جاباما
۶۹۵۴۷۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تجهیز دو اثر تاریخی فارس به «وای فای»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید محوطه تاریخی تخت جمشید و پاسارگاد به خدمات وای فای تا حجم مشخصی رایگان مجهز شوند تا هم گردشگران داخلی و هم خارجی بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید محوطه تاریخی تخت جمشید و پاسارگاد به خدمات وای فای تا حجم مشخصی رایگان مجهز شوند تا هم گردشگران داخلی و هم خارجی بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

محمد جواد آذری جهرمی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مخابراتی و ارتباطاتی شهرستان مرودشت افزود: منطقه ای که سالانه پذیرای حجم قابل توجهی گردشگر داخلی و خارجی است و از آن به عنوان ویترین گردشگری یاد می شود باید در حد یک ویترین هم دیده و به آن توجه شود.

وی ادامه داد: البته در بحث ارائه خدمات وای فای به شهروندان در مجموعه های تاریخی تفاهم کلی با سازمان میراث فرهنگی داریم اما وقتی شرکت های ارائه دهنده این خدمات برای این امر اقدام می کنند با مشکلاتی مواجه می شوند که جا دارد در بحث نصب تجهیزات و امکانات با این شرکت ها همکاری شود.

آذری جهرمی افزود: این شرکت ها عملا از ارائه این خدمات نفعی نمی برند و برای آنها هزینه به دنبال دارد و صرفا از جنبه تبلیغاتی آن استفاده می کنند و بنابراین باید از تحمیل هزینه بیشتر به آنها در ارائه این خدمات جلوگیری شود.

وی درباره شهرستان مرودشت فارس گفت: هرچند این شهرستان توانسته به لحاظ کشاورزی، صنعتی و گردشگری سهم قابل توجهی را در کشور به خود اختصاص دهد اما به لحاظ ارتباطاتی نتوانسته این سهم را داشته باشد.

او اظهار کرد: مرودشت در گذشته پایه توسعه ارتباطات کشور بود و اولین سوئیچ آی ام اس در این شهرستان نصب شد و اولین شهری که همراه اول در سطح کشور خدمات ۳G در آن الگوگیری شد همین شهر مرودشت بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: البته مدتی است که اقداماتی در این شهرستان آغاز شده و سرمایه گذاری هایی در حوزه ارتباطی در نقاط مختلف این شهرستان از جمله مناطق مناطق کمتر برخوردار آن انجام گرفته اما جدا از این فعالیت ها جا دارد که برای این منطقه یک سرمایه گذاری ویژه انجام شود.

تخت جمشید در حدود ۵۵ کیلومتری شمال شیراز در حوزه شهرستان مرودشت قرار دارد.

آذری جهرمی گفت: در کل استان فارس خصوصا مناطق کمتر برخوردار ۸۰۰ سایت مخابراتی نیاز به بازطراحی و نوسازی دارد که از این تعداد بخشی با توجه به وسعت و تراکم جمعیت مربوط به شهر مرودشت است که قول داده شده بخشی تا پایان اردیبهشت و بخشی تا شهریور ماه امسال انجام شود.

وی افزود: البته برای انجام این فعالیت ها در مناطق شهری نیاز به برخی حفاری ها و یا تعیین مکان برای راه اندازی سایت است که لازم است شهرداری ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

او گفت: امیدواریم از نظر زیرساخت ارتباطاتی تا شهریور امسال شاهد تحولاتی در این شهرستان باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ایجاد مرکز رشد و مرکز آمادگی پشتیبانی و امداد رایانه ای (آپا) در مراکز دانشگاهی این شهرستان هم گفت: البته مجوز ایجاد مرکز رشد در اختیار وزارت ما نیست و این کار در حیطه اختیارات وزارت علوم است اما در بحث ایجاد مرکز آپا لازم است که ارزیابی هایی از وضعیت مراکز دانشگاهی این شهرستان انجام گیرد و چنانچه این ظرفیت همخوانی داشته باشد حتما نسبت به ایجاد مراکز توانمندسازی آپا در مجموعه شهری اقدام خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج