۶۹۶۵۸۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ترامپ: توافق داکا از دستور کار خارج شد

رئیس جمهور آمریکا روز یک شنبه در چند پیام توئیتری خواستار پایان یافتن سیاستی شد که به فرزندان مهاجران غیرقانونی کمک می‌کرد برای سکونت دائم در آمریکا مجوز قانونی دریافت کنند.

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس جمهور آمریکا روز یک شنبه در چند پیام توئیتری خواستار پایان یافتن سیاستی شد که به فرزندان مهاجران غیرقانونی کمک می‌کرد برای سکونت دائم در آمریکا مجوز قانونی دریافت کنند.

دونالد ترامپ در نخستین پیام توئیتری نوشت: عناصر گشت مرزی در آمریکا نمی‌توانند کارشان را بدرستی انجام دهند زیرا دولت‌های دموکرات در گذشته قوانین دست و پاگیر و مسخره فراوانی تصویب و اجرا کرده اند.

وی به ویژه به قانونی اشاره کرد که بر اساس آن، افرادی که غیرقانونی به آمریکا آمده اند پس از دستگیری، تا برگزاری دادگاه و تعیین تکلیف، آزاد می‌شوند.

این سیاستگذاری در دوره ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش رسمی پایان یافت اگر چه بسیاری از بند‌ها و تبصره‌های آن هنوز هم در دستورالعمل‌هایی که برای ساز و کار‌های کنونی وجود دارد کاربرد دارند.

ترامپ در پیام توئیتری نوشت: «اوضاع دارد خطرناک‌تر می‌شود. کاروان‌ها دارند می‌آیند.» او، اما هیچ اطلاعاتی در تایید ادعای خود ارائه نداد.

وی گفت: هم اکنون حزب جمهوریخواه برای تصویب قوانین سخت مجبور است به «گزینه هسته ای» (رویه‌ای پارلمانی در مجلس سنای آمریکا برای تصویب قوانین در شرایط بسیار سخت) متوسل شود. ترامپ همچنین پایان رویه‌ای را خواستار شد که بر اساس آن اقدام ضد افرادی که در کودکی، غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده اند به تاخیر می‌افتد. این رویه «داکا» نام دارد. ترامپ گفت: توافق داکا دیگر وجود خارجی ندارد.

برای تصویب قوانین در مجلس سنا ۶۰ رای لازم است. مجلس سنا ۱۰۰ کرسی دارد و جمهوریخواهان تنها ۵۱ کرسی را در اختیار دارند. سران حزب جمهوریخواه در مجلس سنا اساسا با درخواست‌های ترامپ برای پایان دادن به رویه دیرینه داکا مخالفت کرده اند.

در دومین پیام توئیتری، ترامپ گفت: توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) را که از آن با نام «گاو پر شیر» (منبع درآمد پرسود) مکزیک یاد کرد متوقف خواهد کرد. وی گفت: مکزیک باید برای جلوگیری از سرازیر شدن شهروندان مکزیکی و دیگر کشور‌ها به آمریکا تلاش بیشتری انجام دهد. هم اکنون آمریکا، مکزیک و کانادا با اصرار ترامپ نفتا را بازنگری می‌کنند. ترامپ پیشتر گفته است نفتا به آمریکا آسیب می‌زند.

وی همچنین بار دیگر بر وعده تبلیغاتی خود برای ساختن دیوار در مرز آمریکا با مکزیک تاکید کرد.

دونالد ترامپ از کنگره عصبانی است زیرا با شتابی که او می‌خواسته برای تعیین تکلیف دیوار مرزی اقدام نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا در پیام توئیتری نوشته بود: «مکزیک برای جلوگیری از ورود افراد به این کشور از مسیر مرز جنوبی و از آنجا به آمریکا کمترین تلاشی نمی‌کند. آن‌ها به قوانین احمقانه مهاجرتی ما می‌خندند. باید از سرازیر شدن مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی جلوگیری کرد. در غیر این صورت، من نفتا، منبع سرشار درآمدشان را متوقف می‌کنم. دیوار (مرزی) ضروری است.»

ترامپ روز یک شنبه هنگام ورود به کلیسایی در فلوریدا در سخنانی در تشریح پیامش درباره‌ی مکزیک و دیوار مرزی گفت: «مکزیک باید به ما در مرز‌ها کمک کند. این کشور هم اکنون چنین کاری نمی‌کند. خیلی غم انگیز است که مکزیک به ما کمک نمی‌کند. افراد بسیاری دارند وارد آمریکا می‌شوند تا از مزایای داکا بهره‌مند شوند. ما مجبوریم در این ساز و کار بازنگری کنیم. آن‌ها فرصتی عالی پیش رو داشتند. دموکرات‌ها نابودش کردند. فرصتی بسیار عالی پیش رو قرار داشت. اما مکزیک باید به ما در کنترل مرز‌ها کمک کند. آن‌ها (مهاجران غیرقانونی) از مسیر مکزیک سرازیر می‌شوند و مکزیک هم آنان را به آمریکا می‌فرستد. چنین رویه‌ای به این شکل نمی‌تواند ادامه پیدا کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج