۶۹۵۴۴۶
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

کسرِ خدمت‌های جدید شامل چه‌ کسانی می‌شود؟

کسرخدمت‌های جدید سربازی بحث داغ حوزه سربازی در سال گذشته بود که سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان با درنظر گرفتن سهیمه‌ای ۲۰ هزارنفری برای هرسال به مرحله اجرا درآمد، سهمیه‌ای که توقعات بسیاری از متقاضیان را برآورده نکرد.

ایسنا: نیمه دوم سال گذشته بود که سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان مجلس و ستادکل نیروهای مسلح در مورد نحوه اعطای کسرخدمت‌های ناشی از ایثارگری، رزمندگی و آزادگی به توافق رسیده و تصمیم برآن شد تا در هرسال ۲۰ هزارنفر دارای بیشترین امتیاز از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

با توجه به تعداد افراد واجد شرایط و سهمیه ۲۰هزارنفری عملا حداقل در سال نخست اجرای این طرح، تنها افرادی که والدینشان ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه رزمندگی و آزادگی یا ۲۹ و ۲۸ درصد ایثارگری داشته باشند امکان بهره‌مندی از این تسهیلات را پیدا کردند و دیگران یا باید به سربازی می‌رفتند یا اینکه اگر وارد غیبت از سربازی نمی‌شدند می‌بایست در انتظار سال آینده بمانند تا شاید جزو سهمیه ۲۰ هزار نفری قرار بگیرند، در این میان البته مشمولانی که والدینشان ۲۷ و ۲۶ ماه سابقه رزمندگی و آزادگی یا ۲۶ و ۲۷ درصد جانبازی دارند، بیشتر پیگیر این مساله هستند.

سردار موسی کمالی، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در این‌خصوص گفت:‌ متقاضیان ابتدا باید توجه داشته باشند که مهلت استفاده از کسر خدمت‌های ایثارگری برای امسال نیز وجود دارد و اعطای کسرخدمت به افراد دارای ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه رزمندگی، آزادگی و ۲۸ و ۲۹ درصد ایثارگری تا سقف ۲۰ هزار نفر در سال ۹۷ نیز به قوت خود باقی است و متقاضیان می‌توانند امسال هم برای بهره مندی از این کسر خدمت به نیروهای مسلح مراجعه کنند.

وی درباره اینکه آیا در سال ۹۷، افراد دارای ۲۷ و ۲۶ ماه سابقه رزمندگی و آزادگی و نیز ۲۷ و ۲۶ درصد جانبازی نیز می‌توانند از این کسرخدمت‌ها بهره‌مند شوند، گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۷ ، درباره شرایط بهره مندی این افراد از کسر خدمت‌های جدید اطلاع رسانی خواهد شد، اما در حال‌ حاضر نیازی به مراجعه این افراد وجود نداشته و تنها افرادی که دارای ۲۸ و ۲۹ ماه آزادگی و رزمندگی و ۲۸ و ۲۹ درصد ایثارگری هستند به نیروهای مسلح مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس مرادی

      سلام از این که به گروه ها هستید تشکر دارد
      اما خیلی دیر شده است فرزندان ما سربازی که رفته اند الان هم چندین بچه دارند
      مگر دیگر کسی هم وجود دارد که استفاده کند؟

    • بدون نام

      فعلا باهم درگیرن و دعوا دارن..
      بنیاد یچیز میگه ارتش رد میکنه..
      نظام وظیفه پاسخ گو نیست میگه مجلس و دولت درگیرن..
      اوضاعی داریم کلا..
      برید بابا دعواهاتون بکنید

    • بدون نام

      بله اقا خیلیها هستند افراد عادی حامعه اونا هم یه حق وحقوقی دارن مگه اونا بیگانه اند اونا هم دارن برای این کشور خدمت میکنن مثل افراد تک فرزند

    • ولش کن

      خدایی خودتون ازاین حرف های مفت خجالت نمیکشبن!؟

      پاسخ ها

      • علی اکبرمخمدی

        من پسرم یکسال خدمته من78ماه و29روزمنطقه عملیاتی دارم جانباز هم هستم شيميايي هم دارم ولی برای دوفرزند پسرقبلی هم کاری نکردم اعتقادم براین هست پسربایددوران سربازی روطی بکنه بچه من چه فرقی باجوانان دیگر داره

    • بدون نام

      کاربر ۱۲۰۵ مثل اینکه شما بوبی از اسلام. ومسلمونی بردی وگر نه بقیه.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج