جاباما
۶۹۶۰۴۱
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

۶ اولویت راهبردی دیپلماسی اقتصادی کشور

وزیر امور خارجه از تعیین ۶ اولویت راهبردی برای حوزه دپیلماسی اقتصادی کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه از تعیین ۶ اولویت راهبردی برای حوزه دپیلماسی اقتصادی کشور خبر داد.

محمدجواد ظریف در این ارتباط افزود: با توجه به جهت‌گیری کشور و وزارت امور خارجه به سمت تشکیل روابط اقتصادی خارجی و همچنین کمک به بخش خصوصی در جهت فعال‌تر شدن در این حوزه، از ابتدای دولت دوازدهم تصمیم بر این شد که ساختار وزارتخانه دستخوش تغییر و تحول شود.

وی تصریح کرد: تشکیل معاونت اقتصادی با این هدف در دستور کار مجموعه وزارت خارجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه با بیان این‌که معاونت اقتصادی از بهمن سال گذشته(۱۳۹۶) در این وزارتخانه عملیاتی شده است، گفت: هدف از ایجاد این معاونت تسهیل امور است چرا که مجموعه مزبور نه توانایی و نه این وظیفه را دارد که در حوزه تصدی‌گری روابط خارجی اقتصادی مداخله کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کرد: بیشتر فعالیت‌ها در این حوزه باید از ناحیه بخش خصوصی باشد ولی مسئولان و کارشناسان وزارتخانه مربوطه کمک حال فعالان اقتصادی خواهند بود.

ظریف در ادامه گفت‌وگو با برنامه «اقتصاد به وقت بهار» رادیو اقتصاد، افزود: سه حوزه واردات (فناوری، سرمایه و گردشگری) و سه حوزه صادرات (کالاهای غیرنفتی، خدمات فنی و مهندسی و نیروی کار متخصص) به عنوان شش اولویت راهبردی برای حوزه دیپلماسی اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: از این تعداد سه حوزه از قبیل واردات فناوری، سرمایه و صادرات کالاهای غیرنفتی ارتباط مستقیم با بحث شعار سال دارد.

وزیر امور خارجه افزود: نتیجه واردات فناوری و سرمایه منجر به ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی و همین‌طور امکان رقابت این اقلام در بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.

ظریف اظهار امیدواری کرد که با ساز و کار جدیدی که در مجموعه وزارت امور خارجه ایجاد شده، بتوان بیشتر در خدمت اهداف شعار سال بود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که "وزارت امور خارجه در سال حمایت از کالای ایرانی برای تسهیل ورود کالاهای داخلی به بازارهای هدف چه برنامه‌هایی را مدنظر دارد؟"، اظهار کرد: اولویت‌های شش‌گانه دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی به تمامی سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: کمک به تولیدکنندگان ایرانی با هدف شناخت بیشتر بازارهای موجود در کشورهای هدف و همین‌طور تعیین بهترین دریافت‌کنندگان صادرات کالاهای غیرنفتی ایران در دستور کار این سفارتخانه‌ها است.

وزیر امور خارجه در ادامه با بیان این‌که بیشتر تمرکز دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی معطوف بر کشورهای همسایه خواهد بود، خاطرنشان کرد: نخستین سفر رئیس جمهور در سال جدید به کشور ترکمنستان و جمهوری آذربایجان خود گواهی صادق بر این مدعاست.

وی تاکید کرد: تسهیل صادرات کالاهای ایرانی و تولید مشترک در این کشورها از اهداف سفر مزبور بوده است.

ظریف افزود: خوشبختانه در راستای سفر اخیر رئیس جمهور ایران به جمهوری آذربایجان، کارخانه مشترک ایران‌خودرو و یک شرکت آذری در این کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی تصریح کرد: اعزام هیأت‌های تجاری و اقتصادی مرکب از کارآفرینان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به کشورهای خارجی از دیگر روش‌های مناسب جهت تسهیل عرضه کالاهای داخلی به بازارهای جهانی است.

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: این سیاست همواره مورد توجه وزارت خارجه بوده و در سال "حمایت از کالای ایرانی" با شدت و حدت بیشتری دنبال خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      تنها راه نجات اقتصاد ورشکسته ورو به نابودی ایران تغییر سیاست درقبال کشورهای تاثیر گذار ابرقدرت دنیا و خروج از انزوا میباشد هیچ چیز دیگر نجات بخش نیست

    • پیری

      خب اگه اینا چراهمش باید صادرات وواردات باشه من گفتم پس چی میخواد بگه

    • بدون نام

      مدیران مردم آزار=== کشور ویران

    • بدون نام

      مدیران خائن == تولیدات داخلی نابود

    • بدون نام

      تنهاراه نجات ایران وایرانی که دارنابودمیش اخراج۱۵ملیون افغانی که ۱۰ملیون شغل واشغال کردن وچراغی که به خانه رواس به مسجدحرام عوض هزینه کردن به اینهامنابع کشوربودجه شغل.....به ایران وایرانی هزینه کنیداینجامیش المان وسویس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج