۶۹۶۰۸۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چین به اقدامات تلافی جویانه کره پایان می‌دهد

&#۰۳۹;یانگ جیه چی&#۰۳۹; عضو ارشد شورای دولتی چین گفت: کشورش به اقدامات تلافی جویانه علیه کره جنوبی، در خصوص استقرار سامانه موشکی آمریکایی &#۰۳۹;تاد&#۰۳۹; پایان می دهد.

خبرگزاری ایرنا: 'یانگ جیه چی' عضو ارشد شورای دولتی چین گفت: کشورش به اقدامات تلافی جویانه علیه کره جنوبی، در خصوص استقرار سامانه موشکی آمریکایی 'تاد' پایان می دهد.

در یک سال و اندی گذشته پس از استقرار این سامانه پیشرفته در خاک کره جنوبی، چین مجموعه ای از اقدامات تلافی جویانه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی علیه این کشور در نظر گرفته بود.

یانگ که برای تشریح سفر 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به چین، راهی کره جنوبی شده است، جمعه شب در دیدار با 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی گفت تدابیر تلافی جویانه در ارتباط با تاد خاتمه می یابد.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی می نویسد طرفین در جریان ملاقات خود در باره اجلاس سران دو کره، وضعیت شبه جزیره کره و حل صلح آمیز مساله هسته ای و خلع سلاح اتمی منطقه گفت و گو کرده اند.

این مقام چینی گفت از این پس شرکت های کره ای و موسساتی که هدف قرار گرفته بودند از جمله گروه 'لات'ه که زمین گلف خود را برای استقرار تاد در اختیار آمریکا قرار داده است، تجارت عادی در چین خواهند داشت.

تدابیر تلافی جویانه چین باعث شد تا میلیون ها نفر از گردشگران این کشور در یک سال گذشته از سفر به کره جنوبی خودداری کنند و این کشور پیش بینی کرده بود خسارات وارده از تدابیر چین علیه کره جنوبی به ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

دو طرف درباره وضعیت آلودگی هوا در هر دو کشور و همکاری برای مقابله با این بلای طبیعی نیز رایزنی کردند و قرار شد در زمینه های فنی نیز همکاری هایی برای حراست از محیط زیست داشته باشند.

'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی از روز یکشنبه تا چهارشنبه این هفته به پکن سفر و با مقامات این کشور از جمله رییس جمهور و نخست وزیر چین دیدار و گفت و گو کرد.

رهبر کره شمالی قرار است تا دو ماه آینده، ضمن برگزاری نشست با رییس جمهور کره جنوبی، با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هم دیدار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج