۷۵ هزار شهروند وینی را گرفت، ساخته شد.


۱۷. دمل: معروف ترین کافه در وین (Demel)

جا‌های دیدنی وین در اتریش (۲)
فروشگاه معروف دمل که در سال ۱۷۸۶ تأسیس شد، نه تنها قدیمی ترین کافه و شیرینی پزی در وین است، بلکه احتمالاً خاطره انگیزترین تجربه غذای شما در این شهر فوق العاده نیز در این مکان رقم خواهد خورد. این کافه دلپذیر غذاها و کیک ها را با استفاده از دستورالعمل های آشپزی قدیمی سرو می کند، به طوری که برخی از آن ها اشتهای فرانتس یوزف را در ملاقات های مخفیانه او با معشوقه اش سیر می کرد. پیشخدمت های این کافه همگی لباسی مشکی با یقه ای توری به تن می کنند و از مشتریان با زبان بسیار رسمی استقبال می کنند.


۱۸. ساختمان مجلس اتریش (The Austrian Parliament Building)

جا‌های دیدنی وین در اتریش (۲)
ساختمان مجلس از سال ۱۹۱۸ محل پارلمان ملی و فدرال اتریش بوده است. این ساختمان که در سال ۱۸۸۳ برای استفاده توسط نمایندگان پادشاهی و استانی تکمیل شد، از ستون های کورینتی گرفته تا دکوراسیون خاص آن، تا حد بسیاری از معماری یونانی الهام گرفته شده است. تورهای راهنما به زبان انگلیسی در مرکز بازدید موجود هستند و شما می توانید از نمایشگاه ها و ارائه های چند رسانه ای در مورد تاریخ ساختمان و خود مجلس استفاده کنید.


۱۹. خیابان کارتنر اشتراسه و آبنمای دونر (Kärtner Strasse and the Donner Fountain)

جا‌های دیدنی وین در اتریش (۲)
اگر بعد از کلی گردش در موزه ها و گالری ها کمی هم به دنبال خرید هستید، به زیباترین خیابان وین یعنی کارتنر اشتراسه سر بزنید. این منطقه مناسب پیاده روی به لطف درختان لیمو، کافه های پیاده رو، فروشگاه های جذاب و بوتیک های شیک محلی سرگرم کننده برای گشت و گذار است. اگرچه بیشتر ساختمان هایی که امروزه می بینید مربوط به قرن هجدهم هستند، ولی کلیسای مالتز هنوز هم دارای ویژگی هایی از قرن سیزدهم و آغاز این خیابان است. آبنما و فواره دونر در سال ۱۷۳۹ به وسیله گئورگ رافائل دونر ساخته شد تا «توجه و خِرَد» حکومت شهر را منعکس کند (البته جای تعجب نیست که ساخت این آبنما به سفارش افرادی انجام شد که در آن زمان اداره شهر وین را به عهده داشتند).


۲۰. تئاتر ملی وین (The National Theater)

جا‌های دیدنی وین در اتریش (۲)
تئاتر ملی باشکوه وین (Burgtheater) همواره به خاطر اجراها و نمایش های به زبان آلمانی اش معروف بوده است. بعد از آتش سوزی ویرانگری در سال ۱۹۴۵، این تئاتر در سال ۱۹۵۵ مجدداً گشایش یافت و جایگاهش از آن زمان به عنوان مهم ترین تئاتر کشور رشد کرده است. علاوه بر اندازه بزرگ و سطح بالای اجراها، نمای بیرونی ساختمان هم دارای شخصیت ها، منظره ها و مجسمه های تزئینی و ظریف بسیاری است. نمای داخلی ساختمان نیز به همان اندازه غنی از دکوراسیون سبک باروک فرانسوی، و راه پله ای با دیوارنگاره هایی اثر گوستاو و ارنست کلیمت است. تورهای پشت صحنه به زبان انگلیسی نیز برای علاقه مندان مهیا است.


۲۱. کلیسای فرانسیسکویی‌ سنت ژروم (The Franciscan Church: St. Jerome)

جا‌های دیدنی وین در اتریش (۲)
کلیسای فرانسیسکویی‌ اوایل قرن هفدهمی کاتولیک رومی که به نام کلیسای سنت ژروم نیز شناخته می شود، به خاطر داشتن نمای بیرونی سبک رنسانس در وین منحصر به فرد است، در حالی که نمای داخلی آن به سبک باروک تزئین شده است. ویژگی های برجسته این کلیسا شامل محراب بلند از سال ۱۷۰۷ و نقاشی «مدونا و کودک» از سال ۱۵۵۰ است. مشهورترین اثر هنری این کلیسا تصویری حکاکی شده به نام «مدونا با تبر» است، که گفته می شود توسط سربازان اتریشی در هنگام نبردشان در مقابل ترک ها در مجارستان حمل شد، و اعتبار پیروزی شان به آن نسبت داده می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج