جاباما
۶۹۵۳۲۸
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

عنایتی: درخواست کی‌روش غیر منطقی است

کارشناس فوتبال ایران گفت: نکته بارز تیم ملی در بازی با الجزایر همدلی بازیکنان بود و این امر ما را به نتیجه گیری در جام جهانی امیدوار می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: رضا عنایتی درباره برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل الجزایر بیان کرد: طبق برنامه های کارلوس کی روش تمام بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی باید در دیدارهای تدارکاتی محک بخورند تا در شرایط ویژه وارد ترکیب شوند. همانگونه که دیدید ترکیب تیم ملی ما نسبت به دیدار با تونس ۶ تا ۷ تغییر داشت و بازیکنانی که مقابل الجزایر به میدان رفتند، محک خوبی خوردند. بازیکنان هجومی ما مانند مهدی طارمی و سردار آزمون عملکرد خوبی داشتند و نفرات دفاعی هم برابر ستارگان الجزایر به وظایفشان عمل کردند‌.

ایران در نیمه اول دیدار با الجزایر روی جریان بازی مسلط بود

وی ادامه داد: تیم ملی ما در نیمه اول به جریان بازی مسلط بود اما در نیمه دوم با توجه به تغییرات ایجاد شده در ترکیب تا حدی ریتم بازی افتاد. در کل بازی های تدارکاتی برای شناخت نقاط ضعف و قوت تیم ملی اهمیت بسیار زیادی دارد.

تونس و الجزایر کمک کردند تا بازیکنان ایران با شرایط دیدارهای سنگین آشنا شوند

سرمربی سابق مشکی پوشان دیار خراسان خاطرنشان کرد: بازی اول تدارکاتی تیم ملی مقابل سیرالئون، دیدار سبکی بود اما تقابل با تونس و الجزایر کمک کرد تا بازیکنان و کادرفنی با شرایط بازی های سنگین آشنا شوند‌. بازی هایی هم که قرار است مقابل تیم های خوبی چون ترکیه و یونان برگزار شود، آمادگی بازیکنان ما را افزایش می دهد. امیدوارم تمام نفرات تیم ملی با آمادگی کامل راهی رقابت های جام جهانی شوند و در آن مسابقات هم نتایج خوبی بگیرند.

لذت می برم که هیچ بازیکنی در تیم ملی ایران حاشیه امنیت ندارد

عنایتی درمورد نقطه بارز نمایش تیم ملی کشورمان در بازی با الجزایر خاطرنشان کرد: نکته ای که من در تیم کارلوس کی روش از آن لذت می برم اینست که هیچ بازیکنی در ترکیب این تیم حاشیه امنیت ندارد و بازیکنان برای رسیدن به ترکیب اصلی تمام تلاش خود را به کار می گیرند‌. از طرفی رفاقت و همدلی در تیم ملی ایران وجود دارد که یکی از نکات مهم در راه نتیجه گیری است.

او افزود: تاکتیک و تکنیک تنها بخشی از فوتبال است و همدلی و تیم بودن بسیار حائز اهمیت است. همانگونه که دیدید با وجود اینکه مهدی طارمی با تخصص بازی در پست مهاجم نوک است، زمانی که در مناطق کناری زمین به کار گرفته می شود، با تمام وجودش سعی می کند هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار دهد. همدلی و هماهنگی موجود در تیم ملی سبب شده است بازیکنان بدون دغدغه و استرس فوتبال خوبی بازی کنند.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره اشاره کارلوس کی روش به آماده نبودن ملی پوشان لیگ برتری برای حضور در جام جهانی و درخواست او از مدیران باشگاه ها و مهدی تاج برای دراختیار گرفتن این بازیکنان در فاصله ۴۰ روز باقی مانده تا آغاز اردوی نهایی تیم ملی بیان کرد: کی روش می داند تنها جایی که می تواند این درخواست را مطرح کند، ایران است. به نظر من درخواست سرمربی تیم ملی منطقی نیست اما شاید بتواند طبق تعامل با سرمربیان لیگ برتری مدت بیشتری بازیکنان را در اختیار داشته باشد.

باشگاه ها حق دارند به درخواست کی روش اعتراض کنند

او ادامه داد: برخی مواقع می توان با ایجاد تعامل این درخواست را محقق کرد اما باشگاه ها حق دارند به چنین درخواستی اعتراض کنند چراکه آنها در طول فصل هزینه زیادی می کنند و در صورت نتبجه نگرفتن از لحاظ مالی هم متضرر می شوند. شاید تنها ۶ تا ۷ مربی که تیم هایشان دغدغه سقوط یا کسب سهمیه آسیا را ندارند با این درخواست کی روش موافقت کنند. البته بازی این تیم ها با تیم های در حال سقوط و مدعیان اهمیت زیادی دارد و در کل اجرای این درخواست شدنی نیست. تیم هایی مانند استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند و به هیچ وجه راضی نیستند بازیکنشان را در این مقطع حساس به تیم ملی بدهند.

عنایتی درمورد اینکه کارلوس کی روش اعلام کرده است بازیکنان تیم ملی عربستان در فاصله حدود ۳ ماه تا آغاز جام جهانی در اختیار کادرفنی این تیم قرار دارند، گفت: شاید در این تیم تعامل های لازم ایجاد شده است و مربیان لیگ عربستان قبول کرده اند بازیکنانشان را در اختیار کادرفنی تیم ملی قرار دهند.

برتری ۶ بر یک اسپانیا مقابل آرژانتین تاثیری در روحیه بازیکنان ایران ندارد

او درباره تاثیر برتری ۶ بر یک تیم ملی اسپانیا، دومین حریف ایران در جام جهانی مقابل آرژانتین در روحیه بازیکنان تیم ملی کشورمان اظهار داشت: این مسائل هیچ ارتباطی به هم ندارد چراکه بازی های تدارکاتی کاملا با دیدارهای رسمی متفاوت است. نتیجه دیدار آرژانتین و اسپانیا هم مانند بازی برزیل و آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ جزء اتفاق های فوتبال است و همین اتفاق ها منجر به جذابیت و زیبایی این رشته می شود. غیبت فوق ستاره ای مانند لیونل مسی در ثبت این نتیجه بسیار تاثیرگذار بود.

او افزود: خاصیت بازی های تدارکاتی اینست که مربیان با شناخت نقاط ضعف و قوت تیمشان به دنبال رفع نقاط ضعف و تقویت نکات مثبت می روند. اطمینان دارم آرژانتین با شکست شب گذشته مقابل اسپانیا با وضعیت بسیار بهتری راهی جام جهانی می شود. در بازی های تدارکاتی نتیجه گیری ملاک نیست. همانگونه که دیدید رئال مادرید که در بازی های پیش فصل لالیگا تمام حریفان را قلع و قمع کرد در رقابت های این فصل لیگ اسپانیا نتایج خوبی نگرفت. از طرفی زمانیکه من بازی های تدارکاتی پیش فصل بارسلونا را به عنوان یک هوادار نگاه می کردم نگران این تیم بودم اما ارنستو والورده با تقویت تیمش بارسا را به تیمی تبدیل کرد که اکنون با اقتدار صدرنشین لالیگا است و در لیگ قهرمانان هم نتایج خوبی کسب کرد. تیم ملی ایران هم در بازی های تدارکاتی پیش رو به خوبی تقویت می شود و برای نتیجه گیری مقابل مدعیانی مانند اسپانیا و پرتغال تلاش می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کیروش کارش خیلی درسته وبایدبه حرفش گوش کردوقتی امادگی جسمانی لیگ ایران باجهان خیلی فرق میکنه مجبوراین کاروکنه وگرنه زنگ تفریح تیمها میش

    • محمدعلی عباسی کوهدشت

      خوب حرف کیروش درست ولی در هفته های پایانی که تیمی مثل استقلال با اون همه خرج اگه ملی پوشان تیم نباشن وتیم نتونه سهمیه اسیا رو بگیره کی جوابگوی طرفدارانه کیروش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج