۶۹۶۱۱۱
۹ نظر
۵۰۰۱
۹ نظر
۵۰۰۱
پ

حسینی به آشنا: بردارم را با جهانگیری قیاس نکن

سیدمحمد حسینی در واکنش به توئیت حسام آشنا نوشت: ای کاش مشاور محترم رئیس جمهور و رئیس مرکز استراتژیک در بکارگیری تعابیر، دقت و احتیاط بیشتری به خرج می داد که منجر به مثل معروف از قیاسش خنده آمد خلق را نشود.

خبرگزاری فارس: در پی انتشار توئیت حسام‌الدین آشنا مبنی بر مقایسه نسبت اسحاق جهانگیری و برادرش با نسبت برادران حسینی (سیدمحمد و سیدحمید)، سیدمحمد حسینی وزیر اسبق ارشاد یادداشت کوتاهی را با نام «حاشیه‌ای بر یک تشابه ناهمگون» را منتشر کرد.

وی نوشت:

«بعد از مشاهده تشبیه بنده و برادرم با آقایان اسحاق و مهدی جهانگیری توسط دوست آشنایم که معلوم نیست با هدف تطهیر چه کسی و یا به حاشیه بردن چه سوژه‌ای صورت گرفته، لازم دانستم تعلیقیه‌ای کوتاه براین "قیاس مع الفارق" داشته باشم، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:

۱-نگاه سیاسی بنده و اخوی اصلاح طلبم (ازنوع خوش خیم) کاملا متفاوت است در حالیکه اخوان جهانگیری هر دو از قدیم الایام مشهور به اصلاحاتی بودند البته مهدی جهانگیری در مقطعی همکار مشایی بوده که خط و خطوط او هم در هاله‌ای از ابهام هست!

۲-قبل از حضور بنده به عنوان یک فعال سیاسی و فرهنگی در مجلس پنجم و بعدها در دولت، حاج سید حمید به عنوان یک کارشناس، صاحب نظر و فعال در حوزه بازرگانی مطرح و بی نیاز از حمایت بنده بود، من هم این روحیه را نداشتم که دین خود را به دنیای اطرافیان بفروشم. همچنین برادرم جز سابقه یک دوره فعالیت در جهاد سازندگی، هیچ وقت کارمند یا مدیر دولتی نبوده، در حالیکه مهدی جهانگیری حداقل تا سال ۸۸ مدیر دولتی بوده و علی الظاهر با بهره‌گیری از موقعیت خود و برادر ارشد، مدارج کسب سرمایه نجومی را جهشی پشت سر گذاشته و برتر از مغزها و نوابغ تجاری جهان راه ترقی چند ده ساله را در مدتی بسیار کوتاه طی کرده است و با این حمایتها در اتاق بازرگانی هم موقعیتی ممتاز یافته است.

۳-الحمدلله تاکنون جرم و یا اتهامی متوجه برادر بنده نشده ولی مهدی جهانگیری مدتی به اتهام فساد اقتصادی در زندان کرمان و تهران بسر برده و اخیرا با وثیقه بی سابقه هزار میلیارد تومانی آزاد شده و اینک در انتظار حکم نهایی دادگاه است، لذا مقایسه وی با برادر بنده، اجحاف درحق سیدحمید است، و از نظر ثروت هم قیاس این دو نفر کم لطفی در حق سرمایه‌دار بزرگی چون جهانگیری است!

۴-شان معاون اول را که ید طولایی در فعالیتهای تجاری و اقتصادی داشته اجل از آن می دانم که با حقیر یک لاقبا از نظر مالی مقایسه شود که تمرکزم بر کار علمی، فرهنگی و سیاسی است و حتی از دور هم دستی برآتش فعالیتهای انتفاعی نداشته و ندارم. پس مناسب بود برمبنای پیشنهادها و اظهارنظرهای ذیل توئیت عمل می‌شد و این تشابه با آقای روحانی و فریدون صورت می گرفت تا اندکی هم ترازی رعایت شود.

وهکذا!

ای کاش مشاور محترم رئیس جمهور و رئیس مرکز استراتژیک در بکارگیری تعابیر، دقت و احتیاط بیشتری به خرج می داد که منجر به مثل معروف: "از قیاسش خنده آمد خلق را" نشود. وله الحمد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین مرادی

      احسنت جناب دکتر حسینی

    • بدون نام

      اره درست می فرمائید شما یار غار احمدی نژاد کجا و اسحاق جهانگیری یار غار مرحوم هاشمی و خاتمی کجا

    • ترسو

      خوب پنبه همو ميزنين !! و افتخارات همديگر رو به رُخ همگان ميكشيد !! همينجوري بجون هم بيفتيد !

    • بدون نام

      نباید هم حسینی را ...چون خون اینها رنگین تر و خاص تر است !!!چون اصولگراست !!!! خیلی مواقع این حضرات خود را برتر دیدند اما صداش را روز بعد همه شنیدند !!!

    • بدون نام

      ای کاش اقای حسینی حقیقت رامینوشت تادیروز که وزیر دولت
      احمدی نژاد بودید به خود میبالیدید وبه بقائی افتخار میکردید
      واخوی عزیزتان این همه سرمایه را ازکجا آورده...

    • بدون نام

      خوب گفتی آفرین

    • بدون نام

      حالاما حرف بزنیم میشیم بدکه قبول نمیکنه

    • بدون نام

      بنده نظری ندارم مگر اینکه مسیولین با صداقت دارایی خود را قبل از کارمند شدن و الان اعلام کنند تا بتوانم نظر بدهم

    • بدون نام

      قبیله هزار فامیل به جون هم افتادن! خوبه با همین فرمون برین جلو....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج