۶۹۷۲۳۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

خداحافظی اپل با اینتل از ۲۰۲۰

پروژه ساخت تراشه بومی با کُد موسوم به کاتامالا در اپل درحال توسعه است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از ۲۰۲۰ تراشه‌های دیگری غیر از اینتل روی آی‌مک و مک‌بوک نصب خواهد شد.

خبرآنلاین: اپل در یک اقدام انقلابی قصد دارد از ۲۰۲۰ در بخش سخت افزارِ مک، تراشه‌های ساخت خود را جایگزین محصولات اینتل کند. انتشار این خبر منجر به کاهش ۶ درصدی ارزش سهام اینتل در بورس شد.

پروژه ساخت تراشه بومی با کُد موسوم به کاتامالا در اپل درحال توسعه است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از ۲۰۲۰ تراشه‌های دیگری غیر از اینتل روی آی‌مک و مک‌بوک نصب خواهد شد.

اپل تجربه سوئیچ به تراشه بومی را قبلا نیز داشته است. این کمپانی در سال ۲۰۰۵ تصمیم گرفت به جای استفاده از تراشه آی‌بی‌ام از تراشه‌های موتورولا استفاده کند و همان زمان بسیاری از رقبا به سوی اینتل رفته و پرفورمنس خوبی را روی محصولات خود به دست آوردند. تفکر بومی سازی تراشه از زمان استیو جابز شروع شد و این کمپانی در سال ۲۰۰۸ کمپانی PA Semi را به قیمت ۲۷۸ میلیون دلار خرید تا کار مستقل سازی را انجام دهد.

اپل بعدا تجربه بومی سازی تراشه روی آیفون را پیاده کرد و موفق هم شد و حالا تصمیم دارد این کار را روی آی‌مک و مک‌بوک و ... نیز انجام دهد. گفتنی است تراشه A۱۱ Bionic روی آیفون ایکس (آیفون ۱۰) و آیفون ۸ عملکرد بالاتری در مقایسه با تراشه اینتل از خود نشان داده است.

اپل همچنین در استراتژی وسیع‌تری روی پلتفرم نرم افزاری موسوم به Marzipan کار می‌کند تا اپلیکیشن‌های آیفون و آی پد قابل اجرا روی مک شوند. بدین ترتیب ادغام دو پلتفرم دور از انتظار نخواهد بود.

خداحافظی اپل با اینتل از ۲۰۲۰

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نوید

      نوشته هایی از این دست که اخیراً منتشر می شوند نشان می دهند چقدر این فکر که اپل از اول همه سخت افزارهای خودش را می ساخته متوهمانه بوده ضمن اینکه در زمینه نرم افزار نیز کاری که جابز کرد باعث تکمیل وضعیت نرم افزار این شرکت شد و سیستم عامل شرکت قبلی اش next را وارد برخی از پلتفرم های اپل کرد و توانست تا حدودی وحدت سخت افزار و نرم افزار به وجود آورد و در واقع بسیاری از سخت افزارها و نرم افزار ها را با خرید شرکتهای مناسب و نه چندان گران عملی کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج