۶۹۵۷۶۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

وکیل حقوق بشر آمریکایی:

انتخاب‌های اخیر ترامپ به‌معنای جنگ بیشتر است

یک وکیل حقوق بشر آمریکایی بر این باور است که انتخاب افراد جدید از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نشانگر آن است که واشنگتن به‌دنبال جنگ‌های بیشتری است.

خبرگزاری تسنیم: دانیل کووالیک وکیل حقوق بشر آمریکایی در مصاحبه ای تأکید کرد: انتخاب مایک پمپئو به‌عنوان وزیر خارجه و جان بولتون به‌عنوان مشاور امنیت ملی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به‌روشنی نشان می‌دهد که واشنگتن جنگ‌های بیشتری می‌خواهد.

وی در ادامه تصریح کرد: تغییرات اخیر دونالد ترامپ در تیم سیاست خارجی برای چشم‌انداز صلح و امنیت جهانی، کاملاً نگران کننده است. به‌طور مشخص انتخاب جان بولتون یک نئومحافظه‌کار تندرو به‌عنوان مشاور امنیت ملی نشان می‌دهد که آمریکا قصد به‌راه انداختن جنگ‌های جدیدی را در برخی جبهه‌ها از جمله ایران، کره شمالی و ونزوئلا دارد.

وی درباره روابط بولتون با گروه‌های تروریستی از جمله سازمان منافقین گفت: بولتون یکی از سخنرانان اصلی کنفرانس سازمان منافقین در پاریس در جولای گذشته بوده و خواستار تغییر نظام سیاسی در ایران در این نشست شده است. این یک نگرانی بزرگ است. سازمان مجاهدین خلق (منافقین) یک سازمان تروریستی است و طی سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲ میلادی از سوی دولت آمریکا در فهرست سازمان‌های تروریستی بوده است. این سازمان طی سال‌های گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر از شهروندان ایرانی را به‌قتل رسانده و هنوز هم باید به‌خاطر حملات تروریستی در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گیرد. حمایت علنی مشاور امنیت ملی آمریکا از چنین سازمان تروریستی و هدف وی برای سرنگونی دولت ایران نشان می‌دهد سیاست خارجی آمریکا تا چه‌حدی به‌سوی یک جنگ در سراسر جهان سوق یافته است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات بولتون در خصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی و احتمال خارج شدن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، گفت: می‌توانیم با قاطعیت انتظار داشته باشیم که بولتون برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران تلاش خواهد کرد تا از آن به‌عنوان وسیله و ابزاری برای تغییر نظام سیاسی ایران استفاده کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره انتخاب مایک پمپئو به‌عنوان وزیر خارجه آمریکا از سوی ترامپ، تأکید کرد: انتخاب پمپئو مدیر سازمان سیا که هیچ گونه تجربه دیپلماتیکی ندارد به‌عنوان وزیر خارجه و عالی‌ترین دیپلمات آمریکایی نشانگر آن است که واشنگتن کمترین تمایلی برای تعامل مسالمت‌آمیز با جهان ندارد. پمپئو رویکرد افراطی در قبال ونزوئلا و کره شمالی دارد. پمپئو آشکارا خواستار تغییر نظام سیاسی در ونزوئلا شده و اذعان کرده است که با مقام‌های ارشد کلمبیا و مکزیک نشست‌هایی داشته است تا آنها را تشویق به کمک برای سرنگونی دولت ونزوئلا کند. پمپئو شاید از نوعی حمله پیشگیرانه علیه کره شمالی نیز حمایت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      اینا همه چرتو پرته هیچ جنگی در راه نیست

    • بدون نام

      هدف جنگ با ایرانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج