۶۹۵۲۴۴
۲۸ نظر
۵۰۰۶
۲۸ نظر
۵۰۰۶
پ

حضور غیرقانونی نقی و ارسطو در آگهی بازرگانی؟

اين شبها در ساعت ٢٢، مردم ايران شاهد تبليغى جديد از يك نرم افزار ايراني قبل از پخش سريال پربيننده پايتخت ٥ هستند.

روزنامه ایران در خبری مدعی شد: این شب‌ها در ساعت ٢٢، مردم ایران شاهد تبلیغى جدید از یک نرم افزار ایرانی قبل از پخش سریال پربیننده پایتخت ٥ هستند.

در این تبلیغ در حالی که نقى معمولى و پسرخاله اش ارسطو در رختخواب هستند بدون اعلام اینکه این برنامه تبلیغ بازرگانى است، نرم افزاری را تبلیغ مى کنند و درست بعد از آن سریال پایتخت شروع می‌شود.

این تبلیغ از دو نظر مخالف با قوانین بازرگانى صداوسیما و همچنین در مغایرت با قانون تبلیغات بازرگانى مصوبه شورای انقلاب جمهورى اسلامى است:

١-طبق قانون می‌بایست تفاوت تبلیغات با دیگر برنامه‌ها از طریق نشان یا اعلام مشخص شود که در مورد فوق رعایت نمی‌شود و از این لحاظ علاوه بر اینکه مخالف آیین نامه صدا و سیماست، مصداق روشنِ فریبکاری است.

٢- طبق آیین نامه صداوسیما نباید قبل از پخش اخبار یا سریال، صدا یا تصویرِ مجری اخبار یا بازیگر سریال در تبلیغات بازرگانی پخش شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه در مملکت دیگری بودیم من خودم شخصا از این دو شخص و تمام سازندگان سریال پایتخت به اتهام ترویج ازدواج کودکان، کودک آزاری و بچه بازی شکایت می کردم .اینها باید از خودشون خجالت بکشند و عکسهاشون باید در رسانه ها شطرنجی بشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عضو غیر رسمی داعشی یا طالبان؟؟؟

      • بدون نام

        تا جایی که من می دونم داعش طرفدار ازدواج کودکانه .شما عوام اصلا نمی تونین مسائل رو درک کنید....

      • بدون نام

        اولین باری که گفته میشه ازدواج رحمان و رحیم با نیکا و سارا (دو کودک 13ساله) بیننده واقعا منزجر میشه ولی انقدر این موضوع را در قالب تمسخر و به اصطلاح کمدی، بی دلیل تکرار می کنند که قبح زدایی میشه و فردا روزی اگر بیننده مادر 17 ساله را در خیابان دید خیلی متعجب نمیشه

      • محمد

        چی مادرست هست تو فرهنگ سازی که شماها به این چیزها گیر میدید.....ول کنید بابا

    • بدون نام

      جمع کنید خودتون باو

    • حمید

      حق کاملا با دوستمون هست ، فساد و گناه ، فساد و گناهه ، کاش به جای این همه سریال آبکی و بی معنا ، یه برنامه تفسیر آیات و روایات میزاشتن شبیه برنامه های جناب قرایتی ، نقی و تقی و ارسطو و میزنم تو دهنت و دهنت رو پاره کنم و هما عزیزم و هما جانم ، جز ترویج فساد و ابتذال و گناه و بی بندوباری چیزی نداره و این حقیقته ، باید ریاست صدا و سیما استیضاح بشه و باهاشون برخورد شدید قانونی صورت بگیره

      مرگ بر فاسد و گسترده کننده فاسد

      ناظر گرانقدر لطفا چاپ کن

      پاسخ ها

      • نگار

        خوبه کل صدا سیما برنامه های تفسیر و احکام داره سه ساعت قبل اذان سه ساعتم بعد اذان یه شبکه هم که قرآنه کامل ازینا نشون میده بزن اونجا

      • maryam

        دوست عزیز. این سریال طنزه اجتماعیه و طنز نوعی نقد محسوب میشه. این سریال در جهت ترویج عمل نمی کنه بلکه نمایی از جامعه ی امروز رو نشون میده.حالا هر کس با سطح درک و فهم خودش از این سریال برداشت هایی می کنه ولی اکثریت متوجه حرفش میشن . و الا که برنامه دورهمی که کلا کارش نقد همه مسائل جامعه اون هم به زبان طنزه انقدر مخاطب نمی داشت. حالا اینم یه سریاله دیگه انقدر پیچیده اس یعنی فهمیدنش؟؟
        والا ما که از این مسائل خبر داریم و هر شب نگاه می کنیم سریال رو و لذت می بریم.قرار نیست هی راست راست از هر چیزی که برا ما پخش می کنن انتقاد تند کنیم که!

    • بدون نام

      عزیزم و جانمی که مرد به همسرش میگه ترویجه فساده!!!؟؟؟
      بیچاره بیا بیرون از غارت بابا قرن بیست و یک نه زمان چوب دستی و کوه شکافتن!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این حمیدهمیشه هذیان میگه.
        فمنیست.

    • maryam

      این چیزا وقتی ترویج محسوب میشه که تو جامعه چنین چیزهایی وجود نداشته باشه و برای اولین بار این ها رو بخوان به مردم نشون بدن و به قول بعضی ها ترویجش کنن تازه !!!
      در حالی که همین بحث ازدواج کودک و کودک آزاری الان انقدر زیاد شده که اصلا احتیاجی به ترویجش نیست ، خودش به قدر کافی زیاد هست!!
      جالبه ، خودمون این کارا رو می کنیم بعد یکی که میاد در قالب سریال بهمون نشون بده میگیم بدآموزی داره! خب پس چرا اینکارا رو می کنید اگه بده؟؟ خوشتون نیومده اعمالتون نمایش داده بشه؟ مثلا سیگارم چیز بدیه ولی همه می کشن ، خب بهتاشِ سریال هم داره می کشه ، این یعنی ترویجه و داره آموزشش میده ؟ بابا دست بردارین از این حرفاااا :|

      پاسخ ها

      • زهرا 21 ساله

        مریم خانم حق با شماست
        واقعاً گل گفتین خودشون رو نمی بینن و در مورد سریال نظر می دن

      • بدون نام

        پس ما باید هر نوع کثافتی رو در فیلمها با شوخی و خنده نشون بدیم چون توی جامعه هست؟!! بعد هم مادر این دو کودک در این سریال زن فعالی تصویر شده و در شورای شهر حضور داره اونها که دختر سیزده ساله شوهر میدن بسیار فقیر و عقب افتاده اند. ازدواج کودکان یک تراژدیه نه اتفاقی بامزه و مناسب خندیدن...

      • maryam

        دوست بی نام ، همچین میگید باید ببینیم انگار مجبورتون کردن این سریال رو تماشا کنید! الحمدلله انقدر کانال وجود داره کاری نداره که، کنترل تی وی رو بزنید رو یه شبکه ی دیگه به همین راحتی انقدر هم اعصاب خوردی نداره که :))
        اگرم از نظر شما کثافته این چیزا بهتره بدونید تو مملکت پره از اینا و اینا رو دارن نشون میدن که مردم اعمال زشت خودشون رو ببینن و کمی تأمل کنن وگرنه نمی خندیدن بهشون که!!

      • بدون نام

        من قطعا این سریال مزخرف رو نگاه نمی کنم ولی نگران ترویج بیشتر این جور نگاه ها به زن هستم در بین مردم بی فرهنگ ایران.این جامعه روز به روز داره زن ستیزتر میشه

    • منوچ

      یه زمانی تبلیغات تلویزیونی حرام بود

      نه به اون بی نمکی نه به این شوری شوری

    • زهرا 21 ساله

      حمید آقا خوب ناراحتی نبین دلیلی نداره که این همه اراجیف و چرت و پرت به هم ببافی و زحمت چند ماهه عوامل نازنین پایتخت رو هدر بدی واقعاً برات متأسفم جونم

    • جمشید

      سریاله برادر من زیاد جدی نگیر.کسی که از یه فیلم تأثیر بگیره و دخترش رو تو سن کم شوهر بده همون بهتر که بره تو بیابون زندگی کنه تا مبادا تحت تأثیر قرار بگیره

    • حمید

      با سلام و نهایت ادب و احترام به ساحت گرامی سروران گرانقدرم : زهرا ، نگار ، بی نام ، و دیگر والامقامان که این کمترین را مورد عنایت قرار دادند :

      عزیزانم ، در ابتدا باید بگم که اصلا موضوع خبر نوع تبلیغ اپلیکیشن روبیکا بود حالا ما به کجا کشوندیمش !!!

      بعد جسارتا یکی از مشکلات بزرگ دیگه ای که در این سریال سبک و بی محتوا وجود داره ، صمیمیت بی جا و بی مورد هما و نقی هست ، خانم رامین فر یا همان هما ، همان طور که میدانیم همسر آقای امیر جعفری است ، خوب معنا ندارد نقی که یک مرد نامحرم هست ، تو یه سریال این قدر قربان صدقه زن شوهر دار بشه و عزیزم و جانم بهش بگه و کنارش بشینه و خنده و شوخی کنه ، پس غیرت دینی و اخلاقی و اسلامی مرد مسلمان ایرانی این وسط کجاست؟؟؟؟؟؟

      چرا ما تا حرف میشه تا صحبت فرهنگ و غیرت دینی و اسلامی میشه همه ۴ تا دونه دزدی و اختلاس رو چماق میکنید که اختلاس اختلاس ، بابا جان من اختلاس شد ؟؟؟؟ به درک ، پولمون رو بردن ، پول قابل جبران و بازگشته ، اما اگه ۴ تا راهزن فرهنگی حیا و عفت و ناموس و غیرتمون رو بردن ، اون وقت چی؟؟؟؟؟ آیا ناموس و شرف و غیرت هم قابل بازگشته ؟؟؟؟

      هر سال به اسم عید نوروز که مال ما نیست و یادگار دوران سیاه و تاریک شرک و بت پرستی ایران قبل از اسلامه ، هزاران گناه میکنیم و اسمش رو میزاریم جشن ، در صورتی که باید 13 روز نه ،‌ 1300000000000 سال اشک ریخت برای سفره هایی که به خاطر تهیه هزینه های این به اصطلاح عید غیر ایرانی ، خالی تر از دیروز میشه .



      عید ما روزی است که در آن گناه نشود


      ناظر گرانقدر لطفا به صورت کامل چاپ کن

      پاسخ ها

      • maryam

        خخخخخ وااای چقدر خندیدم
        برادر مطمئنی حالت خوبه؟؟؟ معلومه فیلم نگاه نمی کنی. اینا همش فیلمه ها واقعیت که نیست. نکنه باور کردی شما :))
        اتفاقا یکی از ویژگی های مثبت این سریال که خانواده های ایرانی رو جذب کرده و باورپذیره برای همه، همین صمیمیت بین زن و شوهر نقش اصلی سریاله و بازیگران مکمل هم به خوبی در کنار این دو نقش بازی می کنن و تمامی روابط رو به خوبی برای مردم تصویر می کنن وگرنه ۵ قسمت که نمی ساختن ازش!! این سریال دوست داشتنی رو شماها انقدر ازش بد گفتین که خرابش کردین بابا بذارین مردم همین یه سریال خوب و خوش ساخت که براشون ساخته میشه رو ببینن و لذت زندگی رو ببرن ، چی می خواین از جونشون آخه؟!!
        من بهتون پیشنهاد می کنم خودتون رو هر چه سریع تر به یه روانپزشک نشون بدید به نظر نمیاد زیاد حالتون خوب باشه

    • زهرا 21 ساله

      دوستان از نظر حمید آقا عید نوروز هم شد غیر ایرانی و گناه
      واقعاً به این طرز فکرت باید خندید خخ خخ خخ

      پاسخ ها

      • ...

        آقایون و خانوم های عزیز همه چیز مملکت درست فقط سریال های ما غلط آخه چرا مانع از شاد شدن مردم بدبخت میشید؟واقعا عقب افتاده اید بابا به خدا فیلم فیلم بفهمید

    • الهام

      مریم خانم بانظرشماکاملاموافقم.جالبه که برای مردی از جامعه ما عزیزم و جانم ترویج فساده کاش لااقل به نکات مثبت نگاه
      کنیدو یکم صحبت کردن باهمسر رو یادبگیرن از همین سریال به اصطلاح مستهجن.تفسیر خوبه میتونید چندساعت قبل اذان بشینید و ببینید.

    • جوان بی کار افسرده

      واقعا که هنوز مردم ومسولین ما درکی از طنز اجتماعی ندارن، اتفاقا سریال پایتخت5 واقعیت جامعه امروز وحال واوضاع مردم ما رو به خوبی ودرستی داره نشون میده وبه چالش میکشه، چرا اینقدر الکی وبی خود از ترویج فساد این مجموعه میگید؟ بیکاری، فقر،تورم، دزدی واختلاس،وفاصله ی طبقاتی شدید باعث فساد وفحشا هستش، بچاپ خبری

    • حمید

      با سلام و نهایت ادب و احترام به دوستان و سروران گرانقدرم الهام و مریم‌ والا مقام و بی نام های گرامی


      در ابتدا از تک تک دوستان عزیزم بخاطر لطفی که به این حقیر داشتید سپاسگزارم

      بعد باید عرض کنم حقیقت مطلب اینکه من مدتهاست یعنی از زمانی که برنامه های وزین و عمیقی مانند روایت فتح سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی جای خودش رو به پایتخت و نقی دهن جر بده و پنجعلی بزنم دهنت داد ، از وقتی سربند قرمز یا زهرای شهدای فکه ، جای خودش رو به کلاه قرمز کلاه قرمزی داد ، از وقتی دعای ندبه و دعای کمیل جاشون رو به مراسم هفت سین دادن ، دیگه تلوزیون نگاه نمیکنم ، قبلا ها گاهی که نمیشد مسجد برم ، مراسم احیا رو با تلوزیون برپا میکردم که اونم دیگه به احتیاط نزدیک تره انجام ندم ، نگاه نمیکنم ، اما از من به عنوان یک برادر کوچک به شما نصیحت ، این راه به بهشت نمیرسه‌ و انتهای اون روشن نیست

      زن و مرد نامحرم حتی نباید بدنشون زیر یک آفتاب و خورشید گرم بشه ، بعد هما جانم و نقی جان ، اونم زن و مرد شوهر دار و متاهل


      خداوند مهربون خودش ما رو از شر شیطان حفظ کنه


      ناظر گرانقدر لطفا چاپ کن سپاسگزارم

    • صمد

      حمید آقا ، اگه شما قسمتی از سریال که سانسور شد را دیده بودید ( منظورم خواب و رویای نقی است )که به فاصله کمی با یه خانم ترک بی حجاب توی قایق نشسته بودند و کیف می کردند ، و همه موازین شرع و دین را به بهانه اینکه چون خانم،مسلمان نیست ، « حلال » می باشد) را زیر پا گذاشتن،چی میگید ؟

    • بدون نام

      واقعا براتون متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج