۶۹۵۳۹۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

حفظ حریم خصوصی، اولویت فیسبوک می‌شود

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه از بروکسل گزارش داد که شبکه اجتماعی فیسبوک تغییراتی را در زمینه حریم خصوصی افراد اعمال می کند تا امکان کنترل بیشتر کاربران بر اطلاعات شخصی شان در این شبکه فراهم شود.

ایرنا: خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه از بروکسل گزارش داد که شبکه اجتماعی فیسبوک تغییراتی را در زمینه حریم خصوصی افراد اعمال می کند تا امکان کنترل بیشتر کاربران بر اطلاعات شخصی شان در این شبکه فراهم شود.

براساس این گزارش، این شبکه فهرست جدیدی را به لیست گزینه های خود می افزاید تا کاربران بتوانند محتویات پیام های ارسالی خود را بازنگری و حذف کنند. گزینه جدید همچنین زمینه دانلود اطلاعات و انتقال آن به سرویس دیگری را برای کاربران مهیا می کند.


شبکه اجتماعی فیس بوک به تازگی درگیر رسوایی بزرگی در زمینه افشای اطلاعات شده، امری زیان مالی بالایی را برای این شبکه به بار آورده است.


در همین حال، «ارین ایگان» و «اشلی برینگر» دو تن از مقام های مسئول فیس بوک در پستی نوشتند: هفته گذشته نشان داد که ما به فعالیت بیشتری برای عملی کردن سیاست هایمان و کمک به مردم برای پی بردن به نحوه فعالیت فیس بوک و گزینه هایی که در مورد اطلاعات شان در اختیار دارند، نیاز داریم.


این دو مقام تاکید کردند: علاوه بر برنامه های اعلام شده از سوی مدیر عامل فیس بوک مبنی بر جلوگیری از سواستفاده از شبکه، تقویت سیاست ها و تسهیل شرایط برای کاربران به منظور غیرفعال کردن اپ هایی برای استفاده از اطلاعاتشان، در هفته های پیش رو گام های بیشتری برای فراهم کردن زمینه کنترل بیشتر مردم بر حریم خصوصی خود بر می داریم.


یک شرکت تحلیل داده ها با عنوان «کمبریج آنالیتیکا» که با ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همکاری داشته، به حفظ بخشی از اطلاعات کاربران فیس بوک پس از قول به حذف آن، متهم و فعالیت اش به حال تعلیق در آمده است.


شرکت کمبریج آنالیتیکا اطلاعات کاربران را از یک اپلیکیشن فیس بوک که قرار بود ابزاری در زمینه تحقیقات روان شناختی باشد، دریافت کرده در حالی که این شرکت از مجوز لازم برای دستیابی به این اطلاعات برخوردار نبوده است. حدود 270 هزار کاربر این اپ را دانلود و اطلاعات شخصی شان را با آن سهیم کرده اند.


طبق اعلام فیس بوک، شرکت کمبریج آنالیتیکا در سال ۲۰۱۵ تائید کرد که این اطلاعات را از بین برده، اما فیس بوک گزارش هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه همه این اطلاعات حذف نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ١٠٠٪ راست ميگه!!!فقطم ملت مارو "چيز" فرض كردهااا
      در اين دنيايي كه يكي از مهمترين بيزينس هاش فروش اطلاعاته؛ مسئولين فيس بوك و تلگرام و... براي رضاي خدا شبكه اجتماعي درست مي كنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج