۶۹۵۷۴۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

مقام آلمانی: گزینه نظامی علیه ایران، بی‌فایده است

رئیس سابق سرویس اطلاعاتی آلمان می‌گوید ایران با عراق و کره شمالی متفاوت است و گزینه نظامی علیه این کشور موثر نیست.

خبرگزاری فارس: «آگست هانینگ» رئیس پیشین سرویس اطلاعاتی آلمان در مصاحبه با یک نشریه صهیونیستی گفت توافق هسته‌ای با ایران هرچند کامل نیست، اما بهترین توافق ممکن در سال ۲۰۱۵ بوده است.

هانینگ که بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان بوده، به نشریه «اسرائیل هیوم» گفت: «مذاکره‌کنندگان گفته‌اند با وجود آنکه کنگره و اسرائیل به شدت منتقد این توافق بودند، اما این بهترین نتیجه‌ای بود که می‌شد در آن شرایط به دست آورد. اگر توافق را صرفا در ارتباط با تسلیحات هسته‌ای در نظر بگیریم، می‌توان آن را معامله‌ای خوب در نظر گرفت، چراکه دستیابی ایران به بمب را دستکم یک دهه به تأخیر انداخته است.»

وی افزود: «اما این توافق برنامه موشکی ایران و عملکرد این کشور در خاورمیانه، از جمله حمایت این کشور از گروه‌های ضداسرائیلی را پوشش نمی‌دهد.»

این مقام سابق اطلاعاتی آلمان با بیان اینکه باید با «حفظ فشار بر ایران» کانال گفت‌وگو با این کشور و برجام را حفظ کرد، در پاسخ به این سوال که آیا گزینه نظامی علیه ایران روی میز است، گفت: «می‌دانم که اسرائیل و دیگران طرح‌هایی برای حمله نظامی داشته‌اند، اما ایران عراق یا کره شمالی نیست. فکر می‌کنم اقدامی نظامی علیه ایران نمی‌تواند چندان موفق باشد.»

انتشار این مصاحبه و اشاره به «گزینه نظامی» یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش رژیم صهیونیستی پس از یک دهه رسما مسئولیت حمله به تأسیسات هسته‌ای سوریه در سال ۲۰۰۷ را بر عهده گرفته است. نشریه «الجریده» کویت هم در ادامه همین فضاسازی، امروز مدعی شد که دو جنگنده اسرائیلی وارد آسمان ایران شده و گشت‌زنی کرده‌اند. تحلیلگران نزدیک به کابینه اسرائیل از چندی قبل گفته بودند که باید تلاش کرد تا گزینه نظامی علیه ایران به «گزینه‌ای معتبر» و «باورپذیر» بدل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوباره جنگ. ما یک کشور متمدنیم چرا همش جنگ.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج