۶۹۵۱۶۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سومالی، سفیر امارات را احضار کرد

وزارت خارجه سومالی امروز سه شنبه با احضار «محمد احمد عثمان الحمادی » سفیر امارات در موگادیشو از وی در خصوص عقد قرارداد شرکت بنادر دبی با مقام های محلی سومالی لند و نقض حاکمیت این کشور، توضیح خواست.

خبرگزاری ایرنا: وزارت خارجه سومالی امروز سه شنبه با احضار «محمد احمد عثمان الحمادی » سفیر امارات در موگادیشو از وی در خصوص عقد قرارداد شرکت بنادر دبی با مقام های محلی سومالی لند و نقض حاکمیت این کشور، توضیح خواست.

به نقل از تارنمای خبری «سومالی تودی » عبدالقادر احمد، وزیر خارجه سومالی تاکید کرد:تصمیم گیری در مورد توسعه مناطق مختلف این کشور و طرح هایی که باید در آن اجرا شود،

در اختیار دولت فدرال بوده و به هیچ وجه به سایرین اجاره نمی دهد با نقض حاکمیتش نسبت به ثبت قرارداد اقدام کند.

از سوی دیگر تارنمای خبری «عربی ۲۱ » نوشت، نماینده سومالی در سازمان ملل در سخنانی در شورای امنیت، اقدامات امارات در سومالی لند ( ساخت پایگاه نظامی و آموزش نیروهای نظامی در آن) را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست.

نماینده سومالی در سازمان ملل با محکوم کردن اقدامات امارات در سومالی لند، تاکید کرد کشورش اقدامات لازم برای دفاع از حاکمیت خود را انجام می دهد و از سازمان ملل خواست برای متوقف کردن نقض حاکمیت این کشور دست به اقدامات لازم بزند و ساخت پایگاه نظامی در خاک سومالی را که بدون موافقت دولت فدرال صورت می گیرد، متوقف کند.

مجلس نمایندگان سومالی ۲۱ اسفند گذشته تمامی توافقنامه های شرکت بنادر دبی برای فعالیت در بنادر سومالی را باطل و فعالیت این شرکت اماراتی را ممنوع اعلام کرد.

شرکت بنادر دبی چندی پیش توافقنامه ای با دولت «سومالی لند» برای فعالیت در این منطقه و فعال کردن بندر «بربره» امضا کرد.شرکت بنادر دبی سومالی لند را دارای حکومتی مستقل از سومالی می داند .

«سومالی لند» که اکنون یک منطقه خودمختار در شاخ آفریقا و در سواحل خلیج عدن است، سال ۱۹۹۱میلادی به صورت یکجانبه و با جدایی از سومالی ،خود را یک دولت مستقل اعلام کرد اما هنوز هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است.

رژیم «محمد سیاد بری» که در سال ۱۹۸۸میلادی با کودتای نظامی بر سر کار آمده بود، دست به کشتار مردم زد و پس از آن جنگ های داخلی در سومالی آغاز شد ،زیر ساخت ها و اقتصاد این کشور آسیب زیادی دید و دولت مرکزی قدرت خود را از دست داد و در پی آن، دولت محلی به رهبری جنبش ملی(SNM)در سال ۱۹۹۱میلادی، اعلام استقلال کرد.از آن زمان این منطقه در مقایسه با بقیه مناطق سومالی،امنیت و ثبات نسبتا بهتری دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج