۶۹۶۹۵۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

«نجفی» می‌ماند؟

جلسه رسیدگی به استعفای شهردار به هفته آینده موکول شد. اگرچه مطابق اعلام رئیس شورای شهر تهران در روزهای پایانی سال گذشته، بنا بود دستور کار اولین جلسه شورای شهر تهران در سال جدید به رسیدگی به استعفای شهردار تهران اختصاص یابد اما اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفتند پس از پایان یافتن تعطیلات نوروزی، امروز به جای برگزاری جلسه رسمی و بررسی موضوع استعفای محمدعلی نجفی در آن، در یک جلسه هم‌اندیشی غیررسمی ابعاد مختلف این استعفا را به بحث بگذارند و تصمیم‌گیری نهایی را به جلسه روز یکشنبه هفته آینده (۱۹ فروردین) موکول کنند.

روزنامه دنیای اقتصاد: جلسه رسیدگی به استعفای شهردار به هفته آینده موکول شد. اگرچه مطابق اعلام رئیس شورای شهر تهران در روزهای پایانی سال گذشته، بنا بود دستور کار اولین جلسه شورای شهر تهران در سال جدید به رسیدگی به استعفای شهردار تهران اختصاص یابد اما اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفتند پس از پایان یافتن تعطیلات نوروزی، امروز به جای برگزاری جلسه رسمی و بررسی موضوع استعفای محمدعلی نجفی در آن، در یک جلسه هم‌اندیشی غیررسمی ابعاد مختلف این استعفا را به بحث بگذارند و تصمیم‌گیری نهایی را به جلسه روز یکشنبه هفته آینده (۱۹ فروردین) موکول کنند.

در روزهای پایانی سال گذشته، محمدعلی نجفی شهردار تهران پس از گذراندن ۱۹۹ روز کاری، در نامه‌ای به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران استعفای خود را اعلام کرد. اعضای شورای شهر تهران به دلیل در پیش بودن تعطیلات نوروزی، اعلام کردند با استناد به قانون شهردار تهران باید تا زمان تشکیل اولین جلسه رسمی شورای شهر پس از تعطیلات نوروز در مسوولیت خود باقی بماند و به‌کار خود ادامه دهد. رئیس شورای شهر پس از برگزاری یک جلسه غیررسمی حداقل ۳ ساعته اعلام کرد، محمدعلی نجفی علت استعفای خود را بروز یک عارضه جدید پزشکی عنوان کرده است. در این میان دلایل متعدد دیگری به‌صورت رسمی و غیررسمی برای این استعفا اعلام شده که واکنش‌های مختلفی از سوی کارشناسان و چهره‌های سیاسی را به دنبال داشته است.

برخی اعضای شورای شهر تهران نیز اعلام کردند با توجه به کارنامه کاری نجفی، بنا ندارند در جلسه رسمی به استعفای شهردار تهران رای مثبت دهند. برگزاری جلسه هم‌اندیشی در اولین روز کاری رسمی اعضای شورای شهر تهران به جای برگزاری جلسه رسمی و بررسی موضوع استعفا می‌تواند پیام‌ متفاوتی از رسیدگی به موضوع استعفا را مخابره کند. به این معنا که بسیاری از اعضای شورای شهر همچنان بر ابقای نجفی در کرسی شهردار تهران پافشاری و در این جلسه بنا دارند با اشتراک‌گذاری اطلاعات مختلف از سوی اعضا، راه‌های ماندگاری شهردار تهران را بررسی کنند. البته اظهارنظر کارشناسان مختلف در چند هفته اخیر می‌تواند راهگشای اعضای شورای شهر تهران برای تصمیم‌گیری در دوراهی ماندن یا رفتن نجفی باشد. طی چند هفته گذشته بسیاری از کارشناشان و چهره‌های مطرح کشوری با اشاره به استعفای شهردار تهران، عنوان کردند رفتن محمدعلی نجفی به صلاح شهر و شهروندان تهرانی نخواهد بود و پذیرش این موضوع از سوی شورای شهر نمی‌تواند نشانه مثبتی برای دوره جدید مدیریت شهری باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کنه بره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج