۶۹۵۳۷۷
۳ نظر
۵۰۲۳
۳ نظر
۵۰۲۳
پ

زیبایی چهره، مو و اندام با زنجبیل

زنجبیل بخاطر طبع گرم و خشکی که داره مکمل بسیاری از غذاهای سرد و تر امروزیه که باعث بی حالی و خواب زیاد میشن. این دارو در طب سنتی برای مدتها درمان بسیاری از بیماریها بوده از ناراحتی معده گرفته تا سرماخوردگی و آنفولانزا.

وب سایت دو نفره: زنجبیل بخاطر طبع گرم و خشکی که داره مکمل بسیاری از غذاهای سرد و تر امروزیه که باعث بی حالی و خواب زیاد میشن. این دارو در طب سنتی برای مدتها درمان بسیاری از بیماریها بوده از ناراحتی معده گرفته تا سرماخوردگی و آنفولانزا.

این دارو نه تنها برای رفع بیماریهای داخلی خوبه بلکه برای پوست و مو هم معجزه میکنه و بسیاری از مشکلات پوستی رو درمان میکنه، گیاه زنجبیل به راز زیبایی برخی افراد تبدیل شده که با استفاده از اون برای پوست و مو باعث جوانی و زیبایی اونها میشه و با مصرف درست و هدفمند باعث لاغری و تناسب اندام هم میشه.

زیبایی چهره، مو و اندام با زنجبیل

زنجبیل را به چه صورتی استفاده کنیم؟

گیاهانی مثل دارچین و زنجبیل معمولاً بصورت خشک شده، ماندگاری زیادی دارن اما پودر شده ی این گیاهان معمولاً بیش از دو ماه دوام نداره، خواص این گیاهان به شکل پودر از بین میره، پس بهتره که گیاه رو بطور سالم خشک کنید و موقع مصرف در صورت نیاز پودر کنید.

از بین بردن جای زخم

زنجبیل بخاطر داشتن خواص آنتی اکسیدانی میتونه جای زخم های هیپوپیگتی (زخم هایی که لکه ای به رنگ سفید یا خیلی روشنتر از پوست ازش به جا میمونه) رو از بین ببره. برای استفاده از این روش لازمه یک قطعه از زنجبیل تازه رو روی ناحیه ای از پوست خود نگه دارین تا آبش روی پوست خشک بشه. این روش رو یک یا دو بار در روز بطور مداوم برای چند هفته انجام بدید، بعد از مدتی دیگه اثری از جای زخم دیده نمیشه.

جوانسازی پوست

از مزایای عجیت و جالب این گیاه اینه که خوردن یا استفاده از اون به طور موضعی روی پوست باعث پیری دیررس میشه. این خاصیت زنجبیل بخاطر داشتن حدود چهل آنتی اکسیدانه که با وجود این آنتی اکسیدانها از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری میشه و در برابر پیری محافظت میشید. همچنین استفاده موضعی پوست رو تمیز میکنه و از افتادگی و چین و چروک جلوگیری و البته درمان هم میکنه. ماسک زنجبیل، عسل و آبلیمو علاوه بر تمام محاسنی که گفته شد برای روشن شدن پوست تاثیرگذاره. برای تهیه ی این ماسک مقدار مساوی از آبلیمو، عسل و زنجبیل رو با هم مخلوط کرده و برای مدت کوتاهی روی پوست بذارید، دقت کنید که این ماسک برای پوستهای چرب مناسبه

تقویت و رشد موهای سر

زنجبیل گردش خون رو در پوست سر افزایش میده، که همین یک ویژگی برای تحریک پیازهای مو و در نتیجه رشد مو کافیست. برای این هدف میتونید از ویتامین ها، مواد معدنی و اسید های چرب هم استفاده کنید، و موها رو تقویت و از ریزش جلوگیری کنید. سعی کنید یک ماسک مو رو از قسمت های مساوی روغن زنجبیل و ججوبا مخلوط کنید و اون رو به موهاتون بزنید و ماساژ بدید، دقت کنید بیشتر از نیم ساعت روی پوست سر نباشه و بعد میتونید با شامپوی همیشگی سرتون رو بشویید.

مبارزه با شوره سر

خواص ضد عفونی زنجبیل اون رو به یک درمان عالی برای شوره سر تبدیل میکنه. روغن زنجبیل روی پوست سرتون بذارید از 15 تا 25 دقیقه اجازه بدید بمونه. این کار رو دو بار در هفته انجام بدید و از شوره رهایی پیدا کنید.

کاهش سلولیت بدن

این گیاه اعجاب انگیز علاوه بر خواص سم زدایی و تقویتی میتونه برای کاهش سلولیت هم موثر باشه. این درمان باعث میشه گردش خون زیر سطح پوست زیاد بشه و توده های چربی به حرکت دربیاد و پوستی صاف و بدون سلولیت رو به شما هدیه بده. برای اسکراب بدن باید آب یک لیموی تازه رو با دو قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده تازه ترکیب کرده به همراه نصف پیمانه شکر، یک چهارم پیمانه روغن زیتون رو با هم مخلوط کنید و برای بدن استفاده کنید و از خواص اعجاب انگیزش برای پوست لذت ببرید.

کاهش اشتها

زنجبیل با درگیر کردن معده ، باعث سوخت و ساز بالای بدن میشه و احساس سیری به فرد القا میکنه و مانع از ریزه خواری بعد از وعده های اصلی غذایی میشه. پیشنهاد طب سنتی اینه که بسته به طبع و میزان واکنش بدن بعد از وعده های غذایی اصلی از هفته ای هفت بار تا هفته ای دو یا سه بار از دم کرده ی این گیاه به همراه چای یا لیمو عسل میل کنید تا میل به ریزه خواری و تمایل به خوردن غذا در هنگام سیری در شما از بین بره.

چربی سوزی

زنجبیل بخاطر داشتن خاصیت ترموژنیک (ترموژنیک به حالتی گفته میشه که با هضم ماده غذایی دمای بدن به طرز چشم گیری افزایش پیدا میکنه) سوخت و ساز بدن رو زیاد میکنه و با همین ویژگی به چربی سوزی کمک میکنه، ریشه زنجبیل یکی از گیاهانی است که به شیوه کاملا طبیعی و بی ضرر باعث کاهش وزن و لاغری میشه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیکی

      ممنون جالب بود

    • سما

      تشکر ازمعلوماتان

    • سما

      تشکر ازمعلوماتان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج