جاباما
۶۹۵۵۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

حاشیه‌نگاری از یک تودیع و معارفه

نشد یک آخوند در جلسه پشت تریبون نرود!

حضور محمدهادی ایازی در آئین تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و فعلی ایرنا، آن هم دوشادوش وزیر ارشاد و نشستن کنار او از یک سو و دفاع تمام قد جنتی از خدمات او در معاونت فرهنگی شهرداری تهران از سوی دیگر، شاخک‌های خبرنگاران را در مورد احتمال تصدی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تقویت کرد.

خبرگزاری مهر: حضور محمدهادی ایازی در آئین تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و فعلی ایرنا، آن هم دوشادوش وزیر ارشاد و نشستن کنار او از یک سو و دفاع تمام قد جنتی از خدمات او در معاونت فرهنگی شهرداری تهران از سوی دیگر، شاخک‌های خبرنگاران را در مورد احتمال تصدی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تقویت کرد.

مراسم تودیع و معارفه مجید امیدی شهرکی و محمد خدادی مدیران عامل قدیم و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که امروز یکشنبه ۷ مهر ماه در تالار ایوان شمس برگزار شد با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.

حضور علی‌اکبر جوانفکر، محمدجعفر بهداد، عبدالله ناصری، محمدجعفر خادم‌المله و دیگر مدیران اسبق ایرنا در این مراسم، برای پرسنل خبرگزاری جمهوری اسلامی و همچنین عکاسان خبری، جالب توجه بود. هنگام ورود جوانفکر مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور سابق کشورمان، صدای تشویق کم‌رمقی در تالار ایوان شمس طنین‌انداز شد.

شهرکی مدیرعامل سابق ایرنا، تقریباً هر جایی که جمله‌اش منعقد می‌شد، مورد تشویق ممتد حاضران (کارکنان ایرنا) قرار می‌گرفت. این در حالی است که گفته می‌شود در مدت کم حضور شهرکی در ایرنا وضعیت رفاهی پرسنل این خبرگزاری بهبود چشمگیری داشته است.

یکی دیگر از نکات جالب این مراسم، حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران بود. محمدهادی ایازی که پشت سر وزیر ارشاد وارد سالن شد، سمت راست علی جنتی هم نشست.

این ماجرا زمانی جالب‌تر شد که وزیر ارشاد سخنرانی خود را با دفاعی تمام قد از عملکرد ایازی در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به پایان برد؛ او گفت: «حضور آقای ایازی در شهرداری تهران و مجموعه فرهنگی آن، آثار و برکات زیادی داشته و نیروهایی که در عرصه‌های مختلف فرهنگی در این دوره تربیت شده‌اند، قابل تقدیر هستند و من امیدوارم در این دوره جدید و با همکاری صمیمانه و تنگاتنگی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران دارد، بتوانیم این بار سنگین را که بر دوش همه ما در نظام جمهوری اسلامی است، با هم‌افزایی و کمک به همدیگر به پیش ببریم» با توجه به شایعاتی که پیرامون رفتن ایازی از شهرداری تهران مطرح شده است، شاخک‌های خبرنگاران در این مراسم تیز شد که «نکند ایازی قرار است معاون فرهنگی وزیر ارشاد شود؟»

حجت‌الاسلام دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در زمان ورود به سالن، به اصرار جنتی در ردیف جلو و کنار او نشست. دعایی وقتی محمدرضا صادق، مشاور ارشد رئیس جمهور وارد سالن شد، جای خود را به او داد و رفت چند صندلی آن طرف‌تر.

یکی از موضوعاتی که امروز تقریباً به یک چالش بین از یک سو مدیرعامل سابق و از سوی دیگر مدیرعامل جدید و نیز وزیر ارشاد تبدیل شد، موضوع صدور مجوز برای خبرگزاری‌ها بود. شهرکی به رویه‌ای که در سا‌ل‌های اخیر در این خصوص وجود داشته و به درخواست‌های مختلف افراد برای راه‌اندازی خبرگزاری، پاسخ مثبت داده شده، انتقاد داشت، اما از آن سو مدیرعامل جدید و شخص وزیر ارشاد بر وجود فضای رقابتی تاکید داشتند. البته وزیر در عین اهتمام به این موضوع از برنامه وزارتخانه متبوعش برای بازنگری در ضوابط صدور مجوز برای خبرگزاری‌ها سخن گفت.

در این مراسم، وزیر ارشاد به غلط‌های املایی و ویرایشی که در رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما رایج شده است، اشاره کرد و بیشتر از همه صدا و سیما را نواخت؛ آنجا که گفت: شاید اینجا مناسب نباشد من از صدا و سیما غیبت کنم، ولی بعضی وقت‌ها بعضی خبرهایی که صدا و سیما تنظیم می‌کند و بعضی خبرخوان‌های صدا و سیما را که می‌بینم، دچار تاسف می‌شویم. غلط‌نویسی و غلط‌گویی در بسیاری از رسانه‌های ما امر شایعی است و این نشان می‌دهد که ما باید در جهت رفع این مشکل تلاش بیشتری کنیم.

محمدرضا صادق، مشاور رئیس جمهور و قائم مقام سابق ایرنا هم در سخنانش با اشاره به صمیمیتی که در شخصیت محمد خدادی وجود دارد، خطاب به کارکنان ایرنا گفت: در اتاق خبر ایرنا و شاید همه رسانه‌ها، بچه‌ها همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌کنند. خلاصه این ممّد آقای خودمان دوباره به میان شما برگشته و امیدوارم این صمیمیت و مهربانی دوباره در ایرنا برقرار شود.

دعایی که در وقت اضافه و به دعوت مجری روی سن رفت، صحبت‌های خاطره‌گونه خود را اینگونه آغاز کرد که «بالاخره نشد، نشد که در مجلسی در نظام جمهوری اسلامی یک آخوند در جلسه باشد ولی پشت تریبون نرود و حرف نزند!»

او سپس با اشاره به مثال وزیر ارشاد درباره غلط‌نویسی در رسانه‌ها به نقل خاطره‌ای پرداخت، از این قرار: زمانی آقای پورگل، نماینده بندرانزلی در مجلس بود و قرار بود با حضور آقای کمالی وزیر جهاد کشاورزی، ۵۰۰ هزار تخم ماهی کپور به دریا انداخته شود. یک روزنامه محلی این خبر را اینگونه تنظیم کرده بود که «با حضور ۵۰۰ هزار تخم ماهی کپور، آقای پورگل، آقای حسین کمالی را به دریا ریخت!». این خاطره دعایی خنده حضار را به دنبال داشت.

در پایان این مراسم، مدیران عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در دهه‌های اخیر روی سن تالار ایوان شمس کنار هم ایستاند و با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند. در لحظه عکس شهرکی در آخر صف ایستاده بود و خدادی کنار او که در یک لحظه خدادی جای خود را به شهرکی داد و با این کار شکار خوبی برای عکاسان فراهم کرد. او با این کار تلاش کرد، ترتیب دوره‌های مختلف مسئولیت مدیران عامل ایرنا را رعایت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه ربطی داشت؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج