۶۹۶۸۷۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

شفر: به احترام تیم و بازیکنانم می‌ایستم

سرمربی تیم فوتبال استقلال از عملکرد تیمش در دیدار مقابل الریان قطر ابراز رضایت کرد.

خبرگزاری تسنیم: وینفرد شفر پس از پیروزی ۲ بر صفر استقلال مقابل الریان در نشست خبری این مسابقه ابتدا به احترام استقلال از جای خود بلند شد و سپس گفت: من در حالت عادی باید بلند شوم و بایستم. به احترام بازیکنان و تیمم به خاطر عملکردی که داشت.

وی ادامه داد: عملکرد تیم ما و کاری که بازیکنانم در این بازی انجام دادند، بسیار فوق‌العاده بود. همان‌طور که می‌دانید ما در این بازی مشکلاتی داشتیم و سه چهار بازیکن‌مان مصدومیت داشتند، از جمله تیام، سیدمجید حسینی و چند بازیکن دیگر. در چند روز گذشته با اعضای کادرفنی با هم بودیم، با هم جلسه داشتیم و تیم را آنالیز کردیم تا ببینیم چه کسانی باید مقابل الریان بازی کنند. فیلم بازی‌های الریان را دیدیم و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که بازیکنانی که امروز در زمین دیدید، در زمین حضور داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص تغییر تاکتیک تیمش و تغییراتی که در ترکیب ایجاد کرده بود، گفت: تصمیم ما این‌طور بود که فرشید اسماعیلی در خط جلو بازی کند و توپ نگه دارد. همین‌طور سایر بازیکنان هم وظایف‌شان تعریف شد و همه کارهایی که در تمرین انجام دادیم و روز گذشته هم در جلسات آنالیز با بازیکنان صحبت کردیم، در زمین دیدم. من همچنین باید به تیم الریان تبریک بگویم که تیم بسیار بسیار جنگنده‌ای است. آنها تیم بسیار خوبی هستند.

شفر با مطرح کردن سؤالی از زبان خبرنگاران و با بیان اینکه «شاید بازی را دیده باشید و سؤال شما این باشد که چرا علی قربانی یا سایر بازیکنانی که روی نیمکت بودند بازی را شروع نکردند»، خاطرنشان کرد: باید بگویم عملکرد تیم ما عالی بود و با توجه به نیاز و تاکتیکی که داشتیم، بازیکنان را برای این بازی انتخاب کردیم. هم بازیکنان اصلی عالی بودند و هم بازیکنانی که به‌عنوان نفرات جایگزین آمدند، عملکرد خوبی داشتند. ما ۲ بر صفر برنده شدیم و این نتیجه خوبی است، اما می‌توانستیم پیروزی بهتری کسب کنیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. یک تقدیر و تشکر هم باید از هواداران‌مان داشته باشم که ما را حمایت کردند. می‌دانم که امروز در ایران روی تعطیل رسمی بود، اما باید تشکر کنم از هوادارانی که برای حمایت از ما به ورزشگاه آمدند و این پیروزی هم برای همه هواداران استقلال بود. ما اکنون نفس راحتی می‌کشیم و کمی استراحت می‌کنیم. این را هم می‌دانم که همه بازیکنان داخل زمین، روی نیمکت و حتی کادرفنی و تمام عوامل صددرصد تلاش خود را برای موفقیت در این مسابقه انجام دادند.

وی در پاسخ به این سؤال که تغییرات استقلال نه تنها الریان بلکه هواداران را هم غافلگیر کرد و او از مهاجمان کاذب خود به‌عنوان مهاجمان اصلی استفاده کرد و آیا این موضوع از سر اجبار و مصدومیت‌ها بود یا ناآمادگی علی قربانی و جابر انصاری عامل این تغییرات شد، گفت: این یک امتحان بود برای خبرنگاران! اما این را باید بگویم ما می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم و توپ را آن جلو نگه داریم. ما همیشه تأکیدمان پاس دادن روی زمین است و اینکه فوتبال را یک ضرب و دو ضرب انجام دهیم. دوست نداریم توپ هوایی بفرسیم و فرشید اسماعیلی همه یک بازیکن سرعتی است و می‌تواند توپ نگه دارد و یک به یک‌ها را به راحتی عبور کند. سرور جپاروف هم در تیم ما مثل یک دیوار است که بسیار خوب پاس‌های یک ضرب و دو ضرب می‌دهد. او پاس‌های غافلگیرکننده‌ای به مهاجمان ما می‌دهد.

سرمربی استقلال ادامه داد: شاید برای اولین بار بود که ما با این ترکیب و سیستم بازی کردیم. خودم بابت این عملکرد بسیار خوشحالم و باید از کادرفنی‌ام تشکر کنم که ما به خوبی از حریف شناخت داشتیم و می‌دانستیم باید چه کار کنیم. مثلاً شاید مدافعان الریان بازیکنانی هستند که روی هوا بهتر از زمین بازی می‌کنند و ما خواستیم از این نقطه ضعف استفاده کنیم و روی زمین توپ را به مهاجمان برسانیم.

شفر با اشاره به نوع بازی تیمش گفت: شاید امروز فقط دو ارسال روی دروازه داشتیم که خسرو حیدری در نیمه اول و میلاد زکی‌پور در نیمه دوم داشتند. این همان چیزی است که ما می‌خواهیم تا پاس صحیح روی زمین به مهاجمان‌مان برسد و آنها را در موقعیت تک به تک با مدافعان قرار بدهیم. من نه فقط به این خاطر، بلکه خوشحالم بابت عملکرد آرمین سهرابیان که کنار پژمان منتظری اولین بازی‌اش را در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد. همینطور از عملکرد وریا غفوری و سایر ملی‌پوشانی که داشتیم تشکر می‌کنم و شاید به خاطر برنامه پروازهای تیم ملی خسته بودند و آنجا هم بازی کردند.یکی دو نفر از آنها هم در لیگ برای ما بازی کردند.

وی اضافه کرد: یک تعریف و تمجید از عملکرد همه تیم دارم و همینطور از خسرو حیدری باید تشکر کنم که فرمانده سمت راست ما بود و عملکرد خیلی خوب داشت. روزبه چشمی هم با حرکتی که انجام داد باعث تشویق هواداران شد و آنها خیلی خوشحال شدند. این را هم باید بگویم ما فقط یک بازیکن خارجی در زمین داشتیم که سرور جپاروف بود و ۱۰ بازیکن دیگر ما بازیکنان ایرانی و بازیکنان خیلی خوب ایرانی بودند.

شفر در واکنش به سؤال دیگری مبنی بر اینکه استقلال علاوه بر تغییر ترکیب تغییر تاکتیک هم داشت و زوج‌سازی خوبی در سمت راست اتفاق افتاد که خسرو حیدری و وریا غفوری هیچ وقت کنار هم تا این اندازه آماده و هماهنگ نبودند، اظهار داشت: درباره این موضوع خیلی با هم صحبت کردیم. هم به لحاظ تئوری و روی تخته با هم صحبت کردیم و هم عملی و در زمین تمرین داشتیم. امروز هر دو بازیکن در کنار هم از زمانی که من سرمربی بودم، بهترین عملکرد را داشتند. ضمن اینکه دیگر بازیکنان جوان ما هم اینجا هستند و می‌خواهند بهتر و بهتر یاد بگیرند و از این بابت خوشحالم.

سرمربی استقلال در پایان از خبرنگاران در خصوص دیدار العین و الهلال پرسید که نتیجه آن چه شده است و العین به چه شکل پیروز شده که خبرنگاران اعلام کردند العین ۲ بر یک پیروز شده و داور سه پنالتی برای آنها گرفته است و شفر با تعجب پرسید: سه پنالتی؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • iliya

      شفرجون ممنونتیم خیلی مردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج