۶۹۶۹۴۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

چالش دوباره کي‌روش با مربيان ليگ برتري

فوتبال ايران نوروز پرکاري را پشت سر گذاشت. دو بازي تدارکاتي مهم تيم ملي در سوم و هفتم فروردين برابر حريفان آفريقايي، آزموني بود براي تقابل با مراکش در اولين بازي ايران در جام جهاني ٢٠١٨.

روزنامه شرق: فوتبال ايران نوروز پرکاري را پشت سر گذاشت. دو بازي تدارکاتي مهم تيم ملي در سوم و هفتم فروردين برابر حريفان آفريقايي، آزموني بود براي تقابل با مراکش در اولين بازي ايران در جام جهاني ٢٠١٨. ايران سوم فروردين در تونس يک- صفر به ميزبانش باخت تا پس از يک سال يک بار ديگر طعم شکست را بچشد. تيم ملي هفتم فروردين موفق شد تيم الجزاير را ٢ بر يک در اتريش شکست دهد. تونس يکي از تيم‌هاي حاضر در جام جهاني است و اين دو بازي دوستانه ديدارهاي مناسبي براي تيم ملي محسوب مي‌شود. تيم ملي قبل از نوروز هم با سيرالئون بازي کرد. اما آنچه بيش از نتايج ايران مورد توجه قرار گرفت، صحبت‌هاي کارلوس کي‌روش پس از بازي با الجزاير بود که يک بار ديگر فوتبال ايران را وارد تنش کرد. سرمربي تيم ملي پس از بازي با الجزاير در همان اتريش از کيفيت بازيکنان داخلي ليگ انتقاد کرد و خواهان اين شد تا زمان بيشتري اين بازيکنان را در اختيار داشته باشد. صحبت‌هايي که با واکنش تند چند سرمربي ليگ‌برتري همراه شد.

کي‌روش گفته بود: «چيزي که ما ياد گرفته‌ايم يک چيز است و من خيلي شفاف آن را مي‌گويم، به هيچ عنوان بازيکنان داخلي ما براي حضور در جام جهاني آماده نيستند. بازيکنان داخلي ما به برنامه‌ آماده‌سازي ويژه‌اي در ۴۰ روز آينده نياز دارند تا به اين سطح برسند. آنها از اين سطح دور هستند و نياز دارند براي دوئل‌ها بهتر آماده شوند. آنها احتياج دارند قوي‌تر و سريع‌تر باشند. آنها نياز دارند تا فکرکردن و بازي‌کردن سريع را تمرين کنند و به همين خاطر آنها احتياج دارند با من کار کنند. بازيکنان ما مي‌توانند مقابل رونالدو ۱۰ بار بپرند؟ خير تا اين حد اين شانس را ندارند! ما به اينجا آمديم تا ببريم يا بياموزيم و ما اکنون ياد گرفتيم که نياز به کار داريم. اکنون کساني که مسئوليت دارند بايد تصميم بگيرند؛ رئيس محترم فدراسيون فوتبال و وزير محترم ورزش. عربستان تصميمش را گرفته است؛ بازيکنان اين تيم در اردو حضور دارند و براي باشگاه‌هايشان بازي نمي‌کنند. ما مي‌توانيم چنين تصميمي بگيريم؟ اين سؤالي است که وجود دارد».

واکنش تند برانکو، جواب نرم شفر

مشخص بود اين صحبت‌هاي کي‌روش و تقاضاي اينکه ملي‌پوش شاغل در ليگ ايران را از همين حالا در اختيار بگيرد، با واکنش مربيان باشگاهي ملي‌پوشان روبه‌رو شد. وينفرد شفر، برانکو ايوانکوويچ و علي دايي مربياني‌اند که بيشترين ملي‌پوش را در اختيار دارند. تندترين واکنش را برانکو داشت. سرمربي پرسپوليس بلافاصله پس از صحبت‌هاي کي‌روش گفت: «آقاي کي‌روش از کجا مي‌داند که بازيکنان آماده نيستند؟ او در چند بازي داخلي حضور داشته که بازيکنان را آماده نمي‌داند؟ ظاهرا بازيکنان لژيونر خيلي آماده‌اند و مثل اينکه پرواز مي‌کردند. آزمون، طارمي و انصاري‌فرد در بازي پرواز مي‌کردند و بعد از نيم‌ساعت آنها را در بازي نمي‌ديدم. آيا بازيکنان لژيونر هم در آن ۴۰ روز به اردوي تيم ملي مي‌آيند؟ اين را کي‌روش از کجا مي‌داند که بازيکنان ايراني شاغل در ليگ داخلي نمي‌توانند جلوي رونالدو ۱۰ بار به آسمان بپرند؟‌«برانکو و کي‌روش پيش از اين هم سابقه دو بار تقابل با هم را داشته‌اند و حالا اين نگراني براي مسئولان فدراسيون به ‌وجود آمده که براي بار سوم اين دو براي هم شمشير بکشند و در آستانه جام جهاني فضاي فوتبال ايران ملتهب شود. جالب اينکه خليل آزمون پدر سردار آزمون به صحبت‌هاي برانكو در پيامکي اعتراض کرده است. کي‌روش عنوان کرده بود بازيکنان داخلي نمي‌توانند ١٠ بار بپرند و برانکو در جواب او عنوان کرده بود مگر آزمون در بازي پرواز کرده است!

برانکو در روزهاي بعد هم چندباري مخالفت خود را با حرف‌هاي کي‌روش علني کرد. علي دايي که دو ملي‌پوش در تيم ملي دارد، در مواضعي کمي نرم‌تر عنوان کرد که نمي‌تواند مهدي ترابي و علي قلي‌زاده را در اختيار تيم ملي قرار دهد. وينفرد شفر سرمربي استقلال که در اين روزها شش، هفت ملي‌پوش دارد اما سعي کرد با کي‌روش وارد تقابل نشود. او که پيش از اين سرمربي کامرون، جامائيکا و تايلند بوده، گفت «من منظور کي‌روش را خيلي خوب متوجه مي‌شوم اما بايد بگويم در شش هفته گذشته بازيکنان ما در استقلال، چيزهاي زيادي ياد گرفتند و بازيکنان استقلال براي جام جهاني آماده هستند. آنها براي تورنمنت‌هاي بزرگ آماده‌اند و همان‌طور که مي‌بينيد براي ليگ قهرمانان هم کاملا آماده هستند. بايد با آقاي کي‌روش همکاري کنيم. من مي‌خواهم با او جلسه‌اي برگزار کنم تا صحبت کنيم چراکه مهم اين است که دور يک ميز بنشينيم و صحبت کنيم». شفر پس از بازي استقلال و نفت تهران هم عنوان کرد ملي‌پوشانش کاملا آماده‌اند. ساير مربيان باشگاهي حتي آنهايي که در تيم ملي بازيکن ندارند مانند هومن افاضلي (نفت تهران)، مجيد جلالي (پيکان) و فيروز کريمي (گسترش فولاد) هم به انتقاد از صحبت‌هاي کي‌روش پرداختند تا شکاف بين مربيان ليگ و سرمربي تيم ملي بيشتر شود. جلالي صحبت‌هاي کي‌روش را ناشي از يک نگاه تحقيرگرانه دانست.

در اين ميان شفر و قلعه‌نويي خواهان نشست مشترک با کي‌روش شدند. قلعه‌نويي که معمولات رابطه خوبي با کي‌روش نداشته، در اين باره گفت: «ما بايد به ليگ و مربي‌هاي داخلي احترام بگذاريم. کي‌روش بايد بنشيند و برنامه بدهد و اين‌گونه نباشد که بگويد وريا غفوري و رامين رضاييان فرق دارد. آيا طارمي از خانه پدرش لژيونر شد؟ کي‌روش و آقاي ساکت بيايند، بنشينند و صحبت کنند و اگر لازم بود ما هم کمک کنيم». کي‌روش پيش از اين هم عنوان کرده بود ملي‌پوشان را پس از پايان ليگ مي‌خواهد و حالا به نظر مي‌رسد او مدنظر دارد زودتر از اينها به اردو برود. کي‌روش اگر در پايان ليگ هم ملي‌پوشان را در اختيار بگيرد، به اين معني است که استقلال و پرسپوليس بايد بدون مهره‌هاي اصلي‌شان در ليگ قهرمانان به ميدان بروند.

مشکل؛ ليگ قهرمانان آسيا

ليگ هفتم، ارديبهشت‌ماه به پايان مي‌رسد (٥٠ روز قبل از اولين بازي ايران در جام جهاني) و پس از آن يک بازي از مرحله گروهي ليگ قهرمانان و دو ديدار مرحله يک‌هشتم نهايي باقي است. مطمئنا برانکو حاضر نخواهد شد بدون ملي‌پوشانش در ليگ قهرمانان آسيا به ميدان برود و برآورده‌کردن خواسته کي‌روش آسان نيست. به همين دليل در اين روزها مسئولان فدراسيون تلاش کردند دو طرف را از تقابل دور کنند. مديريت فدراسيون از سرپرست باشگاه پرسپوليس خواسته تا برانکو را آرام کند. کي‌روش هم فعلا جواب مربيان داخلي را نداده و تنها يکي از دستيارانش به انتقادهاي هومن افاضلي جواب داده است. واضح است که کي‌روش از اواسط ارديبهشت بازيکنانش را مي‌خواهد و استقلال و پرسپوليس هم از اين موضوع راضي نيستند.

برانکو قبل از سفر به ازبکستان عنوان کرد امکان مذاکره رودررو با کي‌روش هم وجود ندارد و تصور صلح بين سرمربي تيم ملي و مخالفان از بين رفت. آنچه فعلا مربيان ليگ‌برتري را از کي‌روش عصباني کرده، زيرسؤال‌بردن کيفيت کار آنهاست. به همين دليل تقريبا تمامي مربيان عليه کي‌روش صف بسته‌اند.

در اين ميان فدراسيون مي‌خواهد با ميانجي‌گري خواسته‌هاي کي‌روش را براي آماده‌سازي تيم ملي فراهم کند. محمدرضا ساکت، دبيرکل فدراسيون فوتبال، دراين‌باره گفت: «درواقع مشکل مطرح‌شده از سوي کارلوس کي‌روش به‌خاطر برنامه‌ريزي و تقويم جام باشگاه‌هاي آسياست که مرحله يک‌شانزدهم آن در بدترين زمان ممکن برنامه‌ريزي شده است». ساکت عنوان کرد سرمربي تيم ملي مشکلي با برنامه ليگ ندارد و قدردان حمايت باشگاه‌هاست. به‌هرحال اگر تنش اين روزها هم برطرف شود، بازي‌هاي ارديبهشت تيم‌هاي باشگاهي و اردوي تيم ملي مانند يک بمب ساعتي فوتبال ايران را تهديد مي‌کند. به نظر مي‌رسد تنها دخالت وزارت ورزش که متولي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس است بتواند اين بمب را خنثي کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • narges.rpj

      آقا چن بار یه خبر رو میزارین بسه دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج