جاباما
۶۹۵۶۰۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شیرینی موجب سوء تغذیه کودکان می‌شود

یک کارشناس تغذیه معتقد است، شیرینی با افزایش قند خون موجب ایجاد سیری کاذب شده و همین امر اشتهای کودکان را برای صرف وعده‌های اصلی غذا کاهش داده و موجب سوءتغذیه آنها می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس تغذیه معتقد است، شیرینی با افزایش قند خون موجب ایجاد سیری کاذب شده و همین امر اشتهای کودکان را برای صرف وعده‌های اصلی غذا کاهش داده و موجب سوءتغذیه آنها می‌شود.

فرید اردیخانی با اشاره به افزایش مصرف انواع شیرینی جات در دید و بازدیدهای نوروزی گفت: توصیه ما عدم مصرف شیرینی‌جات است، اما در دید و بازدیدهای نوروزی با توجه به فرهنگ موجود این کار شدنی نیست، بنابراین توصیه می شود افراد در میهمانی‌ها حداقل یک یا دو شیرینی در ابعاد کوچک استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بهتر است شیرینی مصرف شده از نوع نخودی باشد که با توجه به ابعاد کوچک و عدم استفاده از خامه در آن و نیز چربی کمتر می تواند به نسبت مابقی انواع شیرینی ها مضرات کمتری داشته باشد.

وی افزود: شیرینی‌های خامه ای حاوی اسیدهای چرب ترانس هستند و به شدت بر قلب و عروق تاثیرات منفی دارند و توصیه می شود تا حد امکان از مصرف این نوع شیرینی‌‎ها خودداری شود.

این کارشناس تغذیه در خصوص زمان مصرف شیرینی نیز میان وعده‌ها را مناسب ترین زمان مصرف این ماده خوراکی عنوان کرد و افزود: مصرف شیرینی باید به حدی باشد که موجب بی اشتهایی و مانع صرف وعده اصلی غذا نشود.

اردیخانی با بیان اینکه مصرف بیش از حد شیرینی در کودکان موجب سوء تغذیه می‌شود، گفت: شیرینی با افزایش قند خون موجب ایجاد سیری کاذب شده و همین امر اشتهای کودکان را برای صرف وعده‌های اصلی غذا کاهش داده و موجب سوءتغذیه آنها می‌شود.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در همین راستا باید تا حد امکان شیرینی از دسترس کودکان دور نگه داشته شده و یا حداقل در میان وعده و با فاصله مناسب از وعده های اصلی غذا به کودکان داده شود.

وی با بیان اینکه در پذیرایی های نوروزی ابتدا شیرینی همراه چای یا نوشیدنی صرف می شود، گفت: توصیه این است که شیرینی در پایان پذیرایی‌ها استفاده شود، به نحوی که ابتدا با میوه از میهمانان پذیرایی کرده سپس آجیل آورده شود و در انتها با شیرینی پذیرایی شود، زیرا در اینصورت میزان مصرف شیرینی به تناسب کمتر می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج