۶۹۵۱۷۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پنجعلی: برد و باخت در بازی تدارکاتی مهم نیست

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: به اعتقاد من ما در نیمه اول خیلی بهتر بازی کردیم و بازیکنان مردانه جنگیدند اما در نیمه دوم خستگی در بین بازیکنان وجود داشت و نظم تاکتیکی خیلی خوبی نداشتیم.

خبرگزاری فارس: محمد پنجعلی در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص پیروزی شب گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی الجزایر گفت: می‌توانم بگویم بازی خوبی را تماشا کردیم. درست است که بازی را بردیم اما در بازی‌های دوستانه خیلی نباید به دنبال برد یا باخت بود. نتیجه در بازی‌های دوستانه تأثیری ندارد بلکه مربیان با انجام تعویض‌های زیاد سعی می‌کنند ارنج اصلی خود را به دست بیاورند. خوشبختانه دست کی‌روش هم روی نیمکت باز است و تیمی تلفیق از بازیکنان جوان داخلی و بازیکنان لژیونر در اختیار دارد. ما در نیمه اول بازی خیلی خوبی انجام دادیم اما در نیمه دوم الجزایر بهتر بازی کرد. می‌توانم بگویم که در بازی دیشب دو نیمه متفاوت را شاهد بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در نیمه دوم بازی الجزایر نسبت به تیم ملی کشورمان سرتر بود، افزود: این طبیعی است چرا که ما در نیمه اول ۲ گل زدیم و آنها مجبور بودند روی دروازه ما فشار بیاورند. درست هم همین است که وقتی شما جلو هستید بی‌خود و بی‌جهت ریسک نکنید چون ریسک لازم نیست. در جام جهانی گرفتن امتیاز ارزشمند است اما در بازی‌های تدارکاتی این مسئله اهمیتی ندارد. دیدید که ما در نیمه دوم چند تعویض هم داشتیم و این تعویض‌ها شاید در عملکرد تیمی بی‌تاثیر نبود.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه خط دفاعی ما در بازی شب گذشته دچار ضعف‌هایی بود و نظر شما در این‌باره چیست، تصریح کرد: کی‌روش بازی‌های تدارکاتی را برای ارزیابی بازیکنان در نظر دارد و قرار نیست هر کسی در این بازی‌های تدارکاتی بازی می‌کند در جام جهانی فیکس باشد مطمئناً بازی با تیم‌های درجه اول با بازی‌ با تیم‌های آسیایی متفاوت است و در آسیا تیم ملی کشورمان آنطور که باید و شاید تحت فشار قرار نمی‌گیرد اما انجام چنین بازی‌هایی برای این است که تیم ملی تحت فشار باشد تا قابلیت بازیکنان بیشتر نشان داده شود. باید قبول کرد که ما در آسیا با تیم‌های درجه اول بازی نمی‌کنیم. به نظر من باید انجام چنین بازی‌هایی ادامه‌دار باشد و به مراتب رقبای تیم ملی سخت‌تر هم بشود چرا که این مسئله به سود تیم ملی خواهد بود. ما اگر در یک بازی تدارکاتی ۵ گل هم بخوریم ایرادی ندارد چرا که در همین شرایط است که نقاط ضعف تیم ملی و ظرفیت بازیکنان بیشتر نشان داده خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که نقطه یا نقاط ضعف تیم ملی در بازی با الجزایر را چه دیدید، ادامه داد: من احساس کردم در نیمه دوم تیم ملی خسته بود و انسجام لازم در بین مدافعان وجود نداشت. هافبک‌ها هم خیلی درگیر نمی‌شدند البته ۲ بازیکن خوب ما مصدوم شدند که امیدوارم مشکل جدی وجود نداشته باشد اما به اعتقاد من ما در نیمه اول خیلی بهتر بازی کردیم و بازیکنان مردانه جنگیدند اما در نیمه دوم خستگی در بین بازیکنان وجود داشت و نظم تاکتیکی خیلی خوبی نداشتیم.

پنجعلی در پایان در مورد اینکه با شرایط موجود می‌توان امیدوار به برتری مقابل مراکش در جام جهانی بود؟ گفت: شرایط بازی در جام جهانی با این بازی‌ها بسیار متفاوت است چرا که در بازی‌های دوستانه تیم‌ها به دنبال ارزیابی و محک بازیکنانشان هستند اما در جام جهانی تیم‌ها فقط امتیاز می‌خواهند و کسی به شناخت یا ارزیابی فکر نمی‌کند. در همین بازی‌های تدارکاتی است که مربیان متوجه می‌شوند کدام بازیکنان لایق حضور در جام جهانی هستند و چه کسانی باید خط بخورند اما در جام جهانی هر تیمی که به میدان می‌رود فقط به دنبال کسب نتیجه و گرفتن امتیاز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید رضا پورسنایی

      این کیروش واقعا یک تئوریسین به تمام معنا است شما اهلی فوتبال شما همه گیج شده اید بله درسته کیروش با این روش بازی علاوه بر اینکه به خواسته های خودش در بازی های تدارکاتی میرسد به هیچ عنوان دست خودش را هم رو نمیکند اهلی فن از پرتغال و اسپانیا که بازی ایران را میبینند تا آنالیز قبل از جام جهانی از ایران را کرده باشند معطل مانده اند حتی کارشناسان ایرانی هم که نزدیک کی روش هستند هنوز در این سه ماه گذشته از سیاست ایشان متوجه هیچ چیزی نشده اند که این درسته شما بازی های ایران را در جام جهانی با مثلا همین بازی با الجزایر متفاوت خواهید دید بنازمت کیروش که هرچه میگیری نوش جانت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی داداش،اما اینجا ی عده ب دلایل شخصی و دلایل پشت پرده میخان ب تیم ملی حاشیه درست کنن و تمرکز تیم رو بهم بزنن مثل اقای..... و این وسط ی عده نادان هم همراهیش میکنن،،،واقعا دم کیروش گرم ک سطح بازی ایران قشنگ اروپایی شده من با نتایج کیروش کار ندارم ولی میدونم ک سطح بازی تیم ملی ب روزه.... لطفا بچاپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج