جاباما
۶۹۶۴۴۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

حج امسال به تأیید شورای عالی امنیت ملی رسید

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی گفت: توافقنامه حج تمتع ۹۷ تفاوتی با توافقنامه حج تمتع سال ۹۶ ندارد و بحث‌های رفاهی، امنیت، عزت، کرامت و غیره مورد توجه قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی گفت: توافقنامه حج تمتع ۹۷ تفاوتی با توافقنامه حج تمتع سال ۹۶ ندارد و بحث‌های رفاهی، امنیت، عزت، کرامت و غیره مورد توجه قرار گرفته است.

سید حسن حسینی شاهرودی درباره جزییات حج تمتع ۹۷ گفت: مذاکرات حج تمتع ۹۷، همانند مذاکرات حج تمتع ۹۶ انجام گرفت و توافقنامه‌ حج تمتع سال ۹۷ تفاوت خاصی با توافقنامه حج تمتع سال ۹۶ نداشت و بندی از آن کاسته نشده بود.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع‌هایی مانند مسکن، خیام، حمل‌ونقل، مباحث رفاهی، امنیت و کرامت زائران در این توافقنامه همانند قبل مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم حج امسال مانند سال قبل بدون هر گونه مشکلی انجام پذیرد.

حسینی با اشاره به اینکه طبق نظر مقامات عربستان و دست‌اندرکاران، موضوع حج از مباحث سیاسی ۲ کشور جدا است، افزود: حتی شاهدیم که ما در شرایطی بدتر از وضعیت سیاسی ایام کنونی نیز به حج و رفت‌وآمد حجاج ادامه دادیم.

وی با بیان اینکه موضوع حج تمتع امسال همانند سال قبل به تایید شورای امنیت ملی هم رسیده است، گفت: برنامه‌های اجرایی صورت گرفته در حج تمتع ۹۶، با وجود زمان اندک بعد از توافقنامه برای اجرای عملیات حج، بسیار مناسب انجام گرفت.

به گفته حسینی، سال قبل سازمان حج و زیارت با فرصتی به مراتب کمتر از امسال، عملیات اجرایی را به طور مناسبی مدیریت کرد.

وی افزود: خوشبختانه برنامه‌های حمل‌ونقل، اسکان، تغذیه و ... در حج تمتع سال ۹۶ به خوبی انجام گرفت و شاهد حجی آرام همراه با رضایت زائران بودیم که امیدواریم برخی کاستی‌ها امسال رفع شود و شاهد درخشش و موفقیت بیشتر دست‌اندرکاران ذیربط باشیم.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت درباره مشکلات ایجاد شده از سوی کاروان‌های غیرمجاز عتبات عالیات اظهارکرد: متاسفانه برخی از مردم به‌دلیل قیمت‌های کمتر به سراغ کاروان‌های غیرمجاز می‌روند و باید ساختاری اندیشیده شود تا زائران خودشان متوجه کاروان‌های مجاز و غیرمجاز شوند.

حسینی به فعالیت شرکت‌ مرکزی دفاتر خدمات زیارتی (شمسا) دراعزام زائر به عتبات عالیات اشاره کرد وگفت: رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرده است شرکت‌های کارگزاری استانی در این زمینه فعال شده‌اند؛ قطعا با این رویکرد سازمان حج و زیارت شاهد تحول و رقابت در این عرصه خواهیم بود که بر روی قیمت‌ها و کیفیت سفر تاثیر خواهد داشت.

حسینی اظهار کرد: باید هزینه‌های این سفر مدیریت و کیفیت‌ مناسبی برای زائران فراهم شود، زائران نیزباید به مجاز وغیرمجاز بودن کاروان‌های زیارتی توجه داشته باشند چرا که کاروان‌های غیرمجاز گاهاً فاقد بیمه و کیفیت استاندارد هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ...پول میریزین به جیب دشمناتون!...

    • بدون نام

      البته دیه منا یادتون نره .

    • بدون نام

      حج که تا حالا این همه کشته رو دستمون گذاشته اوکی میشه از اونور تلگرام که باعث نون خوردن خیلیها میشه فیلتر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج