۶۹۶۳۰۴
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

بازگشت ول‌کنِ عقاب‌ها نیست!

در یکی از زیباترین و جذاب‌ترین بازی‌های این هفته لیگ جزیره، کریستال‌پالاس در ورزشگاه خانگی خود و در مقابل دیدگان هوادارانش، برد ۱-۰ را با شکست ۲-۱ عوض کرد تا لیورپول، سه امتیاز شیرین این بازی را دشت کند.

ورزش سه: در یکی از زیباترین و جذاب‌ترین بازی‌های این هفته لیگ جزیره، کریستال‌پالاس در ورزشگاه خانگی خود و در مقابل دیدگان هوادارانش، برد ۱-۰ را با شکست ۲-۱ عوض کرد تا لیورپول، سه امتیاز شیرین این بازی را دشت کند.

حقیقت این است که قرمز‌ها، نمایشی در حد نمایش همیشگی خود نداشتند اما می‌توان آن‌ها را به خاطر بازی سخت میانه هفته مقابل سیتی و لزوم آمادگی برای آن بازی، مورد عفو قرار داد. اما از سوی دیگر تیم میزبان هم عملکرد بدی نداشت و اتفاقا، یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت اما باز هم به سان چند هفته پیش و بازی مقابل منچستریونایتد، حریف کامبک رقیب نشد. اما از این دیدار جذاب، چه نکاتی را آموختیم؟

1-کریستال پالاس؛ آزمون نسبتا خوب لیورپول!

در مقابل منچستریونایتد، لیورپول از ارسال‌های بلند پشت مدافع چپ خود یعنی ترنت الکساندر آرنولد، ضربه خورد و هر دو گل منچستریونایتد نیز از سمت چپ خط دفاعی لیورپول و توسط مارکوس رشفورد به ثمر رسید و به همین دلیل، روی هاجسون نیز از همین ضعف قرمز‌های آنفیلد برای ضربه زدن به آن‌ها استفاده کرد. کریستال‌پالاس، به خصوص در نیمه اول، تمام توجه خود را بر روی نفوذ از سمت چپ خط دفاعی سفیدپوشان میدان، قرار داده بود و در نهایت نیز، موفق به استفاده از این ضعف شد.

بازگشت ول‌کنِ عقاب‌ها نیست!

کریستین‌بنتکه در بسیاری از مواقع، نوک خط حمله را رها می‌کرد و بیشتر به جناحین متمایل می‌شد تا بتواند از ضعف لیورپول در جناحین و به خصوص جناح چپ، نهایت بهره را ببرد. بنتکه در سیستم روی‌هاجسون، نقش لوکاکو را مقابل لیورپول بازی می‌کرد. او به کناره‌ها می‌آمد تا سانتر‌های مدافعان و هافبک‌های کریستال‌پالاس را همچون لوکاکو در بازی مقابل لیورپول، به بازیکنان دیگر برساند تا آن‌ها همانند مارکوس رشفورد، لیورپول را به سوی شکست ببرند؛ یک کپی کامل از روی دست آقای خاص!

این حرکات بنتکه، تنها دو بار نتیجه داد و هر دو پاس او به ویلفرد زاها، خطرساز شد. پاس اول او در دقایق ابتدایی بازی برای زاها، او را در موقعیتی مناسب قرارداد اما ضربه زاها، با واکنش خوب کاریوس دفع شد اما دومین پاس بنتکه، یک پنالتی و تک گل عقاب‌ها را به همراه آورد و موجب خطای لوریس‌کاریوس بر روی زاها شد. حریفان بعدی لیورپول نیز می‌توانند روی این نقطه ضعف بزرگ لیورپول تمرین کنند و از این راه، به قرمز‌های آنفیلد ضربه بزنند.

۲-دایو زدن یک مهارت است آقای مانه!

دوست داشته باشید یا نه؛ دایو زدن و شیرجه زدن و تمارض، جزئی از فوتبال است و حتی نکته مهم‌تر این است که این توانایی، یک توانایی مهم در فوتبال است! تنها زمین انداختن خود به زمین برای متقاعد کردن داوری که تمام توجهش را به شما داده است کافی نیست تا یک ضربه ایستگاهی یا پنالتی را برای باشگاهتان به ارمغان بیاورید. شما باید همه چیز را در نظر بگیرید؛ زمان بندی و نحوه افتادن شما به زمین، نقش مهمی را ایفا می‌کند تا شما یک پنالتی یا ضربه ایستگاهی را به دست بیاورید و نه یک کارت زرد!

سادیو مانه نیز باید به این نکات توجه کند. او به راحتی می‌توانست یک پنالتی را برای لیورپول به ارمغان بیاورد اما نحوه شیرجه‌زدن او، فوق‌العاده افتضاح بود. مانه با مک‌آرتور در دقایق پایانی نیمه اول، برخوردی نیز داشت و به همین دلیل، می‌توانست خیلی راحت تیمش را با پنالتی به گل تساوی برساند اما صبر زیاد او برای انجام این عمل، سبب اشتباه او در این زمینه شد و داور بازی، چاره‌ای جز کارت زرد دادن به مانه نداشت. مردم، میانه خوبی با این نحوه خطاگرفتن ندارند اما حقیقت این است که مهاجمان، باید نحوه دایو‌زدن را فرا بگیرند!

۳-سادیو مانه؛ نه چندان خوب!

گاهی اوقات ممکن است یک بازیکن، تاثیر کوچک و یا شاید تاثیربسیار بزرگی را نیز در نتیجه بازی داشته باشد اما در آن بازی، روز خوبی را سپری نکرده باشد و عملکرد مانه در این بازی، چنین خاطره‌ای را به یاد ما انداخت. در ابتدا، مانه یک دایو خیلی بد را در محوطه جریمه کریستال‌پالاس به نمایش گذاشت و به خاطر آن، یک کارت زرد را دریافت کرد.

او در ادامه با گل تساوی که زد، خاطرات آن دایو بد را از ذهن‌ها پاک کرد اما حرکت عجیبی را در دقایق پایانی بازی، انجام داد. او قصد داشت تا همانند رونالدینیو، بازیکن حریف را دریبل‌ بزند و وقتی در انجام این حرکت، ناکام ماند به شکل عجیبی و با وجود داشتن یک کارت زرد، توپ را با دستانش در اختیار گرفت تا خطای هندش گرفته شود. اگر داور می‌خواست تصمیم درستی بگیرد، می‌توانست با دادن کارت زرد دوم او را از زمین اخراج کند اما داور مسابقه، این کار را نکرد تا سادیو مانه در میدان باقی بماند. در نهایت نیز، یورگن کلوپ او را از بازی بیرون کشید تا روز بد مانه، تکمیل شود!

۴- پپ؛ لوک خوش‌‌شانس یا خلاف آن؟!

بسیاری از فوتبال‌دوستان، منچسترسیتی را برنده قطعی دیدار لیورپول و منچسترسیتی در مرحله 1/4 لیگ قهرمانان اروپا می‌دانند اما باید به چند نکته توجه داشت. اول آنکه، لیورپول تیمی از پیش‌بازنده نیست و با وجود خط حمله آتشین خود و در راس آن، محمد صلاح، فرعون مصری آنفیلد و همچنین حضور یورگن‌کلوپ روی نیمکت لیورپول، می‌توانند برای هر حریفی دردسرساز باشد.

بازگشت ول‌کنِ عقاب‌ها نیست!

بازی لیورپول مقابل کریستال‌پالاس، هیچ نکته‌ای برای ارائه‌دادن به پپ گواردیولا نداشت. آن‌ها هیچ مهاجمی را مانند بنتکه در اختیار ندارند که بخواهد از تاکتیک موفق منچستریونایتد و کریستال‌پالاس در زمینه آزار دادن لیورپول با بازی مستقیم انجام دهد و در کل، تاکتیک‌های گواردیولا، بیشتر بازی مالکانه را ترجیح می‌دهد تا بازی مستقیم را!

علاوه بر این، تاکتیک امروز تیم لندنی، عقب نشستن و دفاع کردن مقابل لیورپول بود و لیورپول را مجبور به گرفتن توپ و پاسکاری کرد و روی ضدحملات، برنامه داشت اما در بازی لیورپول در مقابل منچسترسیتی، دقیقا عکس این اتفاق رخ می‌دهد و به نظر می‌رسد، سیتیزن‌ها باید مراقب ضدحمله‌های پرسرعت و ویرانگر لیورپولی‌ها باشند.

5-معجزه صلاح؛ فرعون عقاب‌ها را نیز شکار کرد!

بازگشت ول‌کنِ عقاب‌ها نیست!

یک بازی دیگر، همان صلاح اما یک گل دیگر! 37 گل برای صلاح! اکنون دیگر هیچ بازیکن آفریقایی در تاریخ لیگ جزیره، بیشتر از صلاح موفق به گلزنی در یک فصل لیگ جزیره نشده است. او با گلی که در مقابل کریستال‌پالاس به ثمر رساند 29 گله شد و به دیدیه‌دروگبا رسید اما او 7 بازی دیگر را برای رد شدن از رکورد دروگبا در اختیار دارد. با شیوه بازی فعلی محمد صلاح، او شاید آماده شکستن رکورد یان راش باشد که در تمامی رقابت‌ها، 47 گل را به ثمر رسانده بود.
باز هم صلاح، فرشته نجات قرمز‌ها بود. محمد صلاح در این بازی و در دقیقه ۸۵ بازی و در جایی که لیورپول به مشکل خورده بود؛ توانست دروازه کریستال‌پالاس را باز کند تا تیمش با سه امتیازی شیرین ناشی از کامبک فوق‌العاده به خانه بازگردد. در این بازی، صلاح در فرم همیشگی خود نبود اما باز هم توانست برای لیورپول گلزنی کند. صلاح، یک توپ بادآورده را در مقابل خود دید و از آن، بهترین استفاده را برد. او با یک کنترل عالی، ممدو ساخو را به زمین انداخت و با ضربه‌ای تماشایی با پای راست، دروازه وین‌هنسی، دروازبان ولزی تیم میزبان را مغلوب کرد تا همه، او را ستایش کنند؛ همه!

مترجم: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: اسکواکا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بازی همانند مسی انگار از سیاره دیگر ی اومده بود این همه توضیح و رمان نوشتین

    • بدون نام

      لطفا نظر مرا تایید کنید بقیه بخوانند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج